Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marinoidut herkkusienet

Vierailija
18.05.2013 |

Yritän nyt valmistaa marinoituja herkkusieniä, samanlaisia kuin joidenkin baarien tapas-valikoimista löytyy. Käsittääkseni ne on ensin grillattu ja sitten marinoitu öljyssä ja mausteissa. 

Onko joku tehnyt tällaisia itse? Grilli on kuumana ulkona, ja olen valellut sienet öljyllä. Onko jotain erityisiä vinkkejä? Mä en oo kauheasti grillaillut, joten saa nähdä, mitä lopputuloksena on.

Marinadiin laitoin öljyä, valkosipulia, mustapippuria ja chiliä, kannattaisko laittaa myös jotain balsamicoa tmv?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein balsamico-herkkusieniä. Olivat todella hyviä, tosin olisivat saaneet marinoitua vähän kauemmin, kun kaupasta ei löytynyt kovin pieniä sieniä. 

Balsamico-sienet 

Ainekset neljälle

200g tuoreita (pieniä) herkkusieniä

2 valkosipulinkynttä

2 rkl balsamicoa

2 rkl oliiviöljyä

1 koura lehtipersiljaa

suola pippuri

Valmistele sienet leikkaamalla kanta hatun tasalle. Iso teflonpannu puolilämmölle hellalle. Kuori ja silppua valkosipulit. Lurauta öljy pannuun ja silputut valkosipulit kyytiin. Heti kun ne alkavat ratista niin sienet myös pannulle. Ota hiukan väriä kauttaaltaan. Lorauta myös balsamico pannulle ja mausta suolalla ja pippurilla. Pyörittele ympäri ja laita laakeaan vuokaan. Anna jäähtyä ja marinoitua pari tuntia. Sekoita silputun lehtipersiljan kanssa ja tarjoa.

Vierailija
2/2 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sit laitan vähän balsamicoa. Muistan, että ne tapassienet oli hieman kirpeitä. Ne sienet on nyt grillissä, joten pannulle en niitä enää heitä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän