Aspergerit! Toistatteko tai kerrotteko samoja juttuja päivästä toiseen?
Kommentit (33)
En. Minua kiusattiin niin pahasti, etten puhu enää juuri ollenkaan. Mitään.
Öö no ehkä pakkotoimintojani, mutta en muuten...
N26
Kylllä. Kaikki pienetkin virheet paistaa lävittse. Se on yhtä tarkkaaa kuin pulun nssiminen vähän kun menee vinoon niin se on silmässä.
En. Olen utelias uusia asoita kohtaan. Opettelen parhaillaan ulkoa tietyn alueen kasvien tunnistamista. Toistan sellaisia asioita kuin kodinhoito ja ruuanlaitto, koska tahdon, että ne hoituvat nopeasti ja eivät vie aikaani yhtään enemmän kuin on tarpeen. Minulla on kaikki kotona kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, ei taas tätä.
Siis mitä? En ole ap mutta onko tästä ollut aiemmin puhetta? Minua ainakin kiinnostaisi että johtuuko se autismista että osa palstalaisista ihan oikeasti jankkaa vuosikausia samaa asiaa joka ikinen päivä.
Toistelua mutta se ei ole pakonomaista.
No mulla on tiettyjä aiheita joista voisin lätistä vaikka maailman tappiin asti 😂 sen verran oon kyl oppinu et yritän hillitä monologejani.
Ap, kaikilla asseilla ei ole erikoiskiinnostuksen kohteita, vaikka niitä isolla osalla onkin. Nuo eivät ole diganoosikriteeri siinä mielessä, että as-diagnoosia ei saisi, jos erityiskiinnostukset puuttuvat. Tai siis autismikirjodiagnoosia, as-diagnoosiahan ei enää jaeta erillisenä.
Kaikki assit eivät myöskään esitelmöi tai paasaa ympäristölleen asioista, osa on hyvinkin hiljaisia ja syrjään vetäytyviä, osin johtuen assien kohtaamasta kiusaamisesta ja vähättelystä.
Ylipäänsä jokaisen assi on yksilö, asperger ei ole heidän ainoa luonteenpiirteensä.
As-nuoren äiti
Vierailija kirjoitti:
Ap, kaikilla asseilla ei ole erikoiskiinnostuksen kohteita, vaikka niitä isolla osalla onkin. Nuo eivät ole diganoosikriteeri siinä mielessä, että as-diagnoosia ei saisi, jos erityiskiinnostukset puuttuvat. Tai siis autismikirjodiagnoosia, as-diagnoosiahan ei enää jaeta erillisenä.
Kaikki assit eivät myöskään esitelmöi tai paasaa ympäristölleen asioista, osa on hyvinkin hiljaisia ja syrjään vetäytyviä, osin johtuen assien kohtaamasta kiusaamisesta ja vähättelystä.
Ylipäänsä jokaisen assi on yksilö, asperger ei ole heidän ainoa luonteenpiirteensä.
As-nuoren äiti
Voi ku sun mielestä autismin kirjo selittää tuon että henkilö tekee tänne joka päivä täysin samansisältöisiä aloituksia liukuhihnalta vuosien ajan? Kiinnostaisi tietää mistä tuo voi johtua.
Ymmärtäväinen on hiljaa.
Näin yksinkertaista se kuulkaa on.
Narsistit toistavat ainakin samoja juttujaan päivästä toiseen. Ikijumiutujia, mielikuvituksettomia.
EI muuuta kun lääkärin määräämänä amfetamiinia tötsään niin jos hihna luistaa.
Vierailija kirjoitti:
As-nuoren äiti
Mietin sitä, miten ympäristö kestää sitä, että kuukaudesta ja vuodesta toiseen on samat jutut ja toistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
As-nuoren äiti
Voi ku sun mielestä autismin kirjo selittää tuon että henkilö tekee tänne joka päivä täysin samansisältöisiä aloituksia liukuhihnalta vuosien ajan? Kiinnostaisi tietää mistä tuo voi johtua.
Kuten mitä? Ikis vai?
Eivät toista. Mistä sellainen käsitys oikein on peräisin?
t. Asperger-pojan isä
Vierailija kirjoitti:
Eivät toista. Mistä sellainen käsitys oikein on peräisin?
t. Asperger-pojan isä
No autistitko sitten toistavat? Jotkut toistavat, sekä jutuissaan että teoissaan.
Voi luoja, ei taas tätä.