Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantajat eivät halua palkata pitkäaikaistyöttömiä

Vierailija
13.07.2020 |

Eivät työnantajat halua palkata pitkäaikaistyöttömiä, jos on töitä hakemassa jo valmiiksi töissä olevia tai opiskelijoita. Työnantajien mielestä pitkäaikaistyöttömissä on jotain vikaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa!

9e/pv.

Vierailija
2/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun treffeillä naiset kysyy, että kauanko olet ollut sinkkuna..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne haluakaan.

Syynkin ymmärtää, mutta mene siinä sitten töihin. Samaan aikaan jotain hyvin simppeliä suorittavaa työtä tarjotaan maisterille, joka haki "haastavaa ja mielenkiintoista" työtä, kuten ilmoituksessa luki. Vuoden päästä hän vaihtaa paikkaa ja työnantaja ihmettelee mistä saisi uuden. Se työtön kun saisi tuollaisen, itkisi ilosta eikä lähtisi ikinä minnekään.

Vierailija
4/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä vieroksuvia kirjoitti:

kuka laiskaa luuseria haluaisi. palkkaisitko itse?

No miksi pitkäaikaistyöttömiä sitten käsketään menemään töihin, jos heitä ei kuitenkaan haluta todellisuudessa töihin?

Vierailija
5/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin totta, aika naurettavaa sinänsä. Työttöminä on paljon ihmisiä joilla on pitkä työkokemus ja annettavaa työelämälle. Olen itse hakenut 2 vuotta töitä, en halua tehdä mitä työtä tahansa, haluan valikoida niinkuin muutkin. Enkä lähde 9 eur/tunti mihinkään työhön. Haluan kunnon työn, se kuuluu minulle yhtä lailla kuin jollekin toisellekin.

Nainen70

Vierailija
6/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä vieroksuvia kirjoitti:

kuka laiskaa luuseria haluaisi. palkkaisitko itse?

En tajua, kuka palkkaa sun kaltaisia idiootteja. Varmasti 20 vuotta työttömänä olleesta saa fiksumman.

Vierailija
7/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu 11v työttömänä putkeen, oon päässy yhteen haastatteluun tuona aikana. Valmistuin juuri merkonomiksi ja nyt oon hakenu töitä 5kk ja en pääse edelleenkään haastatteluun, ja oon hakenu ihan K-Markettiin töihin mutta kun ei. Mihinkään ei kelpaa, voin olla kyl mielelläni työttömänäkin. Noh ens vuonna aattelin hakee opiskelee tradenomiks, saa ees jotain sisältöö elämään.

Mies 34v, turusta.

Vierailija
8/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nykyään lasketaan pitkäaikaistyöttömyydeksi? Minä olin työssäni lähes 20 vuotta, mutta lähdin sieltä julman kiusaajan vuoksi. En tiedä oliko se, että aloin vihata työtä sen vika , että jouduin niin kiusatuksi vai sitä, että työtä ei ollut mahdollista tehdä niin hyvin kuin toivoisi. No lähdin siis kuitenkin.

Pomoni pahoitteli sitä kovasti koska olin hänen mukaansa parhaita hänellä koskaan olleita työntekijöitä.

Ja samat arvostelut on jokaisessa aiemmassakin työtodistuksesasni.

Joten sinällään jos tämä työttömyysaikani on jo pitkäaikaistyöttömyys ( reilu vuosi) niin kyllä moni menettää minussa hyvän työntekijän. Itse olen jopa nauttinut tästä. Pienipalkkaisessa työssä uhrautuminen ei ole ollut minulle tätä aikaa parempaa. Toki minulla oli myös ihania työkavereita tuon kiusaajan sijaan ja heihin olen yhä yhteydessä

Vierailija
9/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani tämä pitää täysin paikkansa. Olen ikäväkseni huomannut että se on lopullinen tuomio. Syistä joita en ihan itsekään osaa selittää, on työttömyyteni pitkittynyt tässä vuosien mittaan, ja vaikka välissä on muutamia pätkätöitä, niin sen työnantajien täydellisen asenteellisuuden kyllä aistii haastatteluissa. Minua katsotaan kuin halpaa makkaraa, ja oikein etsimällä etsitään syitä millä "tiputtaa" minut rekryprosessista.

Kaikista musertavinta itselleni on ollut havaita, että aikaisempi mittava työhistoriani, osaamiseni ja kansainväliset menestyksekkäät projektit eivät paina vaakakupissa näemmä yhtään mitään; ainoa mikä ratkaisee on se, että olen ollut useamman vuoden työttömänä. Vastoin tahtoani.

Tästä en usko enää nousevani. Olen toki suunnitellut oman yritystoimintani käynnistämistä, mutta perfektionistina sekään ei ole mikään läpihuutojuttu...

Vierailija
10/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu 11v työttömänä putkeen, oon päässy yhteen haastatteluun tuona aikana. Valmistuin juuri merkonomiksi ja nyt oon hakenu töitä 5kk ja en pääse edelleenkään haastatteluun, ja oon hakenu ihan K-Markettiin töihin mutta kun ei. Mihinkään ei kelpaa, voin olla kyl mielelläni työttömänäkin. Noh ens vuonna aattelin hakee opiskelee tradenomiks, saa ees jotain sisältöö elämään.

Mies 34v, turusta.

Tsemppiä! Valitettavasti merkonomin opinnoilla et varsinaisesti saa mitään ns. ammattia vaan se on vähän sellainen lukioon verrattava ponnahdus seuraavalle tasolle. Näin se vaan käytännössä tuppaa olemaan. Ei toki aina. Tradenomiopinnot on hyvät, kannattaa keskittyä verkostoitumaan kaikkiin mahdollisiin yrityksiin joiden kanssa kursseilla tehdään yhteistyötä sekä etsimään työharjoittelupaikka sellaisesta paikasta jonne tuntuisi olevan mahdollista päästä ihan töihin harjoittelun päätteeksi. Ihan varmasti se sun oma paikka vielä löytyy.

Vierailija
11/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin totta, aika naurettavaa sinänsä. Työttöminä on paljon ihmisiä joilla on pitkä työkokemus ja annettavaa työelämälle. Olen itse hakenut 2 vuotta töitä, en halua tehdä mitä työtä tahansa, haluan valikoida niinkuin muutkin. Enkä lähde 9 eur/tunti mihinkään työhön. Haluan kunnon työn, se kuuluu minulle yhtä lailla kuin jollekin toisellekin.

Nainen70

Ei kannata miettiä mikset ole töitä saanut. Asenteesi on rasittava. ’En halua tehdä mitä tahansa’, ’haluan kunnon työn’, ’joka minulle kuuluu’. Hetken kun miettii sanomisiasi, en palkkaisi itse noin ylemmyydentuntoista ihmistä. Haluaisin palkata ihmisen, joka arvostaa talossa myös sitä siistijää ja aulahenkilöä eikä aseta itseään paremmaksi.

Jatkan vielä. Sinällään olet oikeassa sen suhteen, että kokemusta osaavia on paljon ihan turhaan työttömänä.

Vierailija
12/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen70

Ei kannata miettiä mikset ole töitä saanut. Asenteesi on rasittava. ’En halua tehdä mitä tahansa’, ’haluan kunnon työn’, ’joka minulle kuuluu’. Hetken kun miettii sanomisiasi, en palkkaisi itse noin ylemmyydentuntoista ihmistä. Haluaisin palkata ihmisen, joka arvostaa talossa myös sitä siistijää ja aulahenkilöä eikä aseta itseään paremmaksi.

Voi juma lauta. Voi vit tu en voi oikeasti koskaan ymmärtää kaltaistesi asennetta. Tuo on jotain niin asiaankuulumatonta, myrkyllistä ja typerää. "Mä en haluu et kukaan luulee olevansa mitään". Tuon takia tämän maan työmarkkinat ovat joko jumissa tai toimivat päin emätintä. Ihmiset tekevät kummallisia arvovaltakiistoja eivätkä edes halua ajatella rekrytoivansa osaavia työntekijöitä. Ennemmin palkataan se omanarvontunnoton lusmu joka ei muodosta uhkaa omalle urakehitykselle.

Vierailija
13/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille palkattiin pitkäaikaistyötön (palkkatuella), mutta ei jaksettu katsoa sitä touhua koeaikaa pitempään. Paljon selittämättömiä poissaoloja (työntekijä lähti lounastauolle, mutta ei palannut töihin), paljon virheitä ja paljon kiertelyä huoneesta toiseen juttelemassa. Kolme kertaa varoitettiin, moneen kertaan neuvottiin, ohjattiin, oltiin ihan vierellä auttamassa.

Hän itse oli sitä mieltä, että teimme liikaa töitä ihan turhaan.

Ja tuo ei ole mikään yleinen totuus työttömistä, tuo on yksi miljoonasta, mutta niin vain piti sekin esimerkki sitten ottaa jotta saadaa pönkitettyä sitä "työttömät on kaikki lusmuja jne".

Itse pitkäaikaistyöttömänä mutta silloin tällöin jonkun pätkän saaneena olen hoitanut työni paremmin, täsmällisemmin ja moitteettomammin kuin ne vakkarit. Siellä ne todelliset lusmut ovat. Ja voi vit tu niitä kahvipöytäkeskusteluja ja sitä vakkarien ylimielistä hybristä. Saata na sentään, pistää vihaksi!

Vierailija
14/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä parjataan "mene töihin!" mutta heitä ei myöskään palkata minnekään.

En ymmärrä.. en yhtään.

Vierailija
15/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen70

Voi juma lauta. Voi vit tu en voi oikeasti koskaan ymmärtää kaltaistesi asennetta. Tuo on jotain niin asiaankuulumatonta, myrkyllistä ja typerää. "Mä en haluu et kukaan luulee olevansa mitään". Tuon takia tämän maan työmarkkinat ovat joko jumissa tai toimivat päin emätintä. Ihmiset tekevät kummallisia arvovaltakiistoja eivätkä edes halua ajatella rekrytoivansa osaavia työntekijöitä. Ennemmin palkataan se omanarvontunnoton lusmu joka ei muodosta uhkaa omalle urakehitykselle.

Yhtään lusmua en ole palkannut, pyrin löytämään sen parhaan ihmisen juuri siihen työhön tekemään sitä työtä jonka asiantuntija hän on, ja josta työstä minä en välttämättä ymmärrä yhtään mitään enkä osaisi sitä tehdä. En myöskään ole ollut palkkaamatta pitkäaikaistyötöntä, itse asiassa tämä asia itsessään ei vaikuta lainkaan, jos työnhakijan persoona ja motiivi vaikuttaa hyvältä työyhteisön. Sinun ikävä asenteesi ’paskatöitä’ kohtaat, jotka kuuluvat niille ’muille’ eikä sinulle paistaa läpi. Toki kannattaa olla ylpeä omasta osaamisesta, tietenkin.

Lässyn lässyn. Minua aidosti harmittaa että kaltaisesi keskinkertaisuudet toimivat portinvartijoina. Ei ole parhailla paljoa saumaa silloin.

Vierailija
16/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.. en yhtään.

No se on juuri sellaista repimistä kappaleiksi. Täysin sairasta toimintaa yhteiskunnalta. Toisaalta vaaditaan tekemään jotain, mutta samalla taas ei anneta mitään todellisia mahdollisuuksia tehdä.

Mielipuolista touhua, ja kertoo ikävällä tavalla yhteiskunnan asenneilmapiiristä.

Vierailija
17/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyrsii että ei palkata. Työkokeiluissa olen nähnyt niin monta elämäänsä kyllästynyttä ja työtään vihaavaa ihmistä, jotka hoitavat hommansa rimaa hipoen. Itse itkisin onnesta jos saisin heidän työpaikkansa, olen ahkera ja motivoitunut tekijä ja kaipaan sitä työelämän säännöllistä rytmiä. Mutta ei, palkata ei vaan ikinä ja päivästä toiseen kotona makaaminen syö sisältä. Tuntuu että tässäkö tämä koko elämä nyt sitten on, työttömänä vastoin tahtoa loputtomiin.

Vierailija
18/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.. en yhtään.

No se on juuri sellaista repimistä kappaleiksi. Täysin sairasta toimintaa yhteiskunnalta. Toisaalta vaaditaan tekemään jotain, mutta samalla taas ei anneta mitään todellisia mahdollisuuksia tehdä.

Mielipuolista touhua, ja kertoo ikävällä tavalla yhteiskunnan asenneilmapiiristä.

Suomi on kiusaajien maa.

Vierailija
19/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen70

Jatkan vielä. Sinällään olet oikeassa sen suhteen, että kokemusta osaavia on paljon ihan turhaan työttömänä.[/quo

Kuuleppas näsäviisastelija, olen tehnyt siivoustyötä itsekin nuorempana usean vuoden ajan toisen työn ohella. Arvostan kaikkia töitä, ja olen aina tervehtinyt siivoojaa niinkuin aulahenkilöäkin. Minä en halua tehdä enää siivoojan työtä, olen 50-vuotias, joten minulle on kertynyt runsaasti työkokemusta, minulla on laajaa osaamista. En todellakaan mene millään nälkäpalkalla tämän ikäisenä töihin enää. Jos sinusta on kiva mennä matalapalkka-alalle töihin, ole hyvä, minä olen sitä jo nuorempana kokeillut niinkuin kerroin.

Vierailija
20/41 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se kamala työnantaja joka ottaa välillä pitkäaikaistyöttömiä töihin.

On tullut todella pahoja huteja parin kanssa ja on vieneet rahat kassasta jne. Eikä mikään kiinnosta muu kuin kahvitauko ja yksi söi toisten eväät kaapista :)

Mutta nyt on useampi vuosi ollut hyviä ja motivoituneita palkatut.

Nämä motivoituneet ovat yli 50v naisia ja ne hutityypit oli nuoria miehiä tai yksi oli vanhempi nainen, mutta hänellä oli päihdeongelma.

Se miksi olen se kamala työnantaja on, kun palkataan näitä mistä saa tukea palkkaukseen ja joskus on kokeiltu työkokeilua eli monet pitää riistäjänä, mutta minä taas näen, että annetaan mahdollisuus päästä työelämään kiinni ja ilman minua eivät välttämättä työllisty.