Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ikinä huomannut, että täällä joku aloitus on tuttusi kirjoittama?

Vierailija
20.05.2013 |

Justiinsa luin yhden aloituksen täältä ja melkein kaikki tiedot täsmäsivät ystävääni ja aihe mistä hän kirjoitti. Yksi tieto oli vain eri, mutta epäilen, että laittoi erin tiedon tästä, että häntä ei tunnistaisi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole! Luulen tosin, että olin hetken aikaa samassa työpaikassa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa vaihdoin palstalla joskus muutaman kommentin.

Vierailija
2/22 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan luulee tunnistavansa, mutta luultavasti aika harvoin ovat oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:41"]

Justiinsa luin yhden aloituksen täältä ja melkein kaikki tiedot täsmäsivät ystävääni ja aihe mistä hän kirjoitti. Yksi tieto oli vain eri, mutta epäilen, että laittoi erin tiedon tästä, että häntä ei tunnistaisi.

[/quote]

wau! Mikä aloitus?

Vierailija
4/22 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloitus, mutta eräs viesti oli mitä ilmeisimmin erään kaverini kirjoittama. Tunnistin siitä nimittäin itseni sekä toisen yhteisen tuttavamme melko spesifin kuvailun perusteella. Itse viesti siis koski 99,99% varmuudella juuri meitä, mutta sen kirjoittajasta ei ole täyttä varmuutta. Mahdollisuuksia on pari, joista yhden todennäköisyys yli muiden.

Vierailija
5/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on pari kertaa tunnistettu...

Vierailija
6/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yksi ystävä mainosti täällä joskus blogiaan, jota en edes tiennyt hänellä olevan. Tunnistin hänet siis blogista. Olenkin sen jälkeen lukenut sitä "salassa" eli en ole kertonut ystävälleni, että tiedän tuosta blogista. Tuntuisi oudolta kertoa, että löysin hänen bloginsa av:ltä, kun hän ei itse ole siitä henkilökohtaisesti minulle koskaan maininnut.

Vähän outoa kyllä.

Vierailija
7/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko tätä blogia http://www.esirukouksia.blogspot.fi

Vierailija
8/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää että mikä aloitus kyseessä? Ettei olisi vaan minun kirjoittama

Vierailija
9/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 02:16"]

[/quote]

Onko tolla kaikki muumit laaksossa?

Vierailija
10/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tunnistanut yhden aloituksen, koska aloittaja oli postannut saman asian Facebookiin samana päivänä. Kyseessä oli eräs eriskummallinen tapahtuma, joka hänelle oli sattunut. 

Vierailija
11/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mut huvittaa eräs aloitus joka "voisi olla omani" sillä 34-vuotias ex-mieheni on alkanut seurustelemaan 22-vuotiaan naisen kanssa :DD Oikeesti mua ei vaivaa heidän ikäero tai suhde millään tavalla eikä vähimmässäkään määrin.

Vierailija
12/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt niin että täällä jonkun muun aloitus on ollut "kuin omalta näppikseltä" ja sitten oon miettinyt, mahtaako joku tuttu luulla sitä mun aloitukseksi.

Palstailen paljon mutta oikein henkilökohtaiset jutut märehdin muualla.

Vierailija
13/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä löysin joskus tuttuni tekemän aloituksen ja aiheena oli MEIDÄN ELÄMÄ. Läpi käytiin avioliittomme, lasten kasvattaminen, kodin sisustus ja jopa koiramme käytöstavat.

:D Ei edes yrittänyt peitellä tai muunnella faktoja, tyyliin: "Ärsyttävässä mintunvihreässä yksikerroksisessa omakotitalossa asuvat ja ei sen niiden idiootin lapinkoiran aitaus ees sovi siihen pihaan..." :D

Arvatkaa, kuuluuko kyseisen aloituksen tekijä ystävä- tai edes tuttavapiiriini enää? :D

Vierailija
14/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuttu on löytynyt,

SE oli yksi niistä "inhottava fb-kaveri antoi vauvalleen nimen, jota olin itse ajatellut sitten kun joskus ehkä tulen raskaaksi"  Selvennykseksi, minä en ole se fb-kaveri.

Vierailija
15/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

Oisko skitsofreniaa tuolla kirjoittajalla...? Ajatusten poukkoilu, sanojen liiallisuus ja runsaat epäloogisuudet ainakin vahvasti viittaavat siihen.

Vierailija
16/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään jutut täällä ei tunnu olevan kenenkään tuttavani elämää kuvaavia, luulenkin, ettei heistä kukaan tätä palstaa harrastakaan, ovatkin mua fiksumpia :)

Vierailija
17/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

Oisko skitsofreniaa tuolla kirjoittajalla...? Ajatusten poukkoilu, sanojen liiallisuus ja runsaat epäloogisuudet ainakin vahvasti viittaavat siihen.

[/quote] joku kehitysvamma mulla tuli mieleen...

Vierailija
18/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ei skitsofreniaa mutta asperger ja hahmotushäiriö, oppimisvaikeudet sekä toistuva masennus ja heikkolahjaisuutta lisäksi. vaikeaa ymmärtää asioita muitten näkökulmasta ja vaikeus tietää minkä verran sanoja pitäisi käyttää ja vaikeus kuvitella mitä lukijat ymmärtävät ja mitä eivät ymmärrä. Arjessa pärjääminen ja itsestä huolehtiminen sujuu normaalisti eikä ole mitään muita skitsofrenian oireita kuin ehkä nuo mutta ne johtuu muusta syystä.

aivovammainen on tuo henkilö.

Vierailija
19/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin jos jotain kirjoitan, muutan tarkoituksella tunnistettavia yksityiskohtia kuten lapsen ikä (saatan sanoa 8 vaikka on 9, jos itse ikä ei liity tarinaan), mainitut hiustenvärit, ammatit, paikkakunnat (esim. kylä muuntuu kaupungiksi). Syy tähän on juuri se, ettei kukaan tunnista itseään koska mun tarkoitus ei ole mustamaalata ketään, vaan pohtia anonyyminä ja kuulla toisten mielipiteitä, että olenko jossain hakoteillä. Oikeastaan vaan tosi ajattelematon ihminen kirjoittaa yksityiskohtaisesti oikein kaikista, ja varmasti sitten käy niin että sattuukin vahingossa ne keksityt/muunnetut seikat osuukin johonkin toiseen, koska harva tapaus täällä nyt on mitään once in a lifetime-juttuja. Yleisesti taitaa olla aika tuttua juttua ne lapset yksin kotona/kalliit asunnot/tuttipullo-tissi/yksinhuoltajat ja provosoiduiksi koetut tarinat, samoin toisten ihmisten vanhemmuuden arvostelu, kyselyt "onko tämä oikein", joten enpä usko että jos joku kuvailisikin juuri minun elämääni, ajattelisin sen kertovan oikeasti minun elämästäni.

Täällä on vähän sellainen ilmapiiri että asetutaan toisten ihmisten yläpuolelle, siksi minä en haluaisi ainakaan tuoda tuttavapiirini ihmisiä tunnistettavaksi tänne, vaikka olisinkin eri mieltä heidän tavastaan kasvattaa/elää.

Uskon että lähes kaikki ajattelee näin, jos ylipäänsä ajattelee.

Kuulin muuten että kaverin tuttu (kerran oon nähny en tunne sen kummemmin) oli vetässy hirveät pultit kun oli tunnistanut itsensä täältä, ja perhettään koskevan kirjoituksen. Kirjoitus ei meni suunnilleen niin että äiti kaiken päivät kotona kun lapset päiväkodissa, kyseessä pikku kaupunki ja lasten isä narkomaani ja lapsilla ei ole päiväkodissa edes kumppareita. Mitä olen ystäväni kanssa jutellut joka työskentelee lähiön päiväkodissa, täyttää aika moni lapsi nuo kriteerit pelkästään heidän päiväkodissaan. Se vaan tuntuu että tuo kirjoittaa juuri MINUSTA jos se sattuu olemaan lukijan elämää. Ei pitäisi tehdä äkkinäisiä johtopäätöksiä, varsinkin jos kirjoittaja onkin tunnistamisen ehkäisemiseksi vaihtanut vaikka talvitakin kumppareiksi tai narkomaani-isän alkoholistiksi tai päinvastoin.

Ja selvennykseksi, en ole itse lukenut tuota juttua täältä, eli en tiedä onko se tuollaisenaan täällä mutta tämän siis kuulin kaveriltani. :) Ja ei tässä jutussa ei vaihtunut oleellisesti juuri mikään. :D

Vierailija
20/22 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin Viipaleita-blogin kirjoittajan tai sitten jonkun häntä apinoivan. SIllä naisella kun kuulemma on sellaisiakin stalkereita, jotka harrastavat tuollaista.