Kotiäidit; onko teillä vapaaehtoinen eläkevakuutus?
Miten olette kerryttäneet eläkettä niinä vuosina kun olette olleet kotona?
t. saman edessä ehkä, en vaan halua olla ilman eläkettä vanhuksena
Kommentit (10)
Rahaa pankissa ja sijoitusasunnoissa. Eläkevakuutukset ovat käytännössä turhia, 30 vuoden päästä eläkkeitä tuskin edes maksetaan enää.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:30"]
Rahaa pankissa ja sijoitusasunnoissa. Eläkevakuutukset ovat käytännössä turhia, 30 vuoden päästä eläkkeitä tuskin edes maksetaan enää.
[/quote]
No tuokin on varmasti totta, että se logiikka muuttuu. Sijoitusasunnot on kyllä varmaan järkevin tapa. Ihmettelen vaan välillä kun tuttavapiirissä on naisia, jotka eivät ollenkaan edes ajattele tätä asiaa. Mun mielestä tämä on melko tärkeä kysymys, ja punnitsen itse sitä todella tarkkaan.
ap
Tämä on yleinen kotiäitien hokema, eikä se perustu mihinkään tutkittuun faktaan. On väärin, että sitä edelleen toistellaan näillä palstoilla. Vastuutonta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:30"]
[/quote]
On, mutta mies maksaa sitä joka kuukausi minun puolestani :)
On, ja on myös muita sijoituksia. Mies maksaa osan, ja osan (osakkeita ja rahastoja) olen hankkinut itse jo aiemmin. Tulen myös saamaan sievoisen perinnön aikanaan, mutta toivottavasti en vielä pitkään aikaan kuitenkaan.
Olipa kotiäiti tai ei, niin missään tapauksessa ei kannata ottaa eläkevakuutusta, se on pelkkä pankkien varainkeruukeino. Ehdottomasti muita sijoituksia, esimerkiksi henkivakuutus, rahastosijoitukset ja pörssiosakkeet.
Ei ole eläkevakuutusta mutta sijoitan osakkeisiin.
Voin ostaa ja myydä vapaasti ja tietysti voin joko hummata osingot tai laittaa poikimaan lisää rahaa.
Ei, tuskin elän niin vanhaksi että eläkkeelle pääsen.
Ei ole, mutta osakesalkku on.