Yhtä en tajua, saunasta pitää nähdä toinen pesulla??
Miksi ihmeessä tehdään nykyään saunoja, joista iso ikkunaseinä on suihkuun päin? Onko kiva käydä pesulla pesemässä intiimejäkin paikkoja, kun joku katselee? En tykkäisi. Eikä oikein voi esim. saunoa kunnolla ystävien kesken. Tai voi, muttei peseytyä rauhassa. Ihmeellinen trendi kestänyt jo jonkin aikaa. Minulle sauna on pimeähkö paikka, jonne en kaipaa lasiseiniä.
Kommentit (48)
Mikä pakko se sinne pesutilaan on tuijottaa? Tuijotatteko te muita kylpijöitä uimahallissa tai kylpylässä? Kaikki kyykkyvatkaa eikä voi huomiota herättämättömästi pestä?
Mun mielestä lasiseinä näyttää hyvältä, mutta puhtaanapito vaatii hieman työtä.
Mun kaveri, joka rakensi talon tässä muutama vuosi sitten kertoi kyllä syyn. Hän olisi kuulemma halunnut kunnon seinät, mutta lasit tuli halvemmaksi..
Meille remontoitiin tollanen sauna - eli lasiseinä suihkun puolelle. Oli hauskaa kun naapurit tuli saunomaan ekaa kertaa rempan jälkeen. Miehet otti saunan puolella kaljaa kun naiset pesi toistensa selkää suihkun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omasta näkökulmastani perheen saunahetki on parempi lasioven kanssa. Kun pienet lapset ovat kylpyhuoneessa ja aikuiset saunassa, on helppo pitää silmällä heidän touhujaan, ettei tule vahinkoa.
Sieltä lauteilta kerkiääkin hätiin, kun kakara liukastuu saippuaan ja kalauttaa kallonsa kaakelilattiaan.
Niin, itsehän pidät esim. 5-vuotiaasta kiinni koko suihkuhetken ajan?
Vierailija kirjoitti:
https://www.rakentaja.fi/artikkelit/3908/hyvan_olon_sauna.htm
Kamala tuo korkea kiuas, mitä järkeä?
Samaa mieltä lasiseinästä,
Mahdoton pitää puhtaana
Onks tääl hyvännäkösii muijii, nuoria ja laihoja?
Vierailija kirjoitti:
Onks tääl hyvännäkösii muijii, nuoria ja laihoja?
Ei.
Vähän samaa ihmetellyt. Myös eräässä hotellihuoneessa ihmetytti ratkaisu, että wc:n/kylppärin ovena oli huurrettu lasinen liukuovi. Eli ei minkäänlaista äänenvaimennusta. Todella mukavaa sitten kun meneekin maha kunnolla sekaisin niin, ensinnäkin kaikki äänet kuuluu koko hotellihuoneeseen täysin vailla mitään vaimennusta ja koska liukuovi oli toki irti lattiasta niin eipä se hajuakaan jää keltään kokematta siellä huoneen puolella.