Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?
Herrajumala -onko Suomessa todella kastijako sairaaloissa?
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä solvausjuttu tämä oikein on. Istukoot ihmiset, missä lystäävät. Mitä se muille kuuluu.
Ja ainahan lääkärit ovat istuneet omassa pöydässään ja samoin hoitajat. En itsekään jaksaisi kuunnella sitä hoitajien kaakatusta ja saisin jutella lääketieteellisiä asioita 20 min ruokatauolla.
Eikö tr-olli ota tulta tämä kaakatus? Vaihda jo levyä, ei onnistu ja keksi parempi :D
Kuka hemmetti nyt ruoka-tai kahvitauolla haluaa puhua työasioita? Tuskin edes lääkärit.
Itse istun lähitiimin kanssa samassa pöydässä, ihan vaan siksi kun haluaa vaihtaa kuulumisia, muita kuin työasioihin liittyviä sekä jutella niitä näitä.
Tuo varmaan on koluttu moneen kertaan sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole terveysalalla töissä, mutta voisin kuvitella, että lääkäreitä ei kiinnosta sairaanhoitajien jutut.
Väärinpä luulet. Yt., Lääkäri
Ps. Kollegoiden jutut sen sijaan eivät kovasti jaksa kiinnostaa omalla taukoajalla. Konsultaatiot konsultaatioina, mutta kun syön ja kahvittelen, niin rauha minulle sallittakoon.
https://www.atsdr.cdc.gov/MMG/MMG.asp?id=517&tid=92
Kerropa meille, mitä tuossa sanotaan. Mulla kun ei ole asiaa juttusille;-)
Vierailija kirjoitti:
muinaismuija kirjoitti:
tuolla siitä jäätymisenestoaineen käytöstä. Alunperin se sallittiin vain siihen tabletin kuoriainekseen, mutta miten lienee päätynyt täyteaineeksikin? Miksi sitä on kortisoniinfuusionesteessäkin?
Hä?
https://fi.glosbe.com/fi/fr/Polyetyleeniglykoli
tuolta sen asian löysin. KUKA tai ketkä yleensä sen halusi ihmisten sisuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.
Ei virheitä korjaa arkisto eikä osastonsihteeri. Virheen korjaa aina tekstintekijä itse. Arkisto/osastonsihteeri voi välittää korjauspyynnön tekstin tehneelle.
Meidän sairaalassa toimitaan kyllä just niin kuin kirjoitin. Olen itse tekstinkäsittelijä, ja meidän(kin) virallinen nimike on meillä osastonsihteeri.
Nyt kun on saatu ihan teksinkäsittelijä/osastonsihteeri kommentoimaan, niin miten te oikein kirjaatte niitä lääkäreiden lausumia saneluita? Kirjaatteko ihan sanasta sanaan vai lueskeletteko ensin vähän hoitohistoriaa ja sitten sovellatte lääkärin sanomaksi sitä mitä mieleenne juolahtaa? Niin törkeitä kirjauksia on minustakin kirjattu, että on hyvin vaikea uskoa,ettäkö lääkäri olisi itse sanasta sanaan sanellut senkaltaista tekstiä kirjattavaksi! Ihmeen uteliasta väkeä olette te sihteerit- luette asiakirjoja ja potilastietoja,jotka eivät teille missään nimessä kuulu ja mustamaalaatte ihmisiä,joita ette edes tunne! Mitä sairasta tyydytystä mahdatte tuollaisesta toiminnastanne saadakaan on minulle mysteeri,joten voisiko joku teistä vastata- miten kirjaamisprosessi potilasasiakirjoihin käytännössä toteutetaan?
Varaapa aika lääkärillesi, aika tuplata psykoosilääkitys.
Kirjoittaa ilmeisesti pitkän linjan psykiatri,jolla itsellään viiraa nupissa.
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
Kukaan vieläkään lukenut tuota?
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole terveysalalla töissä, mutta voisin kuvitella, että lääkäreitä ei kiinnosta sairaanhoitajien jutut.
Väärinpä luulet. Yt., Lääkäri
Ps. Kollegoiden jutut sen sijaan eivät kovasti jaksa kiinnostaa omalla taukoajalla. Konsultaatiot konsultaatioina, mutta kun syön ja kahvittelen, niin rauha minulle sallittakoon.https://www.atsdr.cdc.gov/MMG/MMG.asp?id=517&tid=92
Kerropa meille, mitä tuossa sanotaan. Mulla kun ei ole asiaa juttusille;-)
Huhuu, saa tähän muutkin kirjoittaa:-)
Kaikki terveydenhoidon ammattiryhmät viettävät tauot erillään muista ryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Lohdutkseksi voin sanoa, että viimeistään pikkujouluissa ne lääkärit alentuvat tasollenne, ottavat teitä mukaan pöytiinsä tai tulevat itse pöytiinne.
Lääkärit eivät tule hoitajien kanssa samoihin pikkujouluihin, jotka ovat kaikille, vaan pitävät omansa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalamaailma on edelleen hyvin hierarkinen. Mutta onpa sitä menty eteenkin päin. Vasta kuultua: vanhempi lääkäri muisteli kaiholla aikaa, jolloin hoitaja odotti jatkuvasti valmiudessa lääkärin työhuoneen ulkopuolella. Kun lähtö hommiin tuli, avusti hoitaja lääkärintakin lääkärin päälle ja sitten mentiin. Lääkärin ei tarvinnut tehdä yhteistyötä muiden ammattiryhmien kanssa, eikä vastailla ihme puheluihin, luoja, kuten nykyisin. Hänen aikaansa arvostettiin :O
Nykyäänkin lääkäri delegoi puhelinsoittoja muille eikä siis halua vastata kysymyksiin. Se muu sitten käskee ottaa yhtyttä potilas asiamieheen jne.
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muinaismuija kirjoitti:
tuolla siitä jäätymisenestoaineen käytöstä. Alunperin se sallittiin vain siihen tabletin kuoriainekseen, mutta miten lienee päätynyt täyteaineeksikin? Miksi sitä on kortisoniinfuusionesteessäkin?
Hä?
https://fi.glosbe.com/fi/fr/Polyetyleeniglykoli
tuolta sen asian löysin. KUKA tai ketkä yleensä sen halusi ihmisten sisuksiin?
https://yle.fi/uutiset/3-5821304
"Yhdysvaltain lääkelaitos on varoittanut, että jotkin epilepsialääkkeet lisäävät itsemurhariskiä.
Osa lääkkeistä on käytössä myös Suomessa.
Ruotsalaisen Dagens Nyheter -lehden mukaan muun muassa
Lamictal-, Keppra-, Lyrica- ja Zonegran-epilepsialääkkeiden käyttäjillä on havaittu
keskimääräistä enemmän alttiutta itsemurhaan.
Joitakin näistä lääkkeistä käytetään myös kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon ja joskus myös migreeniin.
Yhdysvaltalaistutkimuksessa käytiin läpi 43 000 ihmisen potilaskertomukset. Neljä potilaista oli tehnyt itsemurhan, ja yli sadalla oli ollut itsemurha-ajatuksia.
EU:n lääkelaitoksen EMEA:n on määrä tehdä oma selvityksensä lähiaikoina, kertoo Dagens Nyheter. Suomen lääkärien käyttämän Pharmaca Fennica -lääkeoppaan mukaan esimerkiksi Zonegran mahdollisia haittavaikutuksia ovat mielialan heilahtelut, levottomuus, ärtyisyys, sekavuus tai masennus."
Vuonna 2008 tuo uutinen. Keppraa määrätään oitis myrkytysoireisiin, kuten puheen tuottamisen vaikeus on donezepiilin aiheuttama haittavaikutus, eikä epileptinen kohtaus. Harmi, jos sitä ei opeteta lääkäreille:-(
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
Mitä
a l e n t u m i s t a
tuossa voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Tässä olis kiva testi, mitä erilaista saavat aikaan käännöksenä:
Bioclip
A system for harvesting wool, in which sheep are injected with recombinant epidermal growth factor (EGF). This causes anatural disruption of hair growth, allowing the wool to be slid, glove like, from the sheep 4 weeks after the injection. Thesystem is used primarily for Merino sheep in which the wool grows 24/7, in contrast to other breeds that do not have year-round growth of wool.
bioclip
A multimedia file or image with information about biological phenomena which is intended for distribution to educators and students at all levels of sophistication."
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olis kiva testi, mitä erilaista saavat aikaan käännöksenä:
Bioclip
A system for harvesting wool, in which sheep are injected with recombinant epidermal growth factor (EGF). This causes anatural disruption of hair growth, allowing the wool to be slid, glove like, from the sheep 4 weeks after the injection. Thesystem is used primarily for Merino sheep in which the wool grows 24/7, in contrast to other breeds that do not have year-round growth of wool.bioclip
A multimedia file or image with information about biological phenomena which is intended for distribution to educators and students at all levels of sophistication."
Laittakaapa jakoon tuo, ettei tarvi kaikille erikseen selittää;-)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan bullshittiä. Olen työskennellyt 30v sairaaloissa ja terkkareissa Suomessa, sekä keikkalääkärinä että vakituisena. Ei missään ole ollut tällaista pöytäjakoa. Tämä on sitä samaa provoa jolla nostatetaan lääkärivihaa, jota jostakin syystä halutaan Suomessa lietsoa. Olen pahoillani että työssäni koetan auttaa sinua, ja pahoillani jos olen joskus pelastanut jonkun läheisesi hengen. Anteeksi että kehtasin valita tämän ammatin.
Kyllä sitä vain on. Lääkäreillä on omat pöytänsä ruokalassa, eräässä yliopistosairaalassa on kai lääkäreidenkin välillä jokin nokkimisjärjestys, kun kaikki lääkäritkään eivät uskalla istua ko pöytään. Hoitajaopiskelijoita ja muita joilla on talon vaatteet päällä, ajetaan vttumaisin puhein pois, potilaat ja siviilivaatteissa olevat saavat jostai syystä jäädä.
On lääkäreitä, joilla on outoja kommervenkkejä, tyhjennytetään roskakori sairaanhoitajalla (tuttavallisemmin hoitajatytöllä), nakataan kynä lattialle että nostapa tuo tuosta ja anna käteen.
Potilaathan ne viime kädessä tästä kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista huonoimmin käyttäytyvään lääkäriin olen törmännyt kyllä terveyskeskuksessa. Kyseinen nainen saa esimerkiksi joka kuukaisi jonkun raivokohtauksen. Sättii ja syyttelee henkilökuntaa ties mistä. Kukaan ei uskalla sanoa vastaan ja huomauttaa huonosta käytöksestä. Koko työpaikan ilmapiiri on myös tulehtunut tämän keski-ikäisen naisen edesottamusten vuoksi. Kärsii todennäköisesti jostain persoonallisuushäiriöstä. Ei vain itse yhtään hahmota omaa käytöstään.
Minäkin olen kuullut tuollaisesta naislääkäristä nimenomaan terveyskeskuksessa.
Jos nyt rouvat vaan lopettavat tuon kateellisen panettelun ja eripuran kaivelemisen. Jos on pieni tai suurempi kateuden häivä lääkäreitä kohtaan, niin siitä vaan opiskelemaan lääkäriksi. Voin sanoa lääkäriopintoja sivusta seuraavana, että helpolla ei pääse ja älliä pitää olla ja paljon.
Nähty on kirjoitti:
Jos nyt rouvat vaan lopettavat tuon kateellisen panettelun ja eripuran kaivelemisen. Jos on pieni tai suurempi kateuden häivä lääkäreitä kohtaan, niin siitä vaan opiskelemaan lääkäriksi. Voin sanoa lääkäriopintoja sivusta seuraavana, että helpolla ei pääse ja älliä pitää olla ja paljon.
https://docplayer.fi/127007662-Penthrox-metoksifluraani-ohjeita-laakkee…
Ei siinä älllillä ole mitään tekemistä, kun systeemi toimii niin päin, et ilman lääkäriä ei mene lääkkeet kaupaksi. Tuossakin on apuaineena E321. JÄRKYTTÄVÄÄ!
TYÖN kuitenkin tekee joku ensihoitaja tai muu vastaava, ei lääkäri:-(
muinaismuija kirjoitti:
Nähty on kirjoitti:
https://docplayer.fi/127007662-Penthrox-metoksifluraani-ohjeita-laakkee…
Ei siinä älllillä ole mitään tekemistä, kun systeemi toimii niin päin, et ilman lääkäriä ei mene lääkkeet kaupaksi. Tuossakin on apuaineena E321. JÄRKYTTÄVÄÄ!
TYÖN kuitenkin tekee joku ensihoitaja tai muu vastaava, ei lääkäri:-(
Itsehoitovalmisteissa on tietysti myös mutta syitä vaivoihin ei edes yritä kukaan etsiä:-(
Nähty on kirjoitti:
Ja miten tämä liittyy luokkajakoon, narsismiin ja muutenkin häiriintyneeseen ja ylimieliseen suhtautumiseen muihin ihmisiin? Ei ne ällät ihmistä ylennä - varsinkaan jos ihminen itsensä niillä ylentää.
Tällä palstalla lääkäri- ja hoitajaviha kukoistaa... Miksiköhän? Urakateus ei voi olla syy, koska 99% palstalaisista on kertomansa mukaan sellaisen erityisasiantuntijatason töissä, että lääkäreidenkin pitäisi heitä kumarrella tyhmistä amishoitajista nyt puhumattakaan...