Aktiivisempi elämäntapa
Viime aikoina on alkanut ärsyttämään heikot lihakset, huono ryhti, ainainen väsymys ja niskakivut. Elämäntapamuutos siis edessä! Teen kokoaikaista toimistotyötä ja vapaa-ajallani katson sarjoja, luen tai selailen nettiä. Pyöräilen töihin päivittäin 6 kilometriä mutta muut liikuntaharrastukset jäivät tauolle Koronan myötä. Haluaisin alkaa aktiivisemmaksi, saada paremman ryhdin ja kunnon.
Onko teitä muita joilla tavoitteena on elämäntapamuutos tai joku onnistunut siinä?
Kommentit (5)
Joo. Siinä onistuu kun ei anna periksi ja pitää mielessä miksi tekee niin kuin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Samat ajatukset. Loman jälkeen olen tehnyt vain toimistossa seisten töitä, jo se piristää. Pikku hiljaa otan veden juonnista kiinni myös.
Jos veden juontikin on sellainen mistä pitää ottaa kiinni, niin en tiedä mitä sanoa. Kuntoile ennemmin ja juo silloin kun janottaa.
Voit aloittaa venyttelemällä kotona. Youtubesta löytyy jotain helppoja videoita ja itsekin varmaan osaat perusvenytyksiä.
Eikös pilateksen ja joogan pitäisi olla erityisen hyväksi ryhdille?
Hommaa vaikka kahvakuula kotiin/toimistolle ja tee sillä joka päivä edes pientä sarjaa. Ihan joka ikinen päivä edes jotain pientä, mikä auttaa sinua identifioimaan itsesi "aktiiviseksi ihmiseksi". Siitä se uuden elämäntavan haltuunotto alkaa. Todella muutut siksi, miksi haluat muuttua. Et vain jatka yrityksiä ja pyrkimyksiä. Pidä tavoitteet maltillisina välttääksesi uupumista/pettymyksiä, se on hyvä startti että päätät vain todella joka ikinen päivä edistää omaa terveyttäsi jollakin tavalla ja aktivoida kehoasi.
Mä tykkään itse näistä kaikista pienistä haasteista esim kuukaudeksi; lankkuhaastetta (esim 1-2min joka päivä), punnerrushaastetta jne. Nää on hyviä jo itsessäänkin, ja tosi helppoja yhdistää reippaampaankin kuntoiluun.
Mukavia aktiivisia päiviä sinne!
Hei. Samat ajatukset. Loman jälkeen olen tehnyt vain toimistossa seisten töitä, jo se piristää. Pikku hiljaa otan veden juonnista kiinni myös.