Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' IIIIII HEINÄturilaiden KESKIVIIKKO IIIIII' ' ' ' ' ' ' ' ' '

11.07.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7763511&p=&mpage=1&tmode=…

Keskiviikkoon ja kohta tapahtuu:) Vuorokausi ja nyytti maailmassa! Voin kyllä hyvin kuvitelloa teidän yliaikaisten odotustuskan, kun kävin saman esikoiselta läpi. Se on oikeasti todella raivostuttavaa ja kun sitä, ainakin minä olin, esikoista odottaessani muutenkin niin kärsimätön odottamaan, milloin vauva tulee niin tuntui, kuin olisi joku rangaistus kohdannut, kun vauva aina vaan köllötteli masussa.

Minä sain kakkosta odottaessani tuohon kiisseli-ilmiöön neuvolasta sellaista paperia, joka värjäytyy vihreäksi, jos kyseessä lapsivesi. Minulla ei ollut ja sitten kun vedet meni, ei epäselvyyttä ollut, kun sitä tuli varmaan ämpärillinen kerralla. Mutta pyytäkää tuota nauhaa, kyllä ne sitä antaa niin tarvitse hermoilla. Itse sain kotiin noita pissatikkujakin, koska esikoiselta oli valkuaista virtsassa ja toksemiaoirieta, joiden vuoksi piti kotonakin tikutella.

Kesähelinä, miten naikkarille pääsee vasta aamulla sektioon? Minä joudun menemään jo tänään illalla valmiiksi. Olisin halunnut mennä aamulla, mutta haluavat tehdä jotain tutkimuksia ennakkoon. MItes teillä?

Nyt lähden (yrittämään) unta ja huomenna käväisen vielä lukemassa viimeiset kuulumisenne ennen kuin lähden sairaalaan. (Siellä varmaan vierähtää ensi viikon alkupuolelle, ennen kuin kotiudun).

Carelia ja Tiitiäinen vielä 1 vrk samassa paketissa:)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kamalan hankala olla, että tulin koneelle. Olen meinannut tänään useampaan otteeseen pyörtyä ja maha ihan sekasin! Maha inhan piukeena ja ihan tajuton närästys:(

Alapäätäkin pakottaa niin jumalattomasti, että sängyssä kääntyminen käy hammasta purren. Olo on siis raskaana oloon jo ihan kypsä. En kyllä tämmöstä muista esikoiselta!

Ihana, että anoppi asuu tossa ihan vieressä, niin sille voi viedä pojan hoitoon, niin kuin tänään tein.. Siitä on kyllä iso apu:)

Poika kun tuli kotiin oltuaan pari tuntia mummon luona (sain ite vetää sikeitä), niin sanoin, että äiti ei nyt paljoa jaksa, kun äitin masu on pipi. poika tokas siihen, että " äiti lääkettä" ja haki vessan laatikosta omat lasten laastarit=D sai poika innoissaan liimailla laastareita masuun..

Tuli kuulemma hieno masu!

Nyt yritän kokeilla makaamista, jos ei niin hankalaa olisi..

wekku rv.37+?

Vierailija
2/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille!

Miten nämä viimoiset viikot/päivät näin matelevatkin.Kurjaa mutta parempi se on kuitenkin että pysyy loppuun asti ja kasvaa sitä painoa hieman lisää.Kun se painoarvio tällä hetkellä oli 2,5kg mutta jos jatkaa nortsisti kasvua niin tulisi ihan norm.3kg pötkö sieltä :)

Ihan sama kunhan on terve!!!

Hitsit,nyt alkoi ramasemaan.Pitää vissiin kömpiä hetkeksi sänkyyn takaisin..mies sieltä vasta nousi,itse kukkunut jo tieskuinka kauan :)

Ai kun möyryää isosto heppu masussa.Samalla ihanaa mutta inhan tuntuista.

Oumai ja Gore rv 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikkarilla oli viimeksikin sama käytäntö kun tehtiin minulle sektio vuonna 2002, että edellisenä iltana soitetaan klo 19 osastolle ja kysytään, että monelta pitää tulla aamulla sairaalaan.

Yleensä sinne pitää mennä siinä klo 7-9 välillä. Silloin vuonna 2002 otettiin suunniteltuja sektioita päivässä 4-5 kpl, mutta nyt otetaan vain 3 kpl. Mikä minusta kyllä hyvä kun viimeksi menimme sinne klo 8 aamulla ja vasta klo 19 päästiin leikkaussaliin kun oli tullut 3 kpl hätäsektiota viellä sille päivällle.

Nyt jos olisi toivoa ettei mene niin kauaa ootellessa :)

Joko sinua jännittää kovasti Celesta ??

Minua alkoi tänä aamulla jännittämään !!!

kesähelinää rv 39+1

Vierailija
4/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carelia piti laittaa eikä muuta nimimerkkiä...Mistäköhän mä sen keksin :)

Meillä oli painoarvio viikolla 36+2 2459g ja laskeskelin, että meidän vauva on kasvanut sellaisen 100g viikko kun aikaisemmat oli tehty 4 viikkoa ja 2 vikkoa ennen.

Lopussa kai kasvu hiukan saattaa tippua eli eikö sellainen normaali kasvu ole 200g per viikko ?

No huomenna nähdään onko painoarvio pitänyt paikkaansa ja onko vauva kirinyt kasvua kun ennuste syntymäpainoksi on vähän alle 3 kg tai 3 kg. Olen kuullut, että niissä on välillä suuriakin heittoja. En tiedä onko lääkäristä kiinni, että toiset mittaa tarkemmin kuin toiset...

kesähelinää

Vierailija
5/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo: 10.00 on neuvola, kerkeän just kirjoitella ennen sitä.

Mä en tajua, mut eilen iski sellainen, että EN HALUA vielä luopua tästä masusta! Siis ajattelin jo että ehkä tämä ei olekaan viimeinen vauvamme, vaan miten ihanaa olisi ensi kesänäkin olla raskaana...mulla on aivot varmaan lopullisesti samentuneet!

En halua vielä synnyttämään, onneksi vielä 2 viikkoa laskettuun aikaan, vaikka vauvan painoarvio olikin toissapäivänä jo 3700g ja kerkeää vielä hyvin kasvaa kahdessa viikossa, niin silti!

Gia29: Joo, tarkoitin avautumisella tätä raskautta...kumma juttu kun en ole tuntenut mitään!

No, nyt lähden neuvolaa ja tulen kertomaan sitten kuulumisia!

Ras-mam ja poitsu 37+6

Vierailija
6/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähelinä, täällä ollaan vielä ja jännitys alkaa kutkuttamaan vatsan pohjaa. Lapsetkin kyselevät koko ajan, milloin vauva syntyy ja milloin pääsee katttomaan. Laittelen tässä aamusella vielä sairaalakassin valmiiksi ja lähden tekemään viime hetken ostokset itselle sairaalaan neitimme kanssa ja tsekkaamaan loput alennusmyynnit, josko tekisi vaikka itselle jotain löytöjä.

Meidän nyytti syntynee aamu 10.00 mennessä, kun minulle on varattu vuoro ja ainakin esikoiselta piti paikkansa. Meidän sairaalassa ei tarvitse odottaa vuoroaan, kun useampi leikkaussali. Aika kamalaa, jos koko päivä pitäisi olla tulisilla hiilillä. Toivotaan, että sinäkin pääset nyt heti aamusta saliin. Onnea vaan kovasti meille molemmille:)

Nyt jätän koneen ja palaan sitten nyytin kanssa kertomaan synnytyksestä. Pitäkää kaikki peukkuja ja olkaa hengessä mukana. Nyt jännittää jo kovin.....

Carelia ja Tiitiäinen, joka kohta jakautuu...... :) :) :)

Vierailija
7/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carelialle ja kesähelinälle paljon onnea matkaan, innolla odotetaan sitten teidänki kuulumisia!=)

Sama hourupäisyys täälläkin menossa kun ras-mamilla, jotenki tuntuu että ei haluis tän vielä olevan viimenen raskaus. No hyvin todennäkösesti kuitenki on! Ainakin jos mieheltä kysytään;)

Ihana kun sai viime yönä piiiiitkästä aikaa nukkua yön ihan vaan yhdellä vessakäynnillä. Ei ollu niin kuuma päivä niin ei tarvinnu kitata niin paljon.

Nyt sitte sataa vettä, eka kerran kunnolla kuukauteen. Kyllä sitä jo kaivattiinkin! Kaikkien nurmet on aivan hätää kärsimässä kun ei tipan tippaa oo tullu ja ollu niin tajuttomat helteet. En kyllä muista millon ois viimeksi tällanen kuivuus ollu.

Snowy rv 38+4

Vierailija
8/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on piiitkästä aikaa oikeasti viileämpää vaikka aurinko iloisesti paistaakin. Olo on ainakin parempi. Yöllä kun satoi oikein kunnolla ni sain sitte sen jälkeen nukuttua paljon paremmin.

Eilen oli olo kyllä sellanen että mahani nahka ja jalat repeää. Onneksi tänään ei enää. Nla:ssa taas kaikki ihan muuten hyvin mut taas virtsassa jotakin epäselvää vaikka just söin kuurin virtsatulehdukseen ja vaikutti et ois menny sillä ohi mut huomen selviää että onko syytä huolestua vai mitä tää nyt taas on. Painokin oli tullu puoli kiloa alaspäin mikä oli iloinen asia näillä lukemillä lyllerrellessä. Meinas nla tytsky et vaavi olis alkana pikkuhiljaa laskeutumaankin :)

Eilen äitini oli käyny Turussa jossakin ekokaupassa ja toi pari ketovaippaa ja liinoja niihin. Ei ollu meillä sellasia ennestään ja olen ihan innoissani. Saas nähdä miten onnistuu ja jos hyvin ni sitte ostan myöhemmin isompiakin. Pesupähkinä kuoriakin toi ja nyt on eka koneellinen pyykkiä pesussa niillä,saas nähdä miten ne toimii. Onko kukaan muu kokeillu niitä? Sitte siellä liikkeessä oli kuulemma aika kohtuu hintaisia kantoliinoja ja kovasti kiinnostais ostaa sellanen mut onko mieleipiteitä kumpi kannattaa ostaa eli siis se rengas malli vai sellanen pitkä?

Nyt tuli vieraat,pitää mennä,

SurinaS rv37+6

Vierailija
9/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä vaan vesisateesta ole tietoakaan...nyt kyllä tuulee,mutta pilvet ikäänkuin kiertävät meidät....Varasin aamulla ajan huomiseen yliaikaiskontrolliin....eli huomenna 41+3....

Kestovaipoista kyseli vissiin SurinaS?..: Meillä kanssa ollut käytössä juniorilla ja nyt vauvalla on odottamassa harsot ja Vekkuli-kuoria plus merinovillahousuja. Pesupähkinät olleet käytössä kuukauden ajan ja ovat kyllä toimineet meillä hyvin! Olen laittanut pesupussiin muutaman tipan eteeristä Laventeliöljyä sekaan niin kyllä on ihana tuoksu:-) Joskus jos tarvii pyykin desinfiointia niin olen laittanut muutaman tipan Teatree-öljyä pussiin. Pahat tahrat lähtee sappisaippualla,jota olen myös käyttänyt kakkatahroihin kestovaippojen pesuissa joskus.

Kantoliinoja minulla on hankittuna kaksi ; Vitmi-rengasliina ja Ellaroo wrap, pitkä kudottu ihanan ohut ja värikäs liina!! Tuskin maltan odottaa,että pääsen kääräisemään vauvelin siihen kyytiin;-)

No nyt päiväunille jos vaikka lähtö tulee illalla....

-41+2-

Vierailija
10/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain ilmoittelemaan, että saimme lauantai-iltana pienen pojan, 4880g ja 56cm pitkä:) Tosi suloinen pojanpötkylä. Ihmeteltiin, kun kaikki kommentoivat isoksi ja toinen on niin pieni...

Synnytys meni hyvin kaiken sen hermoilun ja pelkopolien jälkeen. Kirjoitan myöhemmin kertomusta tuonne synnytyspuolelle. Parasta, että alapäässä ei ole yhtään tikkiä:)

Vauvalla oli aluksi matalia sokereita, joten jouduin syöttelemään pullosta aikamoisia annoksia jo pienestä lähtien. Nyt ongelmana rinnalle totuttelu. Rintakumien kanssa taistellaan. Esikoisella ei ollut mitään tuollaisia ongelmia, joten en osannut varautua tällaiseen. Mutta eiköhän se tästä lähde sujumaan. Maitoa ainakin tulee ja pumppu käytössä ahkeraan. Jätkä tahtoo vain imeä omaa kieltään:)

Voimia loppusuoralle kaikille! Kylläpä se vauva tulee sieltä joskus, vaikka odottavan aika on todella pitkä...

t. mm ja pikkupoika 3vrk vanha

Vierailija
11/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, ei tarvi ihan yksikseen miettiä maailman menoa.

Mulla tänään lääkäri, joka toivottavasti taas tutkii kohdunsuun tilanteen, tai ainakin aion pyytää sitä, jos ei muuten katsoisi. Viimeksi oli 2cm auki ja nyt on ollut sen tuntuista tuolla alakerrassa, että voisi hyvinkin olla jo enemmän. Tai mitä mä näistä asioista tiedän...Varsinaisia supistuksia ei mun tietääkseni ole kyllä ollut, mutta viimeksikin taisi olla nuo kivuttomat vaikuttaneet ja nyt on ollut vähän jotain pistelyä ja painetta alapäässä. Mies alkaa käydä malttamattomaksi, ja sanoo että alkaa odottaminen käydä pitkäksi. Sanoi, että ihan kuin jouluna, paitsi että silloin tietää tarkasti minä päivänä saa lahjan!! Söpöä.. Kyllä se taitaa kovasti tätä odottaa, vaikka vähän onkin huolestunut miten kaikki lähtee käyntiin vauvan kanssa.

Kiitos Meriaani (sinä se taisit olla) kun viimeksi tsemppasit vauvan liikkeitä. Kyllähän ne siitä sitten lähtivät, mutta jos sen ekan tunnin perusteella olisin asioita päätellyt, olisin varmaan lähtenyt jo asiaa tarkistuttamaan. Tämäkin aamu on ollut rauhallinen, mutta liikkeitä on onneksi tuntunut. Mies sanoi, etten saa painella masua kun vauvaa kerää voimia synnytykseen... Ehkä sitten niinkin.

Tiedättekö voiko matalasta verenpaineesta olla kauheasti haittaa synnytyksessä? Mulla on ollut koko raskauden ajan tosi alhaalla (alussa 90/60, nousi 100/70, nyt taas jotain 90/60), mutta eivät ole sitä sen enempää kummastelleet. Ajattelin vaan et pitäiskö alkaa syömään suolaa vähän enemmän. Vähän olen sitä vältellyt ainakin lisäämästä raskausaikana, mutta en neuroottisesti. Saa nähdä lähteekö se nyt nousuun kun anoppi on täällä kylässä ja siivoamassa paikkoja...hehe... Ihanaa toisaalta tietenkin...

Mukavaa kun on ollut puhetta noista ¿kiisseleistä¿ (haha), koska itsekin olen sitä miettinyt, ja on aina hyvä kuulla muitten kokemuksia niin saa vähän varmistusta omaan epävarmuuteensa.

Tulipas pitkä juttu. Koittakaahan jaksella taas! niin, ja onnea matkaan lähteville!

Buddy77 rv 38+6

Vierailija
12/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille pitkiä hermoja.

Kiitokset myös eiliseen nla/kontrolli-infoon. Tänään oli vika neuvola, ehkä koko elämän viimeinen. Minulla on myös joku sekopäisyys iskenyt, en ole ollenkaan varma, onko kolme lasta tarpeeksi. Joskus ajattelin, että yksi on hyvä määrä - sitä ne lapset teettää. Liian suloisia, aina tekisi mieli enemmän ja enemmän.

Paitsi eilen, kun raahustin kaupungilla hikipäässä vajaa kaksivuotiaan perässä, jonka mielestä on aivan pakko tehdä kaikki sama perässä mitä isoveli, kuusi vuotta, tekee. Sama jatkui uimassa, kun isoveli ui, syöksyy alta kaksivuotias naamalleen veteen " uimaan" . Huh, huh, ei sovi tälle mahalle se homma.

Itse en viitsi enää uida, siitä kun oli kanssa eilen puhetta. Minulla on ne muutamat harvat supistukset avanneet kohdunsuuta(?) niin, että en uskalla kuin suihkutella. Tylsää, kun pidän muuten vedestä paljon.

Mikä on pesupähkinä?! Minäkin sain kolmoselle lainaan joitain kestovaippoja ja ajattelin niitä kokeilla. Minulle suositeltiin villahousuja harsojen kanssa ja sillä menetelmällä nyt aloittelen.

Kakkosen kanssa sain liinailukuumeen. Kolmosta odottaa nyt Haikarankehto, pitkä kudottu liina ja Patapum-reppu. Ehkä kesään aika kuuma, mutta kakkonen ei viihtynyt trikoisessa. Kudottu on minun mieleeni, sidonta tuntuu tukevalta. Rengasliinaa käytin joskus myöhemmin, kun lapsi jo kannatteli päätään. Se on pikainen laittaa, mutta myös huojuva ja paino jakautuu kantajalle epätasaisesti. Kakkonen rupesi viihtymään liinassa vasta aika myöhään, parin kuukauden ikäisenä. Katsotaan, saanko kolmosen nopeammin totutettua, kun liinailu on itsellä paremmin hanskassa.

Vointeja kaikille,

Kukkuu 40+6

Vierailija
13/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalista paineista ei ole minulle ollut haittaa synnytyksissä. Kaikissa raskauksissa paineet ylimmillään olleet 105/60 ja yleensä vieläkin matalammat. Syön salmiakkia ja suolaa, jos mieli tekee. Uskon, että mieliteko kertoo, että kroppa tarvitsee vähän " nostetta" . Muuten paineet ei tunnu mitenkään, ei huimaa koskaan. (mulla aina matalat) Minulle sanottiin, että matalat on hyvä, ei ole pelkoa raskausmyrkytyksestä.

Kukkuu

Vierailija
14/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan pitkästä aikaa, nyt on sellainen " viileä" päivä ja äsken satoikin vettä ihanasti :-) olo siis itsellä ollut tänään hyvä!

Tsemppiä Carelialle huomiseen! Ja onnea jo etukäteen nyytistä.

itselläni oli eilen neuvola ja siellä oli kaikki kunnossa, paino oli tippunut tälläkin kertaa alaspäin :-) ja muutenkin kaik ok, vauvan sydänäänet kuuluivat hyvin ja oli ihanaa kun oli oma neuvolantäti eikä mikään sijainen. Ensi viikon alussa vielä on yksi neuvolakäynti ja sitten perjantai aamuna sairaalaan. Täällä meillä päin saa valita itse meneekö aamulla vai edellisenä iltana sairaalaan, minusta ihan hyvä juttu.

Nyt menen ulos nauttimaan viileästä säästä! Voimia kaikille mahakkaille :-)

Tupuhupuna+ rv 37+6

Vierailija
15/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että mikäli itse käsitin ni ne on jonkun pähkinän kuoria ja niistä irtoaa jotakin ainetta joka pesee ja jota käytetään myös ekologisimmissa pyykkijauheissa mukana. Neuvottiin et ruokalusikallinen/koneellinen joko pesupussiin tai sukkaan ja sukka kiinni solmulla. Jos pesee pari koneellista peräperään ni samoja pesupähkinöitä voi käyttää mut muuten on heitettävä pois käytön jälkeen kun homehtuvat tosi nopeaan. Tarkempaa en tiedä kun tosiaan itsellänikin ihan uusi tuttavuus. Ehkä Piispa tietää paremmin kun on pikkusen kauemmin käytelly. Muuten miten on Piispa,tiedätkö jos on allergioita ni voiko aiheuttaa reaktiota? Mietin vaan et uskallanko pestä vauvan vaatteita niillä vai ootella kunnes tiedän onko hän allerginen jollekin. Meilläkun on toinen meistä vanhemmista allerginen ja toinen ei niin vaavista ei voi tietää.

Kyllä huomaa että on aika loppusuoralla odotuksessa kun vieraat lähti niin olin aika väsy ja sitten onnistuin pudottamaan yhden kukan lattialle ni sen siivous kyykyssä/polvillaan ja ylös nousut oli aika raskaita. Tuli taas mieleen että jos ois vielä yks pieni vipeltäjä tossa jaloissa pyörimässä ni huhhuh. Saa nähdä jos sitte ens tai joku muu vuosi on niin ni kyllä sitte voipi olla väsy kun isukki tulee kotiin joten sympatiaa on kyllä kaikille joilla on vauhtia ylläpitämässä lapsukaisia jo ennestään :) .

SurinaS

Vierailija
16/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...murmelimammalle ja kovasti tsemppiä Carelialle! Huomasin myös eilisestä pinosta, että suviandekin oli saanut pienokaisen, joten onnea myös sinnepäin! Täytyy käydä lukemassa kertomuksianne synnyttäneiden puolelta.

On kyllä mielenkiintoista lueskella teidän kirjoituksianne, koska voi tehdä vertailua oman terveyskeskuksen palveluihin. Kuten olen aiemmin tänne jo kirjoittanut, niin omassa terveyskeskuksessani ei minkäänlaisia koko-/painoarvioita tehdä, kukaan ei myöskään ole tutkinut kohdunsuun tilannettani muuta kuin yhden ainoan kerran puolivälissä raskautta, joten minulle ei ole tullut mieleenkään, että kohdunsuu voisi olla auki ja uimisesta pitäisi kenties pidättäytyä! Täysin surutta uida polskin eilen vilpoisessa vedessä ja nautin kesäyöstä, sekä katselin veden pinnalla lenteleviä hyttysiä.

Aha, mutta nyt meille tulee vieraita. Täytyy lopetella ja jatkaa myöhemmin.

pazzepartout rv 38+5

Vierailija
17/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äsken naikkarille ja sain kuulla, että olen ekana leikkausjonossa sektioon. sairaalaan pitää saapua jo klo 6.30 ja leikkussalissa pitäisi olla jo siin klo 7.45 hujakoilla. Ihanaa kun tällä kertaa ei tarvitse odotella koko päivää niin kuin viimeksi kun menimme jo klo 8 aamulla pääsimme vasta klo 19 leikkaussaliin...

Tsemppiä sinullekkin kovasti carelia vaikka et taida olla enään nettiyhteyksissä kun menet jo iltasella sairaalaan...

Koitan pakata sairaalakassia ja pyörin ja hyörin vain..mahaakin ihan alkoi kipristämään tämä jännitys huomisesta...

kesähelinää

Vierailija
18/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinoista: En osaa sanoa kumpi on parempi vaihtoehto, rengasliina vai kudottu liina. Rengasliina on joidenkin mielestä yksinkertaisempi ja helpompi, mutta ilmeisesti liinan kiristäminen on siinäkin opeteltava ja käytössä sen vasta parhaiten havaitsee, mikä kiristys sopii itselle ja vauvalle parhaiten. Itselläni on yksi kudottu ja yksi trikoinen liina, eli siis kaksi yli 5 metriä pitkä kietaistavaa liinaa, koska koen ne jotenkin rengasliinaa varmemmiksi ratkaisuiksi. Tämä ei siis ole järjellinen peruste, vain " mutu" -tuntumalta annettu vastaus. Olen kuullut kehuja rengasliinasta useilta käyttäjiltä ja pitkään kietaistavaan liinaan verrattuna se on todellakin helpompi esimerkiksi kaupungilla jos lapsen haluaa ottaa välillä liinasta pois. Se, mihin liinaan päätyy, riippuu paljon siitä missä yhteydessä haluaa lasta kantaa ja mikä sidonta milloinkin on järkevin. Kantoliinojen maailma on tasan yhtä mielenkiintoinen kuin kestovaippailun maailma - aikaa saa menemään opetteluun! =)

pazzepartout

Vierailija
19/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tyttäremme syntyi ma 10.7. klo 20.32 rv 41+3 mitoin 3610g, 50cm ja päänympärys 35cm. Synnytys meni hyvin ja tänään iltapäivällä kotiuduimme. Sisarukset ovat innoissaan uudesta tulokkaasta ja nyt pääsemme harjoittelemaan jälleen vauva-arkea.

Tsemppiä kaikille heinämammoille ja suppareita niitä kaipaaville!

Lapinkultu ja typykkä 2pv

Vierailija
20/21 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme siis menossa huomenna äpkl-kontrolliin..ehkäpä tutkimus saa aikaan supistuksia niinkuin edellisessä raskaudessa...ja vauveli syntyisi vaikka sitten huomen illalla;-)

Pesupähkinöistä: Kannattaa käydä iloisen maapallon sivuilla tai sitten www.kestovaippakauppa.net tai com....mistä itse niitä tilasin. Ovat kovasti kasvattaneet suosiotaan,kun olivat jossain vaiheessa jo tilapäisesti loppu joka paikasta. Sieltä löytyy kunnon selostukset pähkinöistä. Ovat siis Intialaisia pesupähkinän kuoria,joista irtoo pesussa Saponiinia eli luonnollista saippuaa. Huuhteluainettakaan ei tarvitse,kun pyykistä tulee ihanan pehmeää:-) Niillä olen nyt pessyt kestovaippapyykitkin,eikä yhtään jää pahanhajuisiksi. Pähkinät ovat siis itsessään hajuttomia,mutta halutessaan voi lisätä eteeristä mielituoksuaan pussiin muutaman tipan niin avot! Vaikeita tahroja en kylläkään ole saanut pähkinöillä puhtaaksi vaan ne kannattaa esikäsitellä sappisaippualla. Sitä voi myös tilata esim.kestovaippakaupasta netistä. Noita nettipuotejahan on kymmeniä ja niinkuin joku mainitsikin niin vaippa ja liina mereen kyllä helposti hurahtaa:-) ja aikaa saa kulumaan...

Siitä allergiajutusta en kyllä tiedä pähkinöiden kohdalla,mutta vähemmän niissä varmaan mitään allergisoivaa on,kun muissa pesuaineissa...kannattaa kysäistä maahantuojalta.Taitaa löytyä sieltä Iloisen maapallon sivuilta:-)

No nyt täytyypi mennä nostamaan koivet kohti kattoa,kun alkaa nilkat turvota....

-piispa 41+2-