Mitä ajattelisit, jos miehesi sinulta mitään kysymättä vaihtaisi muutaman vuoden ikäisen perheautonne 15-v. vanhaan matkailuautoon?
Kommentit (23)
Sori en näe kuvattua tilannetta tapahtuvaksi omassa suhteessa. Meillä on omat autot, tehkööt omallaan mitä haluaa. Tosin mun auto ei olisi käytettävissä jos alkaisi kaduttaa ;DD Enkä muutenkaan usko että oma ukkokulta menisi jotain noin tyhmää tekemään. Ei sillä, osaa se aina välillä yllättää, o-ou.
Ehdottaisin road tripille lähtöä siltä istumalta.
Mies saa tehdä omalle autolleen mitä haluaa.
Onko yhteisen omaisuuden myyminen toisen tietämättä edes laillista ja mahdollista? Vai oliko teidänkin tapauksessanne oikeasti kyse miehen autosta?
Auto on molempien nimissä, ei onnistu 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin road tripille lähtöä siltä istumalta.
Ukko autonsa kanssa pelkästään vai koko perhe yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Sun rahat ja mun rahat -liitoissa tuo ei ole ongelma. Vaihtakoot omansa vaikka mopoon, minulla on oma autoni.
Hmm. Kirjoitin kommentin #2. Ollaan sitten vissiin sun rahat-mun rahat pari, oltu jo 11 vuotta. Meillä on omat rahat ja yhteiset rahat , autot kuuluu omiin rahoihin. Vaikka meillä olisi vain yksi auto jota molemmat käyttää olisi se kuitenkin jomman kumman nimissä. Siitä huolimatta vaikea nähdä kummankaan vaihtavan käyttöautoa asuntoautoon tai vaikka mönkkäriin keskustelematta ensin toisen kanssa.
Mies varautuu avioeroon.
Tein itse samantyyppisen vedon avioliittoni loppumetreillä.
Ostin matkailuauton ja siinä vaiheessa kun vaimoni uskottomuus paljastui, oli helppoa ja nopeaa kerätä henkilökohtaiset tavaransa ja muuttaa autoon. Koko hommaan tuhraantui aikaa muutama tunti kymmenisen vuotta sitten :-)
Olisin aika järkyttynyt, sillä autolla on miehelle tunnearvoa ja epäilisin että on saanut jokun aivovaurion kun on päätynyt noin yllättävää ratkaisuun. Minulla ei ole autoa, auto on miehen nimissä ja miehen rahoilla ostettu, toki minäkin siitä hyödyn mutta miehelle auto on tosi tärkeä, melkeinpä osa identitettiä. Siten olisin hyvin hämmentynyt.
Jos yhteiset rahat, niin joo varmasti jokainen ottaisi kilarit Vaikka erilliset rahat, niin ainekin vakavan keskustelun paikka. Toisaalta kuulostaa entiseltä työkaverilta, joka vei auton huoltoon ja tuli kotiin uuden veneen kanssa. Impulsiivinen kaveri :p
Valtaosa vastaajista ei ymmärtänyt kysymystä. Ikävää.
Ei pystyisi vaihtamaan ilman lupaani.
Vierailija kirjoitti:
Ei pystyisi vaihtamaan ilman lupaani.
Opettaja: "Jos sinulla on kolme omenaa ja saat vielä kaksi omenaa, montako omenaa sinulla on?"
Oppilas 7-v: "Minullapa on jo nyt kuusi omenaa!"
Omat rahat, omat autot -taloudessa on sovittu, että autonvaihdosta keskustellaan sen verran etukäteen ettei käy niin että yhtenä iltapäivänä molemmilla on 2-paikkainen urheiluauto johon perhe ei mahdu kyytiin.
Mulla on kyllä ollut mielessä, että toinen vois olla retkeilypaku, tai se 60km/h kevytauto (joita ei sitten tullutkaan) sen aikaa kun lapsi olisi sillä ajellut harrastusmatkat. Silloin se perheauto olisi enemmän yhteiskäyttöauto. Silloin sitten pitäisi sopia ensin uudet pelisäännöt, sitten mennä kaupoille.
En olisi parisuhteessa noin retardin miehen kanssa ylipäätään.
Ensinnäkään jos ajoneuvossa on 2 omistajaa, mies ei pystyisi myydä tai vaihtaa YHTEISTÄ perheautoa ilman vaimon allekirjoitusta tai suostumusta.
Jos taas mies myisi ja vaihtaisi oman autonsa vanhempaan autonromuun, niin hänen oma asia. Ei kuulu vaimolle.
Minun miehelläni ei ole autoa, kosks voiti veisi ne heti. Minulla on kaksi autoa.
Mikä matkailuauto-hullu tänne nyt on pesiytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Auto on molempien nimissä, ei onnistu 🙄
Voi itse asiassa onnistua, minä olen myynyt mieheni auton ilman valtakirjaa (pikkuliikkeeseen, ei varmasti mennyt minkään pykälien mukaan). Toki olimme etukäteen sopineet mieheni kanssa, että näin tehdään.
Ajattelisin, että mies on ottanut oman auton huollon ajaksi läpällä matkailuauton. Jos todella olisi vaihtanut auton epäilisin miehellä olleen jonkun vakavan aivotapahtuman.
Tai asialle voisi olla joku todella hyvä syy, vaikka zombie apocalypsi, jonka takia olisi pakko siirtyä maaseudulle ja tarvitsisimme jonkun helposti liikuteltavan tukikohdan.
Sun rahat ja mun rahat -liitoissa tuo ei ole ongelma. Vaihtakoot omansa vaikka mopoon, minulla on oma autoni.