mies joutui seisomaan lennon ajan Bangkokista Helsinkiin
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2013052117044077_ma.shtml
Miksiköhän ne ei laittanut sitä läskiä seisomaan?
Kommentit (73)
Varmasti kiusallinen tilanne molemmille. Ihmettelin itsekin, että oliko business-luokka tosiaan ihan täynnä, yleensä ne nimittäin pitkillä lennoilla ei ole. Tälläiset ovat ikäviä, mutta harvinaisia tapauksia. Ihmettelin myös sitä, että eikö tämä ylipainoinen itse tiennyt vievänsä (ainakin melkein) kahden henkilön tilan...
Ex lentoemäntä
mua lähinnä huvittaa tuo hänen finnairilta saamansa palaute. Se on niiin tyypillistä finnairia. pahoitellaan, mutta ei mitään puhetta minkäänlaisesta korvauksesta.
Tulee niin mieleen oma kokemus finnairilta kun jättivät vahingossa vauvanrattaat kokonaan matkasta. Kyseessä oli lyhyt kaupunkiloma, joka tietysti meni pilalle, kun ei vauvaa autonistuimessakaan jaksanut kannella ympäri kaupunkia . olisivat toimittaneet jälkitoimituksena ne perille, sillä samalla koneella jolla me sitten puolestamme olisimme lentämässä jo takaisin kotisuomeen...
minkäänlaista ohjeistusta tai korvausta ei tippunut, kentällä ei kukaan ei tiennyt miten asiassa olisi pitänyt toimia...
Juu, läski pois lennolta ja sitten kun ostaa itselleen+läskeilleen kaksi paikkaa niin kotimatka alkaa! eihän se muiden ongelma ole jos läski ei mahdu penkkiin, vaan ainostaan läskin ongelma. ja todellakin olen sitä mieltä että vaikka ostat kymmenen lippua jos läskisi vaatii niin!!!
Miksei sitä läskiä jätetty kyydistä jo lentokentällä? Mitä Finnair tykkäisi siitä, että ilmoittaisin koneessa, että kaksi viereistä paikkaani tulee olla vapaat koska en pidä muista ihmisistä? Saisinkohan jäädä koneeseen? Läskit on kuin juutalaiset. Edes asiallista kritiikkiä ei saa esittää tai olet ties mikä vihaaja.
ta sitten nuo läskit lentokieltolistalla, eli ei lupaa lentään ennenkuin mahtuvat yhdelle penkille kuten normaalit ihmiset! voi hyvä sylvi jos meikäläisen viereen moinen jysähtäisi... mä EN liikkuisi minnekkään sillä mahdun penkkiin loistavasti mutta jos se viereinen ei mahtuisi, se olisi se joka siitä häipyisi.
Minustakin sen läskin olisi kuulunut seistä...mutta ehkä hän oli niin huonokuntoinen, ettei se olut mahdollista.
Mäkin olen läski ja mun viereen kyllä mahtuu. On tainnut olla aikamoinen torpedo.
Törkeä se läski joka ei suostunut vuorottelemaan istumapaikkaa! Pitäisi ymmärtää ostaa 2 paikkaa jos ei muuta...
Olen kerran tullut 2 erittäin isokokoisen miehen välissä Bangkokista Suomeen - voi tuskien taivalta:D En uskaltanut edes nukahtaa kun pelkäsin että nuupahdan jommankumman olkaa vasten. Ja ne hikiset reidet mun jalkoja vasten YÖK YÖK. Tuosta on aikaa 18 vuotta mutta en unohda ikinä!!
Siis joku läski vei kahden paikan vai? Voi hurjaa. Sitten täytyy periä kaksinkertainen maksu. Ei muuta ku lenkille, vihannekset, marjat ja hedelmät käyttöön.
Tuohan on hävytöntä, että joku löllerö varaa tuosta noin vain kaksi penkkiä, kun ei yhdelle mahdu.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:20"]
Tulee niin mieleen oma kokemus finnairilta kun jättivät vahingossa vauvanrattaat kokonaan matkasta. Kyseessä oli lyhyt kaupunkiloma, joka tietysti meni pilalle, kun ei vauvaa autonistuimessakaan jaksanut kannella ympäri kaupunkia .
[/quote]
Aika tökeröä Finnairilta, mutta ettekö tosiaan keksineet mitään ratkaisua tilanteeseen? Kolmellakympillä saa jo keposia sateenvarjorattaita joilla yhden kaupunkiloman pärjää, samoin hotelleilla yleensä on rattaita lainaksi jne.
"mies joutui seisomaan lennon ajan Bangkokista Helsinkiin"
Olen kyllä kuullut, että thai-lentoemännät ovat aika seksikkäitä, mutta eikö tuo ole aika kivuliastakin?
Siis mitä? Miksei ilmavoimat voinut ampua sitä konetta alas? Oltaisiin säästytty kiusalliselta tilanteelta.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 19:28"]
Tuohan on hävytöntä, että joku löllerö varaa tuosta noin vain kaksi penkkiä, kun ei yhdelle mahdu.
[/quote]
Ei varannut eikä maksanut, vei vain tilan vieressäistuvalta
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:24"]
Miksei sitä läskiä jätetty kyydistä jo lentokentällä? Mitä Finnair tykkäisi siitä, että ilmoittaisin koneessa, että kaksi viereistä paikkaani tulee olla vapaat koska en pidä muista ihmisistä? Saisinkohan jäädä koneeseen? Läskit on kuin juutalaiset. Edes asiallista kritiikkiä ei saa esittää tai olet ties mikä vihaaja.
[/quote]
Ei juutalaiset vaan muslimit
Eikö se mies sitten millään olisi voinut tulla seuraavalla lennolla tai istua vessanpöntöllä tai käytävällä?
Eikö kukaan jaksanut lukea juttua. Mies oli saanut istua välillä henkilökunnan paikoilla ihan tunteja ei minuutteja.
En kyllä ymmärrä miten se kone on edes voinut lähteä, jos ei jokaiselle matkustajalle ole istumapaikkaa. Eihän nousun ja laskun aikana saa seisoskella. En ymmärrä miten tuo on käytännössä onnistunut.
Tuskinpa seisoi koko matkaa, todennäköisesti istunu. Ihmetyttää vaan että jos mahtuu seisomaan niin kyllä mahtuu myös istumaan, ei ne koneet niin ahtaita ole.
No ei se koko voinut tulla yllätyksenä ylipainoiselle, miksei hän lippua varattaessa ilmoittanut " erityistarpeestaan"? Mitenkähän hän on aiemilla lennoilla toiminut?