Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihmisten kateus

Vierailija
18.05.2013 |

viittaan nyt siihen ketjuun jossa kyseltiin listan kanssa, että onko kaikki tarvittava listattu kun nuori muuttaa pois kotoa. ketjussa esiintyi tosi kateellisia kommentteja, kun jonkun äiti/isä ostaa valmiiksi kaiken nuorelle. miksi ihmeessä olette kateellisia?

harmittaako se, että omat vanhemmat eivät ole huolehtineet riittävästi toimeentulostaan ja jouduitte köyhäilemään? miksi ahkerat ja hyvätuloiset vanhemmat eivät turvaisi nuorelleen hyvää alkua itsenäiseen elämään? jos te kadehtijat sen sijaan että kadehtisitte, tekisitte jotain oman hyvinvointinne eteen, elämänne voisi olla erilaista.

hienoa, että on vanhempia jotka haluavat auttaa nuortaan! kärsimys ja köyhäily ei jalosta ketään, tekee vain katkeraksi niinkuin tältäkin palstalta saa lukea.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/5 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kel onni on, se onnen kätkeköön.

Vierailija
4/5 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta? Siis pitääkö siitä olla kateellinen, että toiset saa kaiken valmiina ja toiset tekee töitä asioiden eteen? :D

Mä olin iloinen, että vanhemmat ei helpottaneet mun elämää ostamalla mulle kaiken valmiina. Yrittiväthän he, mutta mä halusin pärjätä omillani, kun kerran muutin omaan kotiin. Kotoolta en suostunut ottamaan muuta mukaan, kuin sänkyni sekä kahviastiaston, mitkä olin vanhemmiltani saanut. Kaikki muu, mikä mukaan lähti, oli itse hommattua. Rahat niihin säästetty. Ja voi pojat, kuinka hieno tunne tuli, kun ajoin ajokortin omista rahoistani! :)

Mä olen kokenut niin paljon, että muo varmasti vituttais, jos olisin hyväksynyt vanhempieni avun ja saanut kaiken helpolla. Ei niistä asioista voi enää silloin nauttia, vai voiko? Kyllä sen on niistä kavereista huomannut, keiden vanhemmat on auttanut ja nuoret ottaneet avun vastaan, että heti kun tulee vastoinkäymisiä, sitä ollaan pulassa. Olen ikuisesti kiitollinen, että vanhemmat ymmärsivät kantani ja olen saanut nähdä, sekä KOKEA oikeaa elämää :)

Joten vähän veikkaan, että se olet sinä, joka on kateellinen meille, ketkä ovat uurastaneet sen eteen, mitä meillä on :)

Vierailija
5/5 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:44"]

Kateutta? Siis pitääkö siitä olla kateellinen, että toiset saa kaiken valmiina ja toiset tekee töitä asioiden eteen? :D

Mä olin iloinen, että vanhemmat ei helpottaneet mun elämää ostamalla mulle kaiken valmiina. Yrittiväthän he, mutta mä halusin pärjätä omillani, kun kerran muutin omaan kotiin. Kotoolta en suostunut ottamaan muuta mukaan, kuin sänkyni sekä kahviastiaston, mitkä olin vanhemmiltani saanut. Kaikki muu, mikä mukaan lähti, oli itse hommattua. Rahat niihin säästetty. Ja voi pojat, kuinka hieno tunne tuli, kun ajoin ajokortin omista rahoistani! :)

Mä olen kokenut niin paljon, että muo varmasti vituttais, jos olisin hyväksynyt vanhempieni avun ja saanut kaiken helpolla. Ei niistä asioista voi enää silloin nauttia, vai voiko? Kyllä sen on niistä kavereista huomannut, keiden vanhemmat on auttanut ja nuoret ottaneet avun vastaan, että heti kun tulee vastoinkäymisiä, sitä ollaan pulassa. Olen ikuisesti kiitollinen, että vanhemmat ymmärsivät kantani ja olen saanut nähdä, sekä KOKEA oikeaa elämää :)

Joten vähän veikkaan, että se olet sinä, joka on kateellinen meille, ketkä ovat uurastaneet sen eteen, mitä meillä on :)

[/quote]

Tavattoman mielenkiintoista. Esikoistyttöni taitaa ajatella samoin kun ei meinaa millään äidin apu kelvata. Minusta se tuntuu pahalta mutta minulle on myös sanottu että hän kapinoi vastaan. En ymmärrä miksi joku haluaa elää hankalammin kun olisi mahdollista elää toisinkin???!! Siskonsa ovat sitten ainakin vielä täysiä vastakohtia ja jotenkin toivoisi jonkinlaista välimuotoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä