Mieheni ei taaskaan anna minun katsoa Euroviisuja :(
Jälleen tänä vuonna sama juttu. Ei ole mitään mahdollisuutta katsoa Euroviisuja televisiosta; joudun katselemaan ne pieneltä tietokoneen ruudulta hipihiljaa, kun hän meni nukkumaan ja tiuskii minulle pienestäkin risauksesta. Aiemmin päivällä en saanut katsoa myöskään jääkiekon MM-kisoja televisiosta, vaan jouduin katsomaan ne nettipalvelun kautta. Epäreilua! :(
Kommentit (23)
Toivottavasti ei määrää isommistakin asioista. Ymmärrän kyllä aloittajaa, että ei tuokaan kivaa ole. Mutta hänellä on ongelmia unen kanssa? Osta sille korvatulpat kans vai onko jo? Itsekin oon herkkäuninen, mutta lapsiperheessä moinen mimosoilu (=olla mimosa) ei vain onnistu.
Minkäläinen äijä sulla on, anna kaulinta sille ja heitä ulos!
t. mies
Mites olis kuulokkeet sulle? Niitä saa myös langattomina.
Etkö ole vieläkään ostanut niitä kuulokkeita?
Katsot netistä kuulokkeet korvissa ja bailaat ihan keskenäsi.
Mies on vieläpä ostanut kalliin ja valtavan (yli 60-tuumaisen) television ja en saa käytännössä ikinä päättää, mitä TV:stä katsotaan, jos olisin eri mieltä hänen kanssaan. Pidämme muutamasta samasta TV-ohjelmasta, joten niitä saan katsoa, sillä hän itsekin pitää niistä. Mutta piiruakaan hän ei suostu taipumaan niissä tapauksissa, joissa itse ei pidä ohjelmista, joista itse pitäisin.
Tuntuu epäreilulta, kun suurin osa suomalaisista voi hyvillä mielin katsella tiettyjä ohjelmia perheensä kanssa yhdessä iltaa viettäen (esim. juuri Euroviisut ja MM-jääkiekkomatsit), mutta meillä se on aivan mahdoton ajatus, kun hän ei niistä pidä eikä suostu joustamaan asiassa.
Sen sijaan hän katsoo useita iltoja viikossa tuntikausia vanhoja suosikki-TV-sarjojensa kausia uudelleen ja uudelleen (minä puolestani en niistä pidä ja hän ihan oikeasti on katsonut samat kaudet ja jaksot kymmeniä tai jopa satoja kertoja sinä aikana, kun olemme tunteneet toisemme).
Harmittaa niin paljon, että taidan mennä ihan kokonaan nukkumaan sen sijaan, että pimeässä huoneessa yksin katselisin tietokoneen ruudulta hiiren klikkauksia varoen ko. ohjelmaa. Te muut, joilla on samanhenkinen, rento ja joustava puoliso, olette onnekkaita. Itse olen vähemmän onnekas tässä suhteessa. :(
Sano, että kuuntelet euroviisuja, niin ehkä hän ei tajua urputtaa siitä. :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 23:22"]
Katsot netistä kuulokkeet korvissa ja bailaat ihan keskenäsi.
[/quote]
On tuo totta, kuulokkeet onkin käytössä, mutta miestä häiritsi myös satunnaiset hiiren klikkauksetkin ym. Täytyi mennä pois toiseen huoneeseen paikasta, jossa yleensä käytän nettiä, jotta edes nämä viestit saatoin kirjoittaa. Alkoi koko välikohtaus vaan harmittaa niin paljon, että en jaksane enää edes katsoa mitään, vaikka olisinkin halunnut.
Mitä se tekee jos sä vaan katsot? Käykö se käsiksi, sammuttaa väkisin telkkarin tai netin? Ei sun omassa kodissasi tarvitse olla orja, ei miehesi määrää telkkarin katselusta.
Porvoostako olet vai muuten vain reppana? Mikä auktoriteetti se sun miehes sulle on? "En saa katsoa sitä ja saan katsoa tätä", noinhan lapset puhuu siitä, mitä vanhemmat antaa katsoa. Ei kuulosta kahden aikuisen tasavertaiselta parisuhteelta. Miksi alistut toisen käskyihin? Ja se, että toinen on laitteen ostanut, ei pitäisi olla mikään aikuisen ihmisen argumentti.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 23:29"]
Mies on vieläpä ostanut kalliin ja valtavan (yli 60-tuumaisen) television ja en saa käytännössä ikinä päättää, mitä TV:stä katsotaan, jos olisin eri mieltä hänen kanssaan. Pidämme muutamasta samasta TV-ohjelmasta, joten niitä saan katsoa, sillä hän itsekin pitää niistä. Mutta piiruakaan hän ei suostu taipumaan niissä tapauksissa, joissa itse ei pidä ohjelmista, joista itse pitäisin.
Tuntuu epäreilulta, kun suurin osa suomalaisista voi hyvillä mielin katsella tiettyjä ohjelmia perheensä kanssa yhdessä iltaa viettäen (esim. juuri Euroviisut ja MM-jääkiekkomatsit), mutta meillä se on aivan mahdoton ajatus, kun hän ei niistä pidä eikä suostu joustamaan asiassa.
Sen sijaan hän katsoo useita iltoja viikossa tuntikausia vanhoja suosikki-TV-sarjojensa kausia uudelleen ja uudelleen (minä puolestani en niistä pidä ja hän ihan oikeasti on katsonut samat kaudet ja jaksot kymmeniä tai jopa satoja kertoja sinä aikana, kun olemme tunteneet toisemme).
Harmittaa niin paljon, että taidan mennä ihan kokonaan nukkumaan sen sijaan, että pimeässä huoneessa yksin katselisin tietokoneen ruudulta hiiren klikkauksia varoen ko. ohjelmaa. Te muut, joilla on samanhenkinen, rento ja joustava puoliso, olette onnekkaita. Itse olen vähemmän onnekas tässä suhteessa. :(
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 23:34"]
Mitä se tekee jos sä vaan katsot? Käykö se käsiksi, sammuttaa väkisin telkkarin tai netin? Ei sun omassa kodissasi tarvitse olla orja, ei miehesi määrää telkkarin katselusta.
[/quote]
Hän alkaa huutaa, valittaa, solvata ja sulkee netin/tv:n ym. sekä pahimmassa tapauksessa melkeinpä käy käsiksikin, jos en noudata hänen sääntöjään. Hän määräilee samaan tapaan esim. omia vanhempiaankin sekä kaveriaan ja on ilmeisesti koko ikänsä saanut aina tahtonsa läpi. Muuten hyvällä tuulella ja silloin, kun en ole eri mieltä, hän on mukava ihminen (en olisi muuten mennyt naimisiin hänen kanssaan). Aluksi hän ei myöskään ilmeisesti kehdannut pomottaa/määräillä niin paljoa - se ongelma on pahentunut.
Noh, rupesin sitten toisessa huoneessa katsomaan lähetystä kannettavalta, mutta siis eihän se fiilis ole sama kuin silloin, kun voi katsoa yhdessä puolisonsa kanssa ohjelmaa, keskustella siitä ja tunnelmoida.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 23:34"]
[/quote]
Hän alkaa huutaa, valittaa, solvata ja sulkee netin/tv:n ym. sekä pahimmassa tapauksessa melkeinpä käy käsiksikin, jos en noudata hänen sääntöjään. Hän määräilee samaan tapaan esim. omia vanhempiaankin sekä kaveriaan ja on ilmeisesti koko ikänsä saanut aina tahtonsa läpi.
[/quote]
Mitäpä jos sinä muuttaisit nyt asian. Sanoisit hänelle ihan rauhallisesti että lopeta huutaminen, minä katson nyt tätä ohjelmaa. Että et suostu enää kuuntelemaan huutamista tai haukkumista. Että jos et saa omassa kodissasi elää niinkuin haluat, alat harkita oman kodin hankkimista. Silloin mies saa määräillä ihan yksinään. Älä alistu!
Sitten kun täällä on haukuttu ap:n mies (narsistiksi) tuleekin esiin sellainen käänne, että mies on vuorotyössä, he asuvat yksiössä ja miehen täytyy saada nukkua ja se narsisti onkin ap. Nukkumisen estäminen on muutes just tyypillistä narsisteille. Pienväkivaltaa josta ei voi ilmoittaa polisille.
ööö... sä näet ne yle areenalta livenä.
Siis millainen mies ei katso edes MM-lätkää? Asuuko ap teillä joku hiiri?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 23:54"]
Sitten kun täällä on haukuttu ap:n mies (narsistiksi) tuleekin esiin sellainen käänne, että mies on vuorotyössä, he asuvat yksiössä ja miehen täytyy saada nukkua ja se narsisti onkin ap. Nukkumisen estäminen on muutes just tyypillistä narsisteille. Pienväkivaltaa josta ei voi ilmoittaa polisille.
[/quote]
Asutaan kaksiossa, mutta tietokonepöytä on makuuhuoneen vieressä (ei kuitenkaan samassa huoneessa, mutta siten, että klikkaukset voivat kuulua vuoteeseen). Mieheni ei ole vuorotyössä, vaan hänellä on tällä hetkellä lomaa. Hän ei ole myöskään illantorkku, vaan monesti valvoo näin myöhään itsekin (ei tosin tänään). En hauku miestäni narsistiksi, veikkaan että hänellä on vain ollut hieman lepsu kasvatus sekä hän on temperamentiltaan aika "tulinen" sekä itsevarma. Itse olen hieman nössö vässykkä naiseksi. Tosin silti tykkään MM-jääkiekosta, toisin kuin hän.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 23:59"]
Siis millainen mies ei katso edes MM-lätkää? Asuuko ap teillä joku hiiri?
[/quote]
Joo, hänellä on hieman erikoinen tv-maku yli 30-vuotiaaksi mieheksi: tykkää BB:stä ja parista TV-sarjasta, mutta jääkiekkoa tai jalkapalloa hän ei suostu katsomaan ainakaan minun kanssani (tosin ei hän katso niitä muutenkaan). Hän on kerran sanonut, ettei halua katsoa urheilua "naisten kanssa" - siitä kuulemma menee pointti, jos katsoo niitä naisen kanssa. :/
Kai sitä nyt jokunen lapsi on hankittu tämän "kultakimpaleen" kanssa?
No, terveisiä Porvooseen. Jos on noin mulkku äijä niin lusikat jakoon ja häivy.
Siis mieskö se määrää kaikesta?