Miksi me naiset haukutaan koko ajan toisiamme?
Kim Kardashian on järkyttävä raskaana, jollain Anna-missillä on iso pylly, jollain oli kauheet tissit ja joku blogisti on tyhmä ja elää miehensä rahoilla. Väitän, että jos lopetettaisiin tää toistemme jatkuva arvostelu ja kivittäminen, puolet lasikatostakin romahtaisi saman tien. Meilläkin voisi olla Hyvä Sisko -verkostoja ja voitaisiin tukea ja tsempata toisiamme kuten miehet tekee. (Juu juu, ei kaikki eikä aina.)
Musta on ihan kamalaa varsinkin se, että toisten ulkonäköä arvostellaan. En halua omille tyttärilleni opettaa, että nainen on naiselle susi. Kaikissa ihmisissä on ihan varmasti jotain hyvää, ja kypsä ihminen puhuu mieluummin siitä kuin toisen vioista. (Ja jos jonkun isoin vika nyt muutenkin on joku iso pylly, niin eipä sillä kovin heikosti mene.)
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 21:39"]
Mä olen ajatellut, että noi julkkisten arvostelijat on jotain 15v teinejä? En ainakaan tiedä ketään naista, joka edes seuraisi julkkiksia, saati miettisi niiden ulkonäköä.
[/quote]
Taas tätä!!! Yleisimpiä puheenaiheita ainakin minun kaveripiirissäni.
Luin kerran semmosen analyysin tästä aiheesta, että syynä olisi yhteiskunnallinen. Naiset nokkivat toisiaan, koska heillä ei ole todellista valtaa. Uskon itse, että tässä piilee totuus. Alitajuisesti reiluinkin nainen helposti kuitenkin asettuu miehen puolelle, jos tulee ristiriitatilanne ja pitää valita, kummalle on lojaali. Se on "turvallisempaa".
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 21:47"]
Mä olen ajatellut, että noi julkkisten arvostelijat on jotain 15v teinejä? En ainakaan tiedä ketään naista, joka edes seuraisi julkkiksia, saati miettisi niiden ulkonäköä.
[/quote]
[/quote]
Kertoo aika paljon susta ja kavereistasi... Oisko teille sopiva nimitys se, jota AV:lla aika usein käytetään kuvaamaan tietynlaisia ihmisiä ja joka viittaa ihonväriin...
Heiheihei seis! Nyt taas haukutaan! Lakatkaa haukkumasta toisianne! Miksi ootte niin ilkeitä?
Teoria a la keittiöpsykologia: haukutaan piirteitä toisissa, joita pelkäämme itse omaavamme.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 18:24"]
Mä oon jo tossa missiossa ollu mukana jo pitkään! ;) Ihanaa kesää naikkoset! Pidetään me siskot yhtä!
[/quote]
Saanko liittyä (tai oikeammin jatkaa mukanaoloa) missioon vaikka olen mies? ;)
Joooo! Hyvä, tervetuloa mukaan miehet :) T. Ap
eka me naiset haulumme toisiamme ja sitten vielä miehiämme. hyvä me.
Kuinkahan hankalaa olisi olla päivä puhumatta pahaa kenestäkään? Entäpä ajattelematta pahaa kenestäkään?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 21:17"]
Kysymys on johdatteleva. Eivät minua muut naiset ole haukkuneet ainakaan enemmän kuin miehet.
[/quote]
Ai että jos kysytään, miksi mustikka on sininen, kysmys on johdatteleva, koska variksenmarja on sinisempi?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 21:47"]
[/quote]
[/quote]
Kertoo aika paljon susta ja kavereistasi... Oisko teille sopiva nimitys se, jota AV:lla aika usein käytetään kuvaamaan tietynlaisia ihmisiä ja joka viittaa ihonväriin...
[/quote]
Eli olet omasta mielestäsi parempi ihminen. Tiesin ettei sinunlaisesi pysty käyttäytymään ja taas kerran se tuli todistetuksi.
Eieieieiei!!! Mistä tässä on kyse? Miksi täällä tapellaan?! Lopettakaa heti! Täällä saa olla vain kiva. T. Ap.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 23:12"]
Eieieieiei!!! Mistä tässä on kyse? Miksi täällä tapellaan?! Lopettakaa heti! Täällä saa olla vain kiva. T. Ap.
[/quote]
Tuo huora 21 aloitti.
Se on se pätemisen tarve, oman sädekehän kiillottaminen ja itsensä jalustalle nostaminen.
Mä luulen, että tällä palstalla moni (ihan sukupuolesta huolimatta) on ilkeä ja vittuilee, koska äkkisiltään saattaa tuntua hyvältä kerrankin sanoa suoraan mitä ajattelee tai tuoda esiin aggressioitaan, ilman että tulee mitään sanktioita. Jotkut varmaan saa myös kicksejä siitä, että onnistuvat vastaamaan jotain tosi nasevaa tai "hauskaa", ja pääsevät näin pätemään.
Pitemmällä tähtäimellä en usko, että tällainen itseilmaisu kehittää ketään ihmisenä tai oikeasti antaa hyvää mieltä. Aggressiivinen käytös kasvattaa vain aggressiivisuutta. Rakentavampaa olisi pysähtyä miettimään, että miksi juuri nyt haluan vastata ilkeästi, mitä on omassa elämässä vialla. Tai koskettiko kirjoitus jotain omaa arkaa paikkaa, ja siksi haluaa tölväistä takaisin.
Itsellä ole yhtäkään naispuolista kaveria enään ollut melkein pariin vuoteen koska aina tullut turhaa draamaa ja paskaa niskaan jostain suunnasta. Senhetkinen 'paras ystävä' oli mustasukkainen että aloin seurustella ja yritti siis puhua miestäni jättämään minut. Eikä siinä edes käynyt niin että olisin jotenkin kaverini mieheni takia unohtanut vaan joka päivä nähtiin.Tällä hetkellä olisin enemmän kuin iloinen jos olisi edes yksi hyvä naispuolinen kaveri jolle voisi puhua ja tehdä 'tyttöjen juttuja' :-(
Mun tuntemat naiset on kaikki kivoja.
21 lisää, että toki olen huomannut naisten arvostelevan toisia ympärillä olevia naisia. Jos nainen on kaunsi tai todella hyvä jossain, auta armias, millaisen haukkumisen/arvostelemisen kohteeksi joutuu.