Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! 4v poikani ei osaa leikkiä muiden kanssa :`(

Vierailija
19.05.2013 |

On hyvin omaehtoinen leikeissä, suuttuu herkästi eikä oikein osaa ottaa toisten ajatuksia huomioon. Esimerkiksi yhteisleikeistä jopa saattaa kieltäytyä naapurin oikein mukavan pojan kanssa, kun mieluummin yksin pelaa tai leikkii tai sitten äidin ja isän kanssa.

Päiväkodissakin poika pitää itsepintaisesti kiinni omasta leikki-ideastaan ja usein tekeekin muuta ja muut ryhmän lapset puuhaa yhteisleikkiä.

Olen yrittänyt vaikka mitä, kertoa miten kavereita saa, miten toimitaan, miten otetaan muita huomioon. Olen kertonut miten tärkeää on, kun on leikkikavereita jne... Myös kotona olen AINA kiinnittänyt huomota siihen, että pikkusisko pitää ottaa huomioon ja sanoittanut tunteita.

En tajua mitä olen tehnyt väärin, miksi poikani on tällainen? Nyt minua alkaa myös hävettää poikani käytös. Esim. naapureiden saman ikäiset on yhteistyökykyisiä lapsia, kun taas omani on jotenkin uppiniskainen. Mitä tälle asialle voi tehdä? Totta kai välillä leikit sujuu myös yksiin, mutta poikani hermostuu herkästi. Luulen, että myöhemmin hänellä ei ole yhtään kaveria, jos käytös ei muutu.

Olisin todella kiitollinen vastauksista, meinaan kuristua huoleeni :( !!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät osaa enää leikkiä, eikä kunnolla lukeakaan. 

Vierailija
22/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva menestyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tämän ketjun lapsille tänä päivänä kuuluu, oppivatko leikkimään. 

Vierailija
24/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa autistisilta piirteiltä

Vierailija
25/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on vakava vika päässä (vammainen) ja hänet pitää ottaa huostaan ja laittaa opetus laitokseen ja lääkitykseen.

Vierailija
26/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellasi on vakava vika päässä (vammainen) ja hänet pitää ottaa huostaan ja laittaa opetus laitokseen ja lääkitykseen.

Tässä tulee hyvin ilmi se, miten palsta on muuttunut. Aiemmat vastaukset olivat kaikki asiallisia, kukaan ei oksentanut tällaisia typeryksien kommentteja.

Vierailija
27/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen lapsi on taatusti älykäs ja siksi ei viihdy tyhmempien lasten kanssa.

Vierailija
28/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämän ketjun lapsille tänä päivänä kuuluu, oppivatko leikkimään. 

Toivottavasti äiti hankki niille apua ja hoiti kuntoon. Mulla on vanhojen potilastietojen mukaan ollut samanlaisia oireita joista käynyt aikanaan tutkimuksessa ja todettu AS piireitä mutta vanhemmat ei ollut halunnut jatkaa tai aloittaa hoitoa joten asia jäi siihen.

Kaikki kaverisuhteet ja muut on mulle vieläkin todella hankalia eikä näitä käytännössä ole eikä koskaan ollut. Tosi vaikeaa opetella aikuisena asioita mitkä pitäisi tulla ihmiselle luonnostaan eikä näitä pysty oppimaankaan, olen nyt 34 ja normaalit sosiaaliset taidot on vieläkin ihan hukassa.

Vierailija
29/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin, että "APUA! 41v poikani ei osaa leikkiä muiden kanssa :`( "