Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt julkaistiin SUOMALAINEN matkapuhelin

Vierailija
20.05.2013 |

http://www.engadget.com/2013/05/20/jolla-phone/

Minä hankin Jollan tukeakseni Suomea ja näytttääkseni Nokialle, että turha koittaa myydä jenkkiläistä roskaa kalliilla suomalaisena tuotteena.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kun saa qwerty-näppiksellä.

Vierailija
2/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:10"]

[/quote]

Tuskin saa koskaan, last seasonia noi qwertyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:18"]

Tuskin saa koskaan, last seasonia noi qwertyt

[/quote]

Jaa. Minusta taas virtuaalinäppiksen sohiminen ja spellcheckerin kiroilu on dumb seasonia.

Vierailija
4/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijon kyllä hankkia Jollan sitten kun niitä saa, kaunis ja tyylikäs puhelin, tuskin sen huonompi kuin Nokia tai iphone.

Vierailija
5/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan inäkin seuraavaksi Jollan hankkia jos on edes jotenkin hinta-laatusuhteeltaan ok, ihan vaan koska haluan tukea suomalaista pientä yritystä! 

Vierailija
6/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia ostaa Jollan vuoden sisällä kun ne huomaa, ettei Windowsluureja halua kukaan.

Vierailija
7/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:10"]

[/quote]

Tuskin saa, nykyään on nimittäin tosi vähän ihmisiä jotka haluaa qwerty-näppiksen. Itse en moista huolisi puhelimeeni, ja harva muista kuin vanhemmista ihmisistä muutenkaan haluaa. 

Vierailija
8/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:44"]

Tuskin saa, nykyään on nimittäin tosi vähän ihmisiä jotka haluaa qwerty-näppiksen. Itse en moista huolisi puhelimeeni, ja harva muista kuin vanhemmista ihmisistä muutenkaan haluaa.

[/quote]

Jaha, siellä puhui enemmistön syvä rintaääni. Kun minä en halua, kukaan muukaan ei halua.

Vierailija
9/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:46"]

[/quote]

Minäkin haluan ehdottomasti qwertyn. Me muuten ollaan toistaiseksi nyt enemmistö 2 vastaan 1! :D

Jaha, siellä puhui enemmistön syvä rintaääni. Kun minä en halua, kukaan muukaan ei halua.

[/quote]

Vierailija
10/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

Teen työkseni softaa puhelimiin ja asiakasyrityksissä, joista osa on aika konservatiivisakin, ei ole enää viime vuosina haluttu ottaa qwerty-puhelimia. Vielä jokunen vuosi sitten varsinkin vanhemmat miehet halusivat qwertyn, Nokian E7:lle silloin paljon softaa teinkin... Nyt niillekin henkilöryhmille hankitaan kosketusnäyttöpuhelimia, ja useimmat on sitä mieltä että kunhan siihen tottuu, se on parempi ja nopeampi.  Ja nämä käyttäjät siis työkseen syöttää tietoja kirjoittamalla "tien päällä" puhelimella. Joitain ihmisiä kyllä on jotka eivät helposti totu ja osa ei periaatteestakaan haluaisi tottua.

Itseäni aina suorastaan harmittaa kun joudun qwertyllisellä testaamaan jotain tekemääni softaa, on niin kauhean hidasta ja ärsyttävää se näppäimistöllä kirjoittaminen, kun ei se puhelimen näppäimistö tosiaan ole sama kuin kunnon tietokoneen näppis.

Vierailija
11/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsän näköinen laatikko. Nokian logo kylkeen, niin näyttää Lumian halpisversiolta... Windows-phonen laatikot näyttää olevan kehissä myös käyttiksessä. Miksei jotain uutta myös muotoilussa?? Ihmiset ostaa eniten sitä, mikä on cool ja suosittu, ja suosituksi pääsee, kun näyttää hyvältä.

Vierailija
12/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hirveän kuiva ja kylmä iho mistä syystä kosketusnäyttö ei aina ota kontaktia. Ja sitten jos joutuu länttäsemään koko sormenpään näytölle, voi olla varma, että osuu väärään näppäimeen, ellei puhelin ole sitten tabletin kokoinen. Eli qwerty mulle kiitos. 

Vierailija
13/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kirjoitetaan SUAAMALAINEN

Vierailija
14/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:51"]

Teen työkseni softaa puhelimiin ja asiakasyrityksissä, joista osa on aika konservatiivisakin, ei ole enää viime vuosina haluttu ottaa qwerty-puhelimia. Vielä jokunen vuosi sitten varsinkin vanhemmat miehet halusivat qwertyn, Nokian E7:lle silloin paljon softaa teinkin... Nyt niillekin henkilöryhmille hankitaan kosketusnäyttöpuhelimia, ja useimmat on sitä mieltä että kunhan siihen tottuu, se on parempi ja nopeampi.  Ja nämä käyttäjät siis työkseen syöttää tietoja kirjoittamalla "tien päällä" puhelimella. Joitain ihmisiä kyllä on jotka eivät helposti totu ja osa ei periaatteestakaan haluaisi tottua.

Itseäni aina suorastaan harmittaa kun joudun qwertyllisellä testaamaan jotain tekemääni softaa, on niin kauhean hidasta ja ärsyttävää se näppäimistöllä kirjoittaminen, kun ei se puhelimen näppäimistö tosiaan ole sama kuin kunnon tietokoneen näppis.

[/quote]

Ok. Ollaan sitten ilman Jollaa.

Vierailija
15/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:53"]

Tylsän näköinen laatikko. Nokian logo kylkeen, niin näyttää Lumian halpisversiolta... Windows-phonen laatikot näyttää olevan kehissä myös käyttiksessä. Miksei jotain uutta myös muotoilussa?? Ihmiset ostaa eniten sitä, mikä on cool ja suosittu, ja suosituksi pääsee, kun näyttää hyvältä.

[/quote]

Onhan tuossa aika iso uusi juttu muotoilussa tuo "The Other Half" eli puhelin jakautuu kahteen osaan ja kun toisen napsauttaa päälle ulkoasu personalisoituu. Myös eleohjaus on aika uusi juttu.

Vierailija
16/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 15:41"]

[/quote]

Onhan tuossa aika iso uusi juttu muotoilussa tuo "The Other Half" eli puhelin jakautuu kahteen osaan ja kun toisen napsauttaa päälle ulkoasu personalisoituu. Myös eleohjaus on aika uusi juttu.

[/quote]

Ai, katoin vaan kuvia tuosta ekasta linkistä, en tutustunut sen enempää toiminnallisuuksiin. Ei niiden kuvien perusteella kyllä olisi voinut arvata, että sillä toisella puoliskolla on mitään toiminnallista merkitystä. Luulin vaan vaihtokuoreksi. 

Toisaalta, en kyllä edes tajua mitä tuo mainitsemasi personalisoituminen napsautettaessa voisi tarkoittaa :D

Olen kyllä myös sitä mieltä, että hieno softa ei varsinaisesti ole muotoilua. Ulkonäöltään tuo on aika insinöörimäinen, vaikka olisi sisällöltään kuinka hiblee.

Vierailija
17/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 15:41"]

[/quote]

[/quote]

Ai, katoin vaan kuvia tuosta ekasta linkistä, en tutustunut sen enempää toiminnallisuuksiin. Ei niiden kuvien perusteella kyllä olisi voinut arvata, että sillä toisella puoliskolla on mitään toiminnallista merkitystä. Luulin vaan vaihtokuoreksi. 

Toisaalta, en kyllä edes tajua mitä tuo mainitsemasi personalisoituminen napsautettaessa voisi tarkoittaa :D

Olen kyllä myös sitä mieltä, että hieno softa ei varsinaisesti ole muotoilua. Ulkonäöltään tuo on aika insinöörimäinen, vaikka olisi sisällöltään kuinka hiblee.

[/quote]

Personalisoituminen tarkoittaa ainakin fonttien, värien, äänten tms muuttumista sen mukaan mitä itse määrittelee. Voi tarkoittaa muutakin, eivät ole vielä välttämättä kaikkea paljastaneet. Mutta voin kuvitella moniakin luovia käyttöjä tuollaiselle ominaisuudelle, ja tuohonkin niitä voi tulla ehkä softapäivitysten myötä ajan kanssa lisää.

Mä tykkään kyllä myös tuon ulkonäöstä, koska on pelkistetty ja hillitty. Minusta Applen  puhelimissa, joita itse olen viime aikoina lähinnä omistanut, on vahvuus juuri ollut pelkistetty, hillityn tyylikäs design. Tuossa on jotain samaa paljon, mutta hieman nuorekkaampi ilme monipuolisemmilla väreillä ja kaunokirjainfontilla olevalla logolla.

Vierailija
18/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että other half mahdollistaa tulevaisuudessa myös fyysisen qwerty-näppiksen. Jolla ei twitterissä kieltänyt eikä myöntänyt asiaa. ;) Toivon että tulisi. Olen pitkään etsinyt qwertyllistä androidia ja Jolla voisi olla hyvä kompromissi jos siihen näppiksen saa, vaikkei android olekaan.

Vierailija
19/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin varasin itselleni "joululahjan". Olen tätä pitkään odottanutkin.

Vierailija
20/31 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että Jolla menestyy! Ihanaa, että suomalaisista teknologiayrityksistä löytyy vielä uskoaa uuteen nousuun. Sitä tarvitaan nyt. Ja innovaatiota! Go Jolla go!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän