Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Sanotko lapsillesi koskaan pää kiinni tai turpa kiinni?

Vierailija
19.05.2013 |

ev

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut muutaman kerran sanottua, kun ei ole millään uskottu. Se on silti rumasti sanottu enkä ole ylpeä siitä.

Vierailija
2/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kyllä. En usein onneksi, mutta joskus useampaan kertaan peräkkäin saman tunnin sisällä. Aina sitä mölyä ja valitusta ei vain kestä ja aina ei pysty hyssyttelemään, keksimään jotakin muuta tms. Eivät ole vielä kuolleet, joten kai se vahvistaa sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut sanotuksi. Se on itse asiassa vahvinta, mitä olen heille koskaan sanonut.

Vierailija
4/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. Ja tänään juuri huusin tuolla liikenteessä "ei jumalauta, pysähdy nyt" Kyllä hävetti :(

Vierailija
5/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut noille teineille joskus sanoa. Yleensä kyllä huudan "suu kiinni". 

Vierailija
6/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsken laittamaan suun tukkoon tai suppuun ja tuijotan vihaisimmalla ilmeelläni otsa kurtussa. Minua ja miestäni on siunattu lehmän hermoilla. Meistä kumpikaan ei menetä malttiaan juuri koskaan, minun vastuulleni on jäänyt lapsille suuttuminen. Pakkohan heidän on oppia että välillä joku hermostuu. Miestä yritykseni huvittavat suuresti. Tietysti voisin joskus karjahtaa että "suu kiinni", se ei liene vielä kamalan rumasti sanottu. 

Vierailija
7/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
8/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

shh, nyt hiljaa, suu kiinni tai suu suppuun. Otsikon mukaan en sano lapsille enkä kyllä aikuisillekaan.

Vierailija
9/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käytä turpa sanaa mutta yleensä vahvistan käskyäni voimasanalla näin: "perkele nyt se suu kiinni" tai "nyt saatana hiljaa", jos lapset kaikki huutaa niin "jumalauta kakarat..." ja yleensä hiljenevät kerrasta.

Vierailija
10/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano. En sano myöskään aikuisille.

Ei kukaan täyspäinen puhu lapselleen noin. "Suu kiinni"kin on lapselle tarpeeksi rumasti sanottu.

Vierailija
11/17 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan sano! Lähinnä käytän "hyss nyt" ja "suukki suppuun"

Vierailija
12/17 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, nuo "suukki kiinni" ja "suu suppuun" sanomiset voivat riittää leikki-ikäisille ja vauvoille, mutta entäs räyhääville teineille? Olisi kiva kun mainitsisitte lapsukaistenne iät myös, en minäkään vauvoille tuota suu kiinniä huudellut, mutta kun kakrut ovat yli 10 v. niin valitettavasti pitää välillä puhua sitä kieltä mitä he ymmärtävät vähemmästäkin. Heidän tappeluja kuunnellessa "suukki kiinni" olisi naurettava.

Vierailija
13/17 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo vanhemmat sanoneet noin, edes silloin kun olin teini. Enkä sano omille lapsilleni, en myöskään hyväksy, että mieheni puhuu lapsille noin. Meillä riittää, kun sanoo, että ole hiljaa tai mee ulos huutamaan. Helppoa näin omakotitalossa. :) 

Vierailija
14/17 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä kuin 14 ei ole omat vanhemmat sanoneet minulle noin, en myöskään minä omille lapsilleni, en edes teineille ei myöskään mieheni. Meillä ei ole kiroiluakaan harrastettu ja hyvin näyttää oppi menneen perille.

Kotoa se oppi lähtee..toisen ihmisen kunnioittaminen. On aivan kamalan kuulosta kun joku äiti huutaa pienelle lapselle turpa kiinni ja vielä kiroo perään, olen muutaman kerran kuullut, siinä sitä mallia lapselle, ei hyvä.

Vierailija
15/17 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan sanoa pelleillen ja huumorilla, siis niin että teini ymmärtää sen huumoriksi, mutta en muuten.

Vierailija
16/17 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut, suu suppuun tai nyt hiljaa on riittänyt. Lapset 19v, 11v ja 10v. Mullekaan ei ole koskaan noin sanottu.

Vierailija
17/17 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut, ei ihmisellä ole turpaa ja päästä aukeaa silmät ja suu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi