Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Moni rakastuu palavasti rikolliseen ja päätyy jopa naimisiin sarjamurhaajan kanssa – Taustalla on erityinen mieltymys, joka koskee etenkin naisia"

Vierailija
14.07.2020 |

Miksi rikollinen viehättää naisia?

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006570142.html

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole kuitenkin aika marginaalinen ilmiö. Moni nainen tykkää katsoa rikosdokumentteja telkkarista ja jotkut jopa kirjoittelevat vankien kanssa, mutta hyvin harva varmaan fantasioi sarjamurhaajista.

Vierailija
22/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Naiset kokee psykopaattisia piirteitä omaavat miehet huomattavasti puoleensavetävämpinä kuin miehet joilla ei noita piirteitä ole...

Kuulostaa varmaan trollaukselta, mutta tämä on ihan oikea tutkimustulos.

Ns. Dark Triad persoonallisuuspiirteet: Psykopatia (empatiakyvyttömyys), Macchiavellimaisuus (häikäilemätön manipulointi) ja narsismi. Näitä piirteitä omistavat miehet koetaan huomattavasti puoleensavetävämmäksi kuin miehet joilla noita ei ole.

DT (Dark Triad): Narcissism, Machiavellianism, Psychopathy

"- We create high and low male Dark Triad (DT) characters.

- We obtain ratings from women of the attractiveness of these characters’ personalities.

- Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT."

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245

Mitä tämä kertoo naisista ja heidän parinvalinnastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josef Fritzl saanut satoja rakkauskirjeitä naisilta. Luulisi hänen olevan viimeisimpiä miehiä, joista nainen kiinnostuu

https://www.dailymail.co.uk/news/article-1024092/Cellar-monster-Josef-F…

Vierailija
24/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä ole niitä "rakkaudella parannan" naisia yms. Hulluja ovat

Vierailija
25/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievempi ilmiö tästä on naistenmiehiin/varattuihin ihastuminen. Kun ei tunnista hyviä miehiä omatoimisesti, päättelee että tuon täytyy olla hyvä kun se saa paljon naisia. Tai ne naiset jotka ihastuvat univormujen kantajiin. Niistä näkee avuttomampikin nainen miehen statuksen välittömästi.

Vierailija
26/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nämä ole niitä "rakkaudella parannan" naisia yms. Hulluja ovat

Eihän ne edes oikeasti halua että mies paranee lauhkeaksi lampaaksi. Todella sekaisin ovat.

Vierailija
27/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin se tunne, että juuri MINUN rakkaus parantaa/pelastaa ja muuttaa tuon ihmisen.

Sama ilmiö ihmisissä, jotka ottavat liian isoja ja vaativia koiria. Jännitys. Hallinnan tunne (hetkittäin).

Sitten kun kaikki ku'see ja ukko m'urhaa jonkun viattoman tai koira syö naapurin lapset niin itketään johonkin iltapaskaan. :D

Vierailija
28/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuokin ilmiö, että keski-ikäiset akat sydänhymiöin peukuttavat tuota tekarihuumepelleä, osa tuita sairautta. Samalla tämä kuolaava ääliönainen tuntee jotenkin ehkä pääsevänsä osaksi jotain muuten kaukaista julkisuutta, jota nykyään ihannoidaan. Pieni irtiotto omasta arjesta.

Vierailija
29/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset myös ovat kovia katsomaan true crime-dokkareita ja erityisesti sarjamurhurisarjoja. Tämä on ihan totta, että naisia kiinnostaa nämä sarjat enemmän. Minäkin kuulun niihin, jotka katsovat kaikki Ylen rikossarjat ja - dokumentit. Miehet ei ymmärrä yhtään mikä niissä kiinnostaa enkä ymmärrä minäkään, mutta silti ne on mielettömän kiinnostavia.

Vierailija
30/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mutku Niko ja Nacci on niin ihq!

Vierailija
31/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on sikäli harhaanjohtava, että vaikka sen mukaan "moni" rakastuu rikollisiin, käy jutusta kuitenkin ilmi, että valtaosa ei. Ja että niillä, jotka kiinnostuvat rikollisista, on yleensä persoonallisuushäiriö, traumoja, tai sitten pyörivät itsekin rikollisissa piireissä.

Vierailija
32/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kommentoitte jotain jännämiesjuttua, kun kyse ei ole siitä, vaan jutussa puhutaan hyvin harvoja naisia koskevasta parafiliasta? 

Vierailija
33/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset rakastuu palavasti ennemmin sarjamurhaajaan kuin kilttiin mieheen.

Te itkuparkumiehet olette kyllä täysin vapaita kaikesta seksuaalisesta viehätysvoimasta. Ei ole mitään vähemmän puoleensavetävää kuin uliseva, heikko mies.

Nainen haaveilee sankarimiehestä, mutta kun niitä on vähän tarjolla niin roistomieskin kelpaa.

Nykyinen varhaiskasvatus jo haluaa tehdä pojista tyttöjä ja tuhota normaalit sukupuolten väliset suhteet. Tämä lienee tietoinen hyökkäys ydinperhettä vastaan.

Vierailija
34/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää se että on tätä sakkia, jotka lukee artikkelin aiheesta "tällainen poikkeuksellinen, marginaalinen ilmiö XYZ on olemassa harvalukuisten naisten keskuudessa", ja vetää siitä sitten reippaana johtopäätöksenä "kaikki naiset ovat XYZ". Sitten seuraavaksi ollaan täällä solvaamassa koko naissukupuolta.

Mutta sitä se naisviha teettää ja surullista luettavaahan se on, kuten kaikki muutkin harhaiset maailmankuvat ja -katsomukset.

Vierailija
35/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisista naisista ja rakastumisesta en tiedä, mutta voin kertoa omasta puolestani:

Olen aina etsinyt rakkautta. Olen kokenut kovia elämässäni, ja jo lapsesta saakka olen yrittänyt saada poikaystäviä, mutta en koskaan sellaista saanut. Toki itsellänikin oli jonkinlainen taso enkä ihan ketä vaan kelpuuttanut, vaikka minuunkin ihastuttiin (yleensä ne nykyiset kilt timiehet).

Muutin nuorena opiskelemaan isommalle paikkakunnalle ja yhden rikollisen kanssa kävin muutaman kerran treffeillä. Ai saakeli kun hän oli seksikäs! Emme tietenkään seksiä harrastaneet koska minusta seksi kuuluu parisuhteeseen. Riko ksista en vielä tiennyt mitään, mutta tiesin että mies salasi jotain. Olin itse ehkä 19v., mies taisi olla 23v.

En ihastunut häneen, koska en pitänyt hänen salaperäisyydestään, mikä oli siis pelkkää asioiden salaamista. Ja miksi hän olisi kertonutkaan, jos treffailimme vain hetken ajan. Hän kuitenkin lupasi puolustaa minua kun minua yritettiin kiusata koulussa (osasin kuitenkin jo pitää puoleni koska minua on kiusattu aina joka koulussa). Mies uhkasi siis repiä "kiusaajani" irtoripset irti ja leikata pitkät hiukset kokonaan pois. Ei hän sitä tietenkään tehnyt, koska pärjäsin kuitenkin hyvin itsekin. Haastoin myös miestä, enkä suostunut olemaan kiltti, vaan v*ttuilin leikkisästi hänelle ihan avoimesti, josta hän sanoikin että hän ei antaisi kenen tahansa aukoa hänelle päätään. Ei hän minua koskaan satuttanut eikä uhann ut.

Treffailu loppui siihen, kun mies ilmoitti ettei häneen saa hetkeen yhteyttä. Meni siis vank ilaan puu kotuks esta, kun hain tietoja netistä hänen nimellään. Istui pari vuotta ja laittoi minulle viestiä sen jälkeen. Pahoitteli, kun oli "kadonnut" niin. Sanoin että tiedän missä hän oli ja miksi, ja olen nykyään parisuhteessa. Hän onnitteli vilpittömästi ja sen koommin emme ole olleet tekemisissä.

Sinällään ymmärrän jos suhteessa on intohimoa, onhan siinä eri tavalla jännitystä kuin normaalissa parisuhteessa, mutta en enää ikinä edes yrittäisi treffailla rik ollis ta, kun ikääkin on tullut vähän lisää. Ymmärrän jos nuoret tytöt ihastuvat siihen jännitykseen, mutta vanhempia naisia en ymmärrä. Ovat varmasti omalla tavallaan rikkinäisiä ja varmasti "parantajiakin" löytyy.

Varmaan tämäkin mies minua manipuloi koska ei minulla ole hänestä sinällään pahaa sanottavaa, vaikka totta kai puuk otus on jo iso rikos. Jos hän olisi satuttanut minua, olisin varmasti häntä vastaan.

Tässä ehkä jaan näkemykseni miksi joku nainen voi rakastua rikoll iseen, mutta en tietenkään itse tue sitä.

Vierailija
36/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen huono itsetunto , luultavasti huonot kotiolot. Luulee huonoa elämää normaaliksi , saa kicksejä ei kestä tavallista arkea.

Vierailija
37/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievempi ilmiö tästä on naistenmiehiin/varattuihin ihastuminen. Kun ei tunnista hyviä miehiä omatoimisesti, päättelee että tuon täytyy olla hyvä kun se saa paljon naisia. Tai ne naiset jotka ihastuvat univormujen kantajiin. Niistä näkee avuttomampikin nainen miehen statuksen välittömästi.

En ole koskaan ymmärtänyt fetissiä univormuihin. Omalla miehellänikin univormu on, mutta hän oli vielä opiskelija kun tapasimme. Enkä ole koskaan hehkuttanut mieheni ammattia. Ja jos näen univormuja missä tahansa, ensimmäinen reaktioni on esim. "Apua, poliisi, äkkiä pois." vaikka mitään en olisi tehnytkään, kun en ole rikoksia ihmeemmin tehnyt (kävelen välillä punaisia päin tai saatan joskus ajaa tyhjällä tiellä 5 km/h ylinopeutta). Sotilaistakin ensimmäisenä tulee ajatus: "apua, onko sota?" Ehkä olen vain tyhmä. :D

Vierailija
38/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvapaiikan löytäminen ja se miksi sarjamurhaajan hoiviiin niin yhteiskunnan järjestelmät ei pelaa tai/ja sarjamurhaaaja osaa puhua miellyttävästi, oikein ja oikeista naruista vetää.

Vierailija
39/39 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus: Naiset kokee psykopaattisia piirteitä omaavat miehet huomattavasti puoleensavetävämpinä kuin miehet joilla ei noita piirteitä ole...

Kuulostaa varmaan trollaukselta, mutta tämä on ihan oikea tutkimustulos.

Ns. Dark Triad persoonallisuuspiirteet: Psykopatia (empatiakyvyttömyys), Macchiavellimaisuus (häikäilemätön manipulointi) ja narsismi. Näitä piirteitä omistavat miehet koetaan huomattavasti puoleensavetävämmäksi kuin miehet joilla noita ei ole.

DT (Dark Triad): Narcissism, Machiavellianism, Psychopathy

"- We create high and low male Dark Triad (DT) characters.

- We obtain ratings from women of the attractiveness of these characters’ personalities.

- Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT."

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245

Mitä tämä kertoo naisista ja heidän parinvalinnastaan?

Totta kai manipuloinnilla saadaan naiset rakastumaan, eihän sitä tarvitse edes miettiä! Ja kyllä miehetkin rakastuvat manipuloijiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi