Ymmärtääkö "normaali" cp-vammainen aikuinen mökkisäännöistä mitään? (esim. ettei hän pääse saunaan)
Yksi Kaverin kaveri haluaisi tulla mökillemme viikonloppua viettämään, mutta hänellä on paljon rajoituksia. Ei pääse pyörätuolista ylös ja pyörätuoli ei mahdu saunaan. En halua että hän kokee olonsa syrjityksi. Nukkumaankin joutuisivat omassa matkailuautossaan jos tulevat.
Kommentit (21)
Tuskin hänen älyssään on mitään vikaa.
CP-vammaisuus ei tarkoita minkäänlaisia älyllisiä rajoitteita. Ota selvää ennen kuin nolaat itseäsi enempää.
????
Miksi et kerro hänelle että mökki ei ole valitettavasti esteetön?
Minulla on pörätuolia käyttävä kaveri, joka ei itse kävele tai seiso yhtään. Hön käy saunassa ja paljussa (viimemainittu lämmitettynä tekee hyvää lihasspasmeille) eikä hön niissä pyörätuolissa istu, vaan pari henkeä nostaa lauteilla tai paljuun ja sieltä pois.
Cp-vammaisella voi olla älyssä vikaa. Ihmeen niuhottajia ne jotka ulisee ettei näin voi olla. Ihan samalla lailla laaja-alaisista oppimisvaikeuksista kärsivä voi olla älykäs vaikka joillain osa-alueilla olisi tyhmä kuin saapas.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pörätuolia käyttävä kaveri, joka ei itse kävele tai seiso yhtään. Hön käy saunassa ja paljussa (viimemainittu lämmitettynä tekee hyvää lihasspasmeille) eikä hön niissä pyörätuolissa istu, vaan pari henkeä nostaa lauteilla tai paljuun ja sieltä pois.
Tuoko ap:n vieras ne pari avustajaa mukanaan?
Itse mietin osaakohan ihminen jolta on jalka murtunut lukea :/ tosi jänniä nämä ajatukset.
Cp vamma ei ole älyllinen vamma!! Idiootti!
Kuka sen kantaa paljuun ja saunaan? Jos jotain sattuu ja hän vaikka putoaa, miten korvausvelvollisuus. Miten wc-käynnit?
CP on fyysinen vika.
Meillä oli muksuna yhdellä kaverilla ko. vika.
Kiusattiin ja kurmotettiin sitä.
Ihan samoin kuin muitakin.
Ei se siitä nokkiinsa ottanut.
Oli hitaampi juoksee eikä pärjänny tappelussa.
Sai niissä vähän anteeksi - ei muissa lajeissa.
Niiin.
Ja nyt se harrastaa shakkia !
Mikä on normaali cp-vamma? Niitä kun on monia erilaisia ja eriasteisia. Cp-vamma on vain fyysinen vamma, sillä ei ole mitään vaikutusta älyyn.
Mitkä en tiedä mitkä ovat normaalit mökkisäännöt? Voitko kertoa? Sääntö ei ole se, että pyörätuolilla ei pääse saunaan. Sääntö on esim. se, että jokainen siivoaa jälkensä tai yksin ei mennä uimaan.
CP-vamma ei itsessään vaikuta mitenkään älyyn, mutta joillakin CP-vammaisilla voi olla myös älyllistä kehitysvammaa. Joten AP.n kertoma henkilö voi hyvinkin olla tällainen, jolta löytyy myös kehitysvamma.
Se "niiden" matkailuauto on päilemättä varusteltu niin hyvin, ettei ap:n yltiöromanttista metsäp*skahuussia tarvitse vaivata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Cp-vammaisella voi olla älyssä vikaa. Ihmeen niuhottajia ne jotka ulisee ettei näin voi olla. Ihan samalla lailla laaja-alaisista oppimisvaikeuksista kärsivä voi olla älykäs vaikka joillain osa-alueilla olisi tyhmä kuin saapas.
Silloin cp-vammaisella on myös jokin älyn vamma. jos on vain cp-vamma, niin se ei ole älyn vamma.
Emmä sitä sano; ei se mikään järjen jättiläinenkään ole.
Myllikän HEKA:ssa huoltsika...
Surullinen otsikko. Otapa, lapsen lailla ajatteleva, ensin selvää, mitä tarkoittaa CP-vamma.
no varmaan aika helvetin paljon paremmin kuin sinä.