Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppauksesta henkilökohtaisesti

Vierailija
20.05.2013 |

Olen 40-vuotias mies ja olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla reilut 2 vuotta. Olen saanut painoani putoamaan 42 kiloa ja tavoitteesta uupuu enää viitisen kiloa.

Ihmiset tuntuvat suhtautuvan yllättävän kaksijakoisesti ja turhan fanaattisesti karppausta kohtaan. Mikään ihmedieetti se ei ole, mutta minun kohdallani se on ollut toimiva vaihtoehto, koska sen avulla olen pystynyt muuttamaan elintapoja pysyvästi. 

Omalla kohdallani tärkein asia on ollut luopuminen kokonaan alkoholista (eli mun kohdalla oluesta), joka on paino-ongelmieni perussyy viimeiset 10 vuotta. Lisäksi olen luopunut kaikista viljatuotteista ja kaikesta makean syömisestä. En todellisuudessa näitä enää ole kaivannutkaan.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on varsin rajoittava sen suhteen, mitä voi syödä ja perusruokavalion muodostaakin liha, kala, kasvikset ja juustot. Juuri mitään muuta ei voi juuri käyttää (esim. marjoja ja hedelmiäkään ei voi oikein syödä niiden sokeripitoisuuden vuoksi).

Liikunnan tuntuva lisääminen on myös ollut tärkeää painohallinnassani. Pelkkä reipas kävely ei juuri riitä, vaan syke on saatava riittävän korkealle ja hiki pintaan, jotta energiaa todella kuluu liikunnassa. Eli minun kohdallani se on tarkoittanut päivittäistä lenkkeilyä (hölkkää) n. 45 min ajan.

Jokaisen painonhallinnasta kiinnostuneen kannattaa henkilökohtaisesti kokeilla onko karppauksesta todellisuudessa apua, kaikilla se ei toimi. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi