En tajua sellaisia ihmisiä, jotka nyhjäävät sisällä päivät pitkät kun on niin kauniit ja lämpimät ilmat.
Tajuan että vesisateessa ei viitsi ulkoilla (vaikka meillä kyllä ulkoillaan säässä kuin säässä), mutta en voi ymmärtää että näin hienoilla ilmoilla ei saa persettään raahattua ulos kuin kauppareissun ajaksi. Lapset sitten ikkunassa tuijottelevat muita lapsia, jotka ulkona lekkivät. Saati sitten että uimaan vietäis...
Me olemme olleet rannalla tai uimalassa melkein joka päivä, lapset todella nauttivat kun saavat lutrata. Teemme myös retkiä lähiympäristöön ja muuta kivaa. Kesä on niin lyhyt, kannattaisi nauttia siitä.
Kommentit (27)
Tulisipa jo viileämpää niin saisi ulkoilla enemmän ;)
t. Eräs joka odottaa kuumeisesti, että helteet loppuisivat ja pääsisi taas ulkoilemaan
Lähempänä ei ole ja kulkuyhteydet huonot. Illalla ulkoillaan sitten kun vähän viilenee.
Aurinkorasvat on keksitty ja varjossakin voi istua. Kuka pakottaa istumaan auringossa. Laiskuutta se vain on, jos ei sen vertaa viitsi lastensa eteen nähdä vaivaa. Istutaan vain sitten sisällä kun ei viitsi lähteä ulos kun ei tykkää. ja lapset istuvat sisällä ja tuijottavat videoita.
Pyöräiltiin 5 km lasten kanssa ja käytiin katsomassa eläimiä, parissa uudessa leikkipuistossa,mustikoita syömässä metsässä,rannalla jne Mutta huomenna tehdään jotain rauhallisempaa ja odotellaan todellakin niitä vilposempia ja sateisempia päiviä.
tiedoksenne tämä: myös varjossa altistuu UV-säteilylle ja näin ollen voi palaa. Ja sitten on sellainen riesa, kuin aurinkoihottuma. Sitä kun et millään aurinkorasvalla estä.
Ei viitsitä lähteä liikkeelle, edes lasten takija.
Vierailija:
Pyöräiltiin 5 km lasten kanssa ja käytiin katsomassa eläimiä, parissa uudessa leikkipuistossa,mustikoita syömässä metsässä,rannalla jne Mutta huomenna tehdään jotain rauhallisempaa ja odotellaan todellakin niitä vilposempia ja sateisempia päiviä.
Vierailija:
Ei vielä ole mustikoita, ainakaan metsässä!
Mitähän me sit syötiin?? Luulisin aikuisena tuntevani mustikat.
ole lapsia niin voin ajatella vain omaa itsekästä pyllyäni.
t. herkästi palava
niin totuus paljastus sullekki! Buahahah
Me syötiin ekat mustikat 2.7. Toijalan lähellä. Mustikkamaitoon riitti hyvin ja kypsiä olivat!
Siinä on 99% UVA suoja ja 98% UVB suoja. Mä oon useimpina kesinä saanut aurinkoihottumaa, mutta nyt kokeilin tuota kun muksulle ostettiin, eikä ole tullut näppylöitä ollenkaan. Suosittelen! Mies sen sijaan ei laittanut voidetta ollenkaan ja paloi, vaikka ei yleensä helposti pala.
Kaikilla kolmella lapsella on paha atooppinen iho (kuten myös minulla) ja iho kuivuu todella pahasti auringosta. Jos laittaa pitkähihaiset, niin sitten lapset ovat ihan hiestä märkiä ja sekään ei tee iholle hyvää.
Itse olen viimeisilläni ja en todellakaan jaksa olla ulkona. Ja vihaan muutenkin helteitä, odotan innolla jo syksyä ja talvea. Ja meidän lähellä ei ole uimarantoja tms.
Lapset touhuavat sisällä: piirtävät, rakentavat duploilla, hoitavat vauvaa (siis nukkea), sotkottavat sormiväreillä, leikkivät Barbeilla ja My little ponyillä, pelaavat muistipeliä, dominoa, luetaan kirjoja, kuuntelevat satukasetteja jne. Mutta harvemmin katsovat videoita. Lapset ovat 1v10kk, 4v ja 5v. Eivätkä meidän lapsetkaan tykkää helteestä, jos satutaan menemään ulos päivällä, niin alkavat heti vänisemään sisälle.
Eivät ole viimeisillään tai muuta. Lapset ovat aina sisällä, säällä kuin säällä. muutama tämmöinen perhe on. Ja samat perheet näyttävät kuitenkin valvovan aina aamuyölle kun on valot päällä ja nukkuvat sitten puolille päivin. Tiedän kun lapseni kerran meni päiväkotikaveriaan hakemaan ulos, olivat yöpuvuissa vaikka kello oli jo 11.
Minun mielestä tuo ei ihan ole normaali tapa elää. Aika oudon mallin lapsilleen antavat.
ap.
Meillä muuten ulkoillaan säässä kuin säässä, mutta jos on todella lämmintä (20 ja yli), niin sitten pysytään päivällä sisällä. Sisällä on ihanan viileää. Kuopus myös nukkuu sisällä päiväunet, jos hänet laittaa ulos nukkumaan tällä kelillä, niin takuu varmana nuku. Joskus saatetaan ulkoilla myös päivällä, jos lämpötila on 20 tai vähän yli, mutta se riippuu ihan siitä, että onko kuinka hautova ilma. Saan nimittäin helposti migreeni kohtauksen. Mutta siis illalla ollaan ties kuinka kauan ulkona. Ja meillä myös valvotaan kauan; mies ja minä käydään nukkumaan klo 3-4 ja lapset klo 22-22.30. Herätään koko perhe klo 8.30-9.30. Mies on palomies ja hän siis herää vapailla samaan aikaan kun muutkin. Ollaan nimittäin koko perhe todella aamu-unista porukkaa. Ja miksi sitä on niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät todellakaan nauti näistä helteistä???
T:27
Joten meillä saattais hyvinkin olla viel yöpuku päällä 11:sta aikaan. Miksi pitää olla niin kiire ulos? Me ainakin nautitaan lomasta ja mennään ulos kun ehditään.
palaa jo kauppareissujen aikana, joten en takuuvarmasti vietä yhtään enempää aikaa tuossa auringonpaisteessa.