Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummeiksi väärät valinnat

Vierailija
13.07.2020 |

Siis kuinka toimia, ku tuli virhe valinta?
Ei mitään yhteydenpitoa, ihan pakolliset joulu ja ehkä synttärit muistaa jos muistaa... onko vielä pakko kutsua synttäreille... mitä mieltä... apuja kiitos

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Paitsi etteivät muista lasta millään tavalla.

Vierailija
2/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummien määrää ei ole kai määritelty muuten kuin kaksi kummia vähintään. Kummeja voi lisätä myös jälkeen päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans yksi kummi joka vähät välittää, mutta onneksi on kolme muutakin kummia, jotka haluaa nähdä ja olla yhteyksissä.

Koronan takia voi nyt kyllä hyvin olla kutsumattakin, mutta kyllä varmaan jotain yhteydenpitoa koittaa pitää tähän hällä väliä kummiin.

Vierailija
4/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta olette yrittäneet yhteydenpitoa kummin suuntaan?

Vierailija
5/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halusitte hänestä haltijakummin joka taikoo hienoja lahjoja? Mitenkäs kummilapsi on pitänyt yhteyttä kummiin päin? Kannattaa pyytää kummiksi sellainen ihminen, joka muutenkin tulee todennäköisesti olemaan lapsen elämässä läsnä.

Vierailija
6/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lahjoja isompi huolenaihe tuossa on sinun ja kummien välit. Jos ei edes tunnu luontevalta kutsua synttäreille (siis sehän olisi jo paljon jos kummeja näkee synttäreinä).

Joko selvitätte välinne ystävällisiksi tai antakaa olla.

Vierailija
7/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan olevani huono kummi. Tuli tehtyä virhe, kun suostuin. Olen niin v...n köyhä ja kummilapsen perhe taas toinen ääripää. En vain pysty olemaan tekemisissä, tunnen itseni niin luuseriksi heidän seurassaan. Lisäksi lapsen äiti vielä viitsii valittaa aina kaikesta, vaikka heillä on kaikki, ja vielä paljon enemmän..

Vierailija
8/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ottakaa itse yhteyttä ja ehdottakaa yhteistä tekemistä, käykää. Se, että on lapsen kummi, ei tarkoita, että yhteydenpidon pitäisi tulla aina kummin puolelta. Koska viimeksi soititte kummille? Kiinnostaako teitä lapsenne kummin asiat? Muistatteko kummia synttärinä ja jouluna, entä muulloin?

Ja kyllä, kutsutte tietenkin synttäreille. Vai onko kummissa muutakin vikaa kuin yhteydenpito harvoin? Minkä ikäinen kummilapsi on? Olisi aika ikävää olla yhtäkkiä kutsumatta.

Jos teillä on mielessä toiset kummit, niin pyytäkää lisäksi, ei mikään estä.

Vierailija
9/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummin tehtävä on opettaa raamattua ja ohjata kristillisessä elämässä ei olla taloudellinen tukija vaan henkinen opas.

Vierailija
10/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnustan olevani huono kummi. Tuli tehtyä virhe, kun suostuin. Olen niin v...n köyhä ja kummilapsen perhe taas toinen ääripää. En vain pysty olemaan tekemisissä, tunnen itseni niin luuseriksi heidän seurassaan. Lisäksi lapsen äiti vielä viitsii valittaa aina kaikesta, vaikka heillä on kaikki, ja vielä paljon enemmän..

Hei, ei se kummias mielestäni sitä rahaa ja kalliita lahjoja kaipaa. Varsinkin kun perheellä sitä materiaa on yllin kyllin. Voit keksiä jotakin muuta kuin mitä rahalla saa. Vie kummilapsi vaikka metsäretkelle, uimaan, pelaatte, leikitte. Vietöätte, aikaa , juttelette, leivotte jne. Lahjoiksi jotakin pientä ja persoonallista.

Ja turha tuntea itseä luuseriksi rahanpuutteen takia. Elämä ja ihmisyys on paljon kaikkea muuta.

Vierailija
11/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä ei ole olla lahjakone, eikä edes opettaa Raamattua, kuten aiemmin todettiin, vaan todistaa kaste.

Kun on kastetilaisuudessa sen tehnyt, niin viralliset velvollisuudet on ohi.

Vierailija
12/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muistaa ja lähettää joka ikisen nimppari viestin jne kummilleen.. ja joo kummit ei kysele koulutodistuksia eikä muista nimppareita ja joo lapselle 10v olis mukava saada nimppari muistutuksen ei aikuisille tod tärkeää... jäänyt itseltäkin yhteydenpito ku oli niin yksipuolista tää..

Vierailija
13/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti oli vuosia vaikea saada kiinni heinä-elokuussa hyvissä ajoin ennen synttäreitä, joten jäi lahjaostokset.

Eipä oo synttärikutsuja tullut. Ei haittaa. Ymmärsin jo kauan sitten etten ole kuin rahastus"kummi".

Lapsen äidin paras kaveri on aina se keneltä saa eniten hyötyä.

Vierailija
14/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa edes sille kummille, kun lapsi saa jotakin. Pyytäkää lasta puhelimeen sanomaan henkilökohtaisesti kiitos. Niin minä aina tein lapsena.

Vierailija
15/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen kummi. Missä on kehotus pitää yhteyttä lapseen? En ole pitänyt sitten ristiäisten ja elojen synttäreiden.

Vierailija
16/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa edes sille kummille, kun lapsi saa jotakin. Pyytäkää lasta puhelimeen sanomaan henkilökohtaisesti kiitos. Niin minä aina tein lapsena.

Lueppa ny noi viestit...juuri näin lapsi toimii...

Vierailija
17/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, olen kummi. Missä on kehotus pitää yhteyttä lapseen? En ole pitänyt sitten ristiäisten ja elojen synttäreiden.

Älä huoli, lapsen vanhemmat tuossa virheen teki, kun valitsi kummiksi henkilön johon eivät edes itse pidä yhteyttä (?).

Ellet sitten ole "virkakummi", niin kuin minä. En edes tuntenut perhettä, mutta jonkun piti leikkiä kummia että sai kasteen.

Vierailija
18/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää nähdä tällainen avaus:) Sain niskaani aikamoisen läjän kak kaa, kun mainitsin täällä antaneeni kummipojalleni 1000 euroa 1-vuotissynttärilahjaksi. Ja ennen kuin joku sanoo, että yhdessäolo on materiaa tärkeämpää, mulla on tapana viettää hänen kanssaan aikaa kaksistaan, koska hän on niin ihana tenava:)

N23

Vierailija
19/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita lapselle monta kummia jos joku innostuu kunniatehtävästään.

Vierailija
20/55 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää nähdä tällainen avaus:) Sain niskaani aikamoisen läjän kak kaa, kun mainitsin täällä antaneeni kummipojalleni 1000 euroa 1-vuotissynttärilahjaksi. Ja ennen kuin joku sanoo, että yhdessäolo on materiaa tärkeämpää, mulla on tapana viettää hänen kanssaan aikaa kaksistaan, koska hän on niin ihana tenava:)

N23

Olisit ihan unelma kummi lapselle mun mielestä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan