Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolaterkka "runnoi" mahaa, nyt vihloo ja liikkuminen sattuu

Vierailija
20.05.2013 |

Pahoittelen kehnoa otsikkoa...

Tänään neuvolassa hoitaja koitti selvittää sikiön tarjontaa melko kovakouraisesti (ei saanut selvyyttä onko rt vai pt). Sen jälkeen vatsaa vihloo niin levossa kuin liikkuessakin, eikä pysty juurikaan mitään tekemään (rappuset on ehdoton ei).  Kesken tutkimuksen jouduin jo ns. valittamaan kovakouraisuutta, ja kerroin että tekee kipeää.

Vihlonta tekee todella kipeää, ja joutuu oikein keskittymään kipuun ja sen hallitsemiseen. Sikiö on kuitenkin liikkunut jonkin verran, ja se lisää vihlontoja.

Nyt viikkoja 35+6, esikoinen meni LA:n ylitse viikolla.

Kellään kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuvaamiasi kipuja neuvolatarkastusten jälkeen molemmissa raskauksissani ja kaikki meni hyvin. Istukat olivat molemmilla kerroilla edessä, liekö se vaikuttanut asiaan. Tietty jos kipu pahenee, niin ota sitten yhteyttä päivystykseen.

Vierailija
2/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko terkka selville oliko rv vai pt? Nuo käsittelyt voviat olla kovakouraisia, riippuen sikiön ja istukan sijainnista. Jos vain kivut eivät lisäänny, saat tehtyä kymmenen liikkeen laskennan ja muuten olo on hyvä (ei supistuksia), niin syytä huoleen ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut selvyyttä ollenkaan.

Vierailija
4/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh.. :( Onko sinulla vielä lääkäriaika ennen laskettua aikaa? Tai saitko lähetteen äitiyspolille? Minulla oli pt-epäilys vielä viikoilla 36+ (terkka ei ollut varma asiasta), jolloin sain lähetteen äitiyspolille. Siellä asia sitten varmistui, ja käännös tapahtui viikolla 37+4.

t:3

Vierailija
5/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran varovainen, että menisin noilla oireilla ambulanssilla sairaalan tutkittavaksi. Portaissa liikkuminen kun sattuu, että en lähtisi liikkeelle yrittämään.

Voi olla, että menee itsestään ohikin, mutta kyllä minä sinuna haluaisin varmistuksen, että sikiön vointi olisi hyvä. Soittaisin siis apua ja odotaessani sitä yrittäisin makailla ja hengittää rauhallisesti syvään.

Vierailija
6/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtisin tarkastukseen minäkin, vaikka mikään ei olisikaan vialla, en saisi noilla oireilla ollenkaan mielenrauhaa.

Vierailija
7/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala teitä... miksi ihmeessä tuota ei tehdä ultralla, maksakaa vaikka yksityisen käynnistä sen sijaan että menette tuollaiseen runteluun vapaaehtoisesti... Virheitä sattuu ja kiva sitten huomata synnärillä, että se "raivotarjonnassa" oleva vauva onkin täydellisessä perätilassa, varsinkin jos se istukka on ollut siinä etuseinässä...

Vierailija
8/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vastaa:

Yritin tuossa jo pirautella svo:lle, muttei vastattu, kohta uudelleen. Esikoiselle hoitopaikka jo hoidettu.

Vapaaehtoisesti neuvolassa tosiaan käyn, tämä toimenpide oli yhteydessä sydänäänten kuunteluun kuin myös sf-mitan mittaamiseen, eli ei esimerkkinä mistään kääntöyrityksestä ollut kyse. Senpä takia keskeyttelinkin terkkarin toimia, kun sattui.

Ensi viikolla on viimeinen lääkärineuvola, jossa sitten katsotaan onko lähete tarpeellinen äitipolille vaiko ei (saavatko siis varmuuden miten päin sikiö on).

Vierailija
9/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaavassa tilanteessa huutanut kivusta kuin eläin, siis kirkunut ja uikuttanut. Terkkari suuttui ihan kamalasti, viereisestä huoneesta tuli toinen ihmettelemään, että mitä tapahtuu. Pystyin vain huutamaan, että pois, pois.

Ei tarvitse suostua tahallaan aiheutetun kivun kohteeksi!

Odotustila muuten tyhjeni huutoni ansiosta :-)

Ai niin, lapsi syntyi seuraavana yönä raskausviikolla 36

Vierailija
10/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytille lähdettävä.

Kunpa ei nyt enteilis millään muotoa synnytystä vielä...

Vierailija
11/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli istukka osittain irronnut kun lääkärin painelut sattuivat. Näytille vaan, siinä ei menetä mitään.

Vierailija
12/12 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vaadit päästä ULTRAAN,ei käsikopelolla saa varmuutta perätilasta.Itselleni tehtiin lopulta sektio vaikka vauva viime metreillä(rv 39) kääntyikin raivotarjontaan,ei ollut laskeutunut oikeaan asentoon lantiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä