Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmi etten keksi yhtään mieleistä pojan nimeä. Ja poika tulossa..

Vierailija
18.05.2013 |

Olen jo monia vuosia ollut kiinnostunut nimistä ja miettinyt mitä haluaisin tytölle tai pojalle aikanaan. Mutten ole keksinyt ainuttakaan todella mieleistä pojan nimeä. Miehelläkään ei ole mitään suosikkeja, välillä jostain kysyy että oliskos se hyvä mutta itselleni ei ole kolahtanut. Harmittaa, tuntuu että pitäisihän sen nimen olla todella mieleen, oma lapsihan kyseessä!

Ehkä sellainen nimi eniten mieleen kuin Kaius. Tavallaan ei nätti, mutta jotenkin raikas ja ponnekas ja kiva. Mutta en tiedä.. Ok nimiä tuttavien lapsilla vaikka Akseli, Eemil, Oula, Aaro, Kasimir - mutta nekin tuntuvat ok:ilta, ei miltään erityisiltä.

Apua! Miten te olette löytäneet todella hyvän ja mieleisen pojan nimen?!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marius

Vierailija
2/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sitä ehtii miettiä sitten kun a) olet raskaana b) lapsi on syntynyt.

Kuka miettii noin tosissaan nimea lapselle, joka ei ole edes suunnitteilla vielä. Keksihän itsellesi jotain oikeaa tekemistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 00:14"]

No varmaan sitä ehtii miettiä sitten kun a) olet raskaana b) lapsi on syntynyt.

Kuka miettii noin tosissaan nimea lapselle, joka ei ole edes suunnitteilla vielä. Keksihän itsellesi jotain oikeaa tekemistä!

[/quote]Haloo, ap on raskaana, poika tulossa!

Vierailija
4/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero

Isoisäni nimi, jota en tullut edes ajatelleeksi, kunnes sitten yhtäkkiä. Poikamme on Eero Oliver. Asumme ulkomailla ja toimii hyvin, joskin iirou on se tavallinen ääntämisasu.

Vierailija
5/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasmus Arimo Maximillian.

Vierailija
6/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkeja (en vaan koskaan saanut poikaa):

Alvar, Eevert, Eliel, Amos, Niilo, Johannes, Topias, Oiva.

Vierailija
7/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivalo

Vierailija
8/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaino-Vieno. Tai joku muu androgyyni nimi, jos et poikien nimistä pidä.

Vierailija
9/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhammed? Ali-Baba? Manne-Carl-Custav? Mica-Kimi? Jyrci? Timå? Hesus-Marco?

Vierailija
10/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 02:03"]

Muhammed? Ali-Baba? Manne-Carl-Custav? Mica-Kimi? Jyrci? Timå? Hesus-Marco?

[/quote]

Sisu-Muhammed! Siinä se on! I Have seen the light!

Vierailija
11/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo? Tauski?

Vierailija
12/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy järjestelmällisesti kalenterista nimet paperille läpi mitä voisit edes harkita oman lapsesi nimeksi ja suvun nimet myös. Ja sitten karsitte vaikka ensin viisi pois ja niin edelleen ja lopuksi nimiä jää vaikka joku 5 ja sitten kun vauva on syntynyt niin makustelette mikä teidän lapsellenne sopisi.. :)

Vierailija
13/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas pojan nimiä on helpompi keksiä, on monia kivoja, kun tyttöjen nimiä. Odotan toista lasta, esikoinen poika ja toisen lapsen sukupuolta en tiedä luultavasti ennen syntymää. Esikoisen nimeksi tuli just se mitä toivoin kun taas tytön nimen kohdalla on miehen kanssa mietitty kompromissi kun ykkösvaihtoehtoni ei käynyt hänelle.

Nyt jos saamme tytön hänelle luultavasti (jos ei näytä ihan joltain muulta) tulee tämä kompromissinimi, ihan hyvä nimi kylläkin. Itse asiassa pojankin nimen kanssa vähän hankaluuksia kun mulla ehdoton suosikki, josta mies ei oikein pidä. Mutta luulen, että hän tottuu tähän nimeen (kuten esikoisenkin kanssa kävi) kun puhuttelen vauvaa jo masuvauvana sekä tällä suunnitelulla tytön että toivomallani pojan nimellä.)

Mutta suku, kalenteri ja nimikirjat avuksi niin eiköhän sieltä joku nimi löydy myös pojalle.

Vierailija
14/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjördis

Vierailija
15/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nimet on lukkoon lyöty kun lapsi on tullut maailmaan, silloin se varmistuu aina, kun näkee sen lapsen :) Meilläkin kaikki pojat näyttävät juuri oikeilta nimiinsä :)

T: 3 pojan äiti

p.s ei olla ultrissa selvitetty sukupuolta, poikien nimet on aina olleet valmiina, mulla oliskin ongelmia ollut, jos ois tytölle pitänyt nimi antaa :D

Vierailija
16/27 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liputan hienojen, perinteisten ja miehekkäiden nimien puolesta! Kuten: Tapani, Jorma, Pertti, Kalevi, Esko jne.

Vierailija
17/27 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas oli ongelma, etten keksinyt raskausaikana kuin yhden hyvän tytönnimen, eikä mies käsittääkseni ollut siitä kauhean ihastunut. No, onneks tuli poika, niin ei tarvinnut alkaa miettimään tytönnimiä. Tietysti saatamme olla saman ongelman edessä tulevaisuudessa, mutta ehkä sitten on uudet kujeet mielessä!

Vierailija
18/27 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  jos ei tosiaan keksi mitään nimeä niin se täytyy pitää siellä sisällä kunnes nimi on keksitty. Työnnät vaan päästä kun on tulossa. Sen takia monilla on isätkin mukana.

Vierailija
19/27 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarle olisi hieno nimi minusta. Tai Alvar, Eskil, Morris? Onhan niitä kivoja nimiä paljonkin. Hannes, Vilhelmi, Amos?

Vierailija
20/27 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joosua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi