Ideoita pelargonioiden seuraksi isoon ruukkuun?
Sopisiko koristetupakka? Entä tähtisilmä, joka nyt oli Plantagenissa 3 kpl 10e?
Kommentit (20)
Minusta esim. tässä on kaunis pelargoni-istutus:
Lobelia on aika perinteinen yhdistettävä mutta minusta vähän tylsä.
Mä laitoin just vaaleanpunaisia/pinkkejä pelargonioita ja sit valkoisen (kerma) ruusun kaveriksi, näyttää kyllä mun mielestä tosi kivalta, jotain matalaa ja valuvaa vihreetä vois olla vielä reunoilla, mutta en nyt tullut sellaisia ostaneeksi, kun tuo mun kippo ei ollut niin hirveän suuri.
Siniviuhka on kiva pelakan kanssa, kasvaa tosin melko isoksi.
Siniviuhka on kiva pelakan kanssa, kasvaa tosin melko isoksi.
valkoinen lumihiutale, jos ei ole suoraan auringossa
muratti
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:02"]
muratti
[/quote]
Lumihiutalo on varjon kasvi, pelargonia aurinkoisen paikan eli eivät sovi samaan ruukkuun. Pistä pelakuun kaveriksi mansikkaa!
Pelargoniat viihtyvät pienessä ruukussa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:02"]
muratti
[/quote]
Lumihiutalo on varjon kasvi, pelargonia aurinkoisen paikan eli eivät sovi samaan ruukkuun. Pistä pelakuun kaveriksi mansikkaa!
[/quote]
No sillä mää tota lumihiutaletta ehdotin kun mulla ittellä oli parvekkeella toissa kesänä just vaaleenpunanen pelakuu ja lumihiutale samassa purkissa ja menestyivät oikein hyvin keskenään.
Eli mulla rupee keskikesällä paistaan noin 15.30 tohon parvekkeelle ja paistaa siitä siihen asti kunnes menee mailleen. Onko toi sitten puolivarjonen...?
Minäkin ajattelin laitta pelargoniaa. Tarvitsisin jotakin korkeaa pelargonioiden keskelle. Olisiko tähän ideoita? Paikka on todella aurinkoinen ja osa ruukuista menee puoliaurinkoisen puolelle.
lisään edelliseen, että laita riippapelargoniaa isoon ruukkuun ja keskelle jotakin korkeaa.
Puolivarjoinen on sellainen mihin puut pikkasen siivilöi sitä auringonvaloa.
Laittaisin ison hämähäkkikukan tai oikean tupakan. Oikea tupakka siinä keskellä voisi olla melko jylhä näky.
Mutta ei sitä tupakkaa niin vaan löydy, ainakaan Plantagenista en tänään löytänyt. Päädyin nyt siihen lobeliaan, on se kaunis aniliininpunaisen pelargonian kanssa, kun oikein innostuu kukkimaan. T:ap
Minä en istuttaisi pelakuun viereen tupakkaa, se on aika samankokoinen kukka. Vaan jotain matalaa, vaikkapa ihan murattia, niin se kasvaa nätisti ruukun reunan yli alaspäin (ei se kamalasti ala riippua, vaan sillä lailla vähäsen). Muratissa on kirjolehtisiäkin versioita ja lehtien muoto on mukavasti erilainen kuin pelakuussa.
Idis siis on saada istutukseen eri muotoja ja korkeuksia, ei tasakorkeaa.
Kyllä se lobelia vaan istuu parhaiten pelargonin kanssa, ei voi mitään. Viihtyvät samassa purkissa ja samoissa olosuhteissa. Ja on niin kaunis, punainen pelargoni ja sininen lobelia!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:53"]
Minä en istuttaisi pelakuun viereen tupakkaa, se on aika samankokoinen kukka. Vaan jotain matalaa, vaikkapa ihan murattia, niin se kasvaa nätisti ruukun reunan yli alaspäin (ei se kamalasti ala riippua, vaan sillä lailla vähäsen). Muratissa on kirjolehtisiäkin versioita ja lehtien muoto on mukavasti erilainen kuin pelakuussa.
Idis siis on saada istutukseen eri muotoja ja korkeuksia, ei tasakorkeaa.
[/quote]
Tupakka kasvaa 1-2 metriseksi.
Laita markettoja, kukkivat koko kesän. Molemmat (pelargonia ja marketta) kestävät aurinkoa ja vähän kuivuuttakin.
Sininen lobelia. vaatii minusta jotain matalaa vierelleen.