Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies joutui seisomaan lennon ajan Bangkokista Helsinkiin

Vierailija
21.05.2013 |

http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2013052117044077_ma.shtml

Miksiköhän ne ei laittanut sitä läskiä seisomaan?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja järkevä konsti olisi ollut pyytää jotain pientä tai lasta istumaan siihen vajaamittaiselle paikalle. Minä olen muutaman kerran suostunut vaihtamaan paikkaa että esim. perheenjäsenet pääsisivät istumaan lähekkäin. Mutta ilmeisesti kaikki pitivät kynsin hampain kiinni paikoistaan KOSKA SE ON MUN PAIKKA.

Vierailija
2/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:09"]

No ei se koko voinut tulla yllätyksenä ylipainoiselle, miksei hän lippua varattaessa ilmoittanut " erityistarpeestaan"? Mitenkähän hän on aiemilla lennoilla toiminut?

[/quote]

Jos se ei  ole aiemmin lentänyt - ainakaan sen kokoisena?

Miksi luulette, että kaikki ihmiset lentävät koko ajan?

Itse olen lentänyt viimeksi v. 2001 ja lihonut sen jälkeen valtavasti. En tiedä kokeilematta mahtuisinko lentokoneen penkkiin. En siis osaisi lippua varatessani ilmoittaa "erityistarpeestani". Minulle tulisi penkkien koko yllätyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:20"]

mua lähinnä huvittaa tuo hänen finnairilta saamansa palaute. Se on niiin tyypillistä finnairia. pahoitellaan, mutta ei mitään puhetta minkäänlaisesta korvauksesta.

Tulee niin mieleen oma kokemus finnairilta kun jättivät vahingossa vauvanrattaat kokonaan matkasta. Kyseessä oli lyhyt kaupunkiloma, joka tietysti meni pilalle, kun ei vauvaa autonistuimessakaan jaksanut kannella ympäri kaupunkia . olisivat toimittaneet jälkitoimituksena ne perille, sillä samalla koneella jolla me sitten puolestamme olisimme lentämässä jo takaisin kotisuomeen...

minkäänlaista ohjeistusta tai korvausta ei tippunut, kentällä ei kukaan ei tiennyt miten asiassa olisi pitänyt toimia...

[/quote]

mä en ota kantaa palautteeseen, mutta valitettavasti se ei ole Finnair, joka ne matkalaukut ja rattaat sinne lentokoneeseen tuo. Sen hoitaa ihan eri taho lentokentällä

Vierailija
4/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lentoyhtiön pitää vastata ulkoistamistaan palveluista ihan samalla tavalla kuin  itse tehävistä palveluista.

Vierailija
5/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mutta Finnair kuitenkin siitä taitaa vastuun kantaa, vaikka ulkoistaisi työn kenelle.

Vierailija
6/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 22:58"]

Helppo ja järkevä konsti olisi ollut pyytää jotain pientä tai lasta istumaan siihen vajaamittaiselle paikalle. Minä olen muutaman kerran suostunut vaihtamaan paikkaa että esim. perheenjäsenet pääsisivät istumaan lähekkäin. Mutta ilmeisesti kaikki pitivät kynsin hampain kiinni paikoistaan KOSKA SE ON MUN PAIKKA.

[/quote]

Enpä usko, että lapsellakaan olisi ollut siinä kamalan mukavat oltavat, jos tuo ihrakasa vei puolet siitä toisesta paikasta. Kyllä lapsillakin on oikeus matkustaa mukavasti eikä niin, että heitä tunketaan kaikkiin sopiviin rakosiin, joita vaan sattuu matkustamosta löytymään.

Vierailija
7/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 07:28"]

^ Mutta Finnair kuitenkin siitä taitaa vastuun kantaa, vaikka ulkoistaisi työn kenelle.

[/quote]

Ei Finnair ulkoista niitä matkalaukkujen kuljetuksia, vaan ne on ihan oma firma ja lentokentällä, jotka tuon hoitavat. Lajittelevat kaikkien lentoyhtiöiden tavarat siellä.

Vierailija
8/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentillä pitäisi olla testipenkki, johon on mahduttava. Tähän vain kaikki läskit koeistuntaan ja veloitus kahdesta penkistä ellei mahdu. Ja ellei ole itse etukäteen varannut kahta paikkaa niin siirto seuraavalle vapaalle lennolle jos kone on täyteen varattu.

Samahan tehdään lentolaukuille. On mahduttava siihen "muottiin".

Vierailija
9/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 jatkaa

ja lisäksi voisi ottaa käyttöön lentolippumaksun henkilön painon mukaan.

Vierailija
10/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään voi istua hajuvesi ihmisen vieressä. Kaikki sanovat siinä tapaukseesa, että oma vika ja seiso sitten. Miksi tässä vika on istujan? Laiha mies varmasti pystyi istumaan siinä, mutta ei halunut. Nykyään penkit ovat myös niin ahtaat, että teini -ikäinen laiheliini poikani istuu polvet suussa. Istun 9v lapseni kanssa usein käytävä ja keskipaikalla. Ikunapaikan miehet tunkevat jalkansa aina meidän puolelle. Vaadin kompensaatioo. Kaikki ei näköjään ole tasa-arvoisia. 

Vierailija
11/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa monet eivät suostu istumaan vieraiden lasten vieressä. Se on ärsyttävää, kun joku kiehnää viereesä kokoajan ja siinä voi saada limsat syliinsä. Koneessa voi olla monenlaisia inhottavuuksia viereisessä penkissä.

Vierailija
12/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:03"]

Onpa kiusallinen tilanne sille ylipainoiselle. :(

[/quote]

Laihuttas

Vierailija
13/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:50"]

Eikö kukaan jaksanut lukea juttua. Mies oli saanut istua välillä henkilökunnan paikoilla ihan tunteja ei  minuutteja.

[/quote]

Mutta joutunu seisomaan 6h.

Vierailija
14/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha yhtälö. Ihmiset isonee ja penkit pienenee. Odotan sitä, kun alle 4 h matkoille tulee ne suunnitellut seisomapaikat. Vähän kuin satulatuoli, mutta pystympi ja kapeampi. saadaan mahtumaan enemän ihmisiä.

Vierailija
15/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 07:45"]

[/quote]

Enpä usko, että lapsellakaan olisi ollut siinä kamalan mukavat oltavat, jos tuo ihrakasa vei puolet siitä toisesta paikasta. Kyllä lapsillakin on oikeus matkustaa mukavasti eikä niin, että heitä tunketaan kaikkiin sopiviin rakosiin, joita vaan sattuu matkustamosta löytymään.

[/quote]

Nimenomaan. Ja sitä paitsi lapsenkin lippu MAKSAA vaikka penkkiin jääkin tyhjää tilaa.

Eli kun minä matkustan 3 v:n kanssa, maksan 2 lippua vaikka täytämme vain 1 1/2 penkkiä. Kuulusi siis tässäkin tapauksessa lihavan ihmisen maksaa siitä toisestakin penkistä.

Vierailija
16/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 09:46"] 

Nimenomaan. Ja sitä paitsi lapsenkin lippu MAKSAA vaikka penkkiin jääkin tyhjää tilaa.

Eli kun minä matkustan 3 v:n kanssa, maksan 2 lippua vaikka täytämme vain 1 1/2 penkkiä. Kuulusi siis tässäkin tapauksessa lihavan ihmisen maksaa siitä toisestakin penkistä.

[/quote]

Vähän ohi aiheen, mutta harva yhtiö ottaa 3-vuotiaasta samaa hintaa kuin aikuisesta, vaikka hän vie saman istumapaikan ja ruoka-annoksen kuin aikuinen, lisäksi matkatavaraa on usein hhtä paljon, kun on laukut ja rattaat mukana jne.

Vierailija
17/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ihminen oli pahoillaan. Miksi hän ei korvannut mitenkään?

Miksi Finnairin pitää korvata toisen moka?

Mokaaja on mielestäni tämä lihava ihminen, joka ei ole varannut kahta paikkaa vaikka sen tarvitseekin.

Vierailija
18/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:54"]

Ja nytkö tämä mies hakee lentoyhtiöltä korvausta seisomaan joutumisestaan. Seisoiko mies lennon ajan paikallaan, oliko käveleminen kiellettyä vai mitä mies sitten seisomisen lisäksi teki, siis muuta kuin istui henkilökunnan tiloissa tai vessassa? :)

[/quote]

lentokoneessa seisoskelu ei ole mitään turvallista, ihan turvallisuus riski siis miehelle

Vierailija
19/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voin hyvin vaihtaa paikkaa, että perheenjäsenet pääsevät istumaan vierekkäin (tämä vaihtohan on vain normipaikka -> normipaikka), mutta en todellakaan ole niin epäitsekäs, että menisin vapaaehtoisesti istumaan valtavan kokoisen, 1.5 paikkaa vievän ihmisen viereen Thaimaa-Helsinki välille, vaikka olenkin pienikokoinen. Enkä usko, että kovin moni passittaisi lastaan tuollaiselle paikalle myöskään (pientä lasta ei tietenkään voi, ja isotkin lapset yleensä haluavat istua vanhempiensa lähellä noin pitkällä lennolla).

Finnair ainakin laskuttaa jo 2-vuotiaasta saman kuin aikuisesta.

[/quote]

Vierailija
20/73 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 09:46"] 

[/quote]

Vähän ohi aiheen, mutta harva yhtiö ottaa 3-vuotiaasta samaa hintaa kuin aikuisesta, vaikka hän vie saman istumapaikan ja ruoka-annoksen kuin aikuinen, lisäksi matkatavaraa on usein hhtä paljon, kun on laukut ja rattaat mukana jne.

[/quote]

Taitaa lapsialennus olla yleisesti kailla lentoyhtiöilä max. -20% alle 12-v. No, tätä laskutapaahan voisi soveltaa myös 2 penkkiä vieviin ihmisiin. Ja saisivathan he 2 annosta syödä ettei vaan pääse laihtumaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi