Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko muka vanhoja euroviisuvoittajia?

Vierailija
19.05.2013 |

Eli siinähän se tuli: muistatko muka vanhoja euroviisuvoittajia? Jos muistat, niin seuraatko jotenkin heidän uraansa tai kuunteletko heidän musiikkiaan? Siis muuta musiikkia kuin mahdollisesti sitä yhtä euroviisukappaletta. 

Tähän ei sitten kelpuuteta vastaukseksi Abbaa, jonka tunnettuus ei perustu euroviisuihin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta voittokappaleestahan on tullut ikivihreä, ainakin menneinä vuosikymmeninä. Luulen, että esittäjät muuten ovat enemmän paikallisia suuruuksia, mutta vähänhän me muutenkaan tiedämme jotain ranskalaisia/saksalaisia/espanjalaisia tms iskelmälaulajia.

Vierailija
2/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 08:57"]

Aika monesta voittokappaleestahan on tullut ikivihreä, ainakin menneinä vuosikymmeninä. Luulen, että esittäjät muuten ovat enemmän paikallisia suuruuksia, mutta vähänhän me muutenkaan tiedämme jotain ranskalaisia/saksalaisia/espanjalaisia tms iskelmälaulajia.

[/quote]

Niin, siis siitä voittokappaleesta ja menneinä vuosikymmeninä. Kyllä mä ainakin tiedän vaikka kuinka paljon eurooppalaisia laulajia. Luulisi ihan, että viisuissa voittava saisi sillä potkua uralleen niissä maissa, jotka on häntä äänestäneet tai edes siinä omasa maassaan. Mutta näin ei tahdo käydä.

Sitten jos sinne lähetetään joku oikeasti suosittu laulaja, niin se häviää kaikenlaisille "balladeille", vaikka muuten mennä porskuttelee kansainvälisessä myynnissä kaukana niiden edellä. Se on nähty jo moneen kertaan. Paitsi Abba ollut se yksi ainoa poikkeus.

Mikä näitten viisujen tehtävä oikein on? Tuoda esiin eri maista tuntemattomia laulajia, jotka on viisujen jälkeenkin pian ihan yhtä tuntemattomia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisuthan on Tavallaan karnevaali. Sen tarkoituksena on lähinnä viihdyttää ihmisiä. Ja henk.koht kyllä muistan moniakin voittajia ja niitä tulee toisinaan Youtubelta kuunneltua. Mutta oonkin kova viisufani:)

Vierailija
4/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. 70-luvun voittokappaleet ovat aivan huikeita, vaikka esittäjät eivät ehkä ole niin tuttuja. Ei samanlaisia klassikoita taida enää Euroviisujen kautta löytyä.

Voittajiin kautta aikojen voi tutustua täällä:

Vierailija
5/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olen seurannut euroviisuja tarkasti lapsesta lähtien.Minulle ne ovat harrastus siinä missä jollekulle urheilu tms. Abban lisäksi Celine Dion ehkä tunnetuin ,en tosin ole seurannut hänen uraansa sen kummemmin, minulle euroviisut on se juttu.

Vierailija
6/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:40"]

Kyllä esim. 70-luvun voittokappaleet ovat aivan huikeita, vaikka esittäjät eivät ehkä ole niin tuttuja. Ei samanlaisia klassikoita taida enää Euroviisujen kautta löytyä.

[/quote]

Ja taas meni ohi. Nyt ei ole kyse mistään voittajakappaleiden kimarasta vaan siitä, mitä ne voittajat on voittonsa jälkeen tehneet. Oletteko kuunnelleet heidän muuta tuotantoaan, ostaneet levyjä, päässeet keikalle, onko ne suosittuja edes kotimaassaan parin vuoden päästä viisuista?

Vierailija
7/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:43"]

[/quote]

Ja taas meni ohi. Nyt ei ole kyse mistään voittajakappaleiden kimarasta vaan siitä, mitä ne voittajat on voittonsa jälkeen tehneet. Oletteko kuunnelleet heidän muuta tuotantoaan, ostaneet levyjä, päässeet keikalle, onko ne suosittuja edes kotimaassaan parin vuoden päästä viisuista?

[/quote]

Kyseessä on kuitenkin biisi- eikä artistikilpailu.

Vierailija
8/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:42"]

Muistan. Olen seurannut euroviisuja tarkasti lapsesta lähtien.Minulle ne ovat harrastus siinä missä jollekulle urheilu tms. Abban lisäksi Celine Dion ehkä tunnetuin ,en tosin ole seurannut hänen uraansa sen kummemmin, minulle euroviisut on se juttu.

[/quote]

Celine Dion oli  useissa ranskankielisissä maissa erittäin tunnettu artisti jo vuosia ennen euroviisuja. Euroviisut eivät olleet hänen urallaan mikään ratkaiseva tekijä. Kansainvälinen läpimurto tuli vasta vuosia niiden jälkeen Disney-filmin tunnusmusiikilla.

Vierailija
9/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:43"]

[/quote]

[/quote]

Kyseessä on kuitenkin biisi- eikä artistikilpailu.

[/quote]

No tiedättekö, kuka nämä biisit sitten on tehnyt, jos se pelkkä biisikilpailu on? Ovatko nämä biisintekijät saavuttaneet voittonsa avulla suuria?

Vierailija
10/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Abban tunnettuus ei perustu euroviisuihin? Olisiko Abbasta tullut tunnettu ilman euroviisuja?

Vierailija
11/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digiloo digilei, Herreys tai jotain sinne päin, sveduja kuitenkin.

Uusimmista Lordin Hard rock hallelujah ja Loreenin Ephoria.

Vierailija
12/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 10:03"]

Miten niin Abban tunnettuus ei perustu euroviisuihin? Olisiko Abbasta tullut tunnettu ilman euroviisuja?

[/quote]

Tätä minäkin mietin. Euroviisuvoiton jälkeenhän he nousivat kansainvälisiksi tähdiksi. Mutta ilmeisesti ap:lle ei kelpaa vastauksesksi sellaiset vanhat Euroviisuvoittajat, jotka ovat jääneet ihmisten mieleen.

Vierailija
13/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 10:09"]

Digiloo digilei, Herreys tai jotain sinne päin, sveduja kuitenkin.

Uusimmista Lordin Hard rock hallelujah ja Loreenin Ephoria.

[/quote]

Ja toinen osa kysymyksestä: en seuraa uraa. Lordilta olen tietysti kuullut muitakin biisejä.

Vierailija
14/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä voittajia muista, koska voittajat ei välttämättä ole ollut omia suosikkejani ja jäänyt sen takia mieleen. Parina viime vuonna en ole kisoja katsonut, mutta sitä edellisistä voittajista on jäänyt mieleen mm. Alexander Rybak ja Dima Bilan. Hieman vanhemmista voittajista mm. Olsen Brothers Tanskasta, Viron Tanel Padar, Ruotsin Charlotte Nilsson ja Israelin Dana International. Ja toki oikein vanhoista Ruotsin Carola ja Irlannin Johnny Logan :)

Jonkin verran jää mieleen myös muita osallistujia, esim. Virolla oli muutaman kerran edustajana Maarja, joka oli ihana. Oli ihan kärkikahinoissa muttei koskaan voittanut. Muista osallistujista on jäänyt mieleen myös tietty Latvian Brainstorm ja Ranskan Les Fatals Picards.

Vierailija
15/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa, että näiden uraa olen jonkin verran seurannut, en aktiivisesti mutta kuitenkin. Joidenkin levyjä olen hankkinut, eli tunnen muutakin tuotantoa kuin vain euroviisubiisin.

Vierailija
16/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omista suosikeistani

Israelilainen Dana International - Diva, voitti vuonna 1998

Serbialainen Marija Serifovic - Molitva, voitti vuonna 2007

Vierailija
17/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan voittajat, mutten ole tainnut seurata yhdenkään uraa voiton jälkeen. Olen kuitenkin löytänyt viisuista artisteja joiden uraa seuraan, mutta heistä kukaan ei voittanut.

Olen viisufani eikä minulle voittajalla ole väliä vaan niillä löydöillä joita Euroviisuista tai maidensa karsinnoista löytyy.

Vierailija
18/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celine Dion - Sveitsin edustaja muistaakseni

Vierailija
19/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celine Dion - Sveitsin edustaja muistaakseni

Vierailija
20/23 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 10:54"]

Muistan omista suosikeistani

Israelilainen Dana International - Diva, voitti vuonna 1998

Serbialainen Marija Serifovic - Molitva, voitti vuonna 2007

[/quote]

No kuunteletko näitten kahden muutakin musaa nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä