Onko teillä mansikat jo säilötty?
Hinta on ollut karmea, joten olen odottanut, että laskee. Nyt lukee lehdessä, että huippukausi on jo ohitettu, mutta että marjaa saa vielä. Saa vielä??? Kääk.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
On.
42€/laatikko
Hopihopi! Ei laske hinnat enää.
Laskeepa. Vikat laatikot saa 25€
Zinc
3 laatikkoa polkaa olen ostanut, 35 euroa laatikko ja niistä suurin osa on pakastettu.
Perjantaina ostettiin 5kg, joissa tosin oli ainakin 30 mätää mansikkaa. Päällimäiset näyttivät hyviltä . Tuli hävikkiä eikä siinä kaikki: ovat päijäthämäläiseltä yrittäjältä, jolla on ukrainalaisia kausityöntekijöitä. Eilen uutisoitiin arvatenkin heidän koronaepidemiasta, että silleen. Viime kesänä saatiin Savosta huippumansikkaa. Pitänee hakea lisää sieltä.
On.
Ulkomaiset mansikat.
Tän kevään touhujen jälkeen en "kotimaista" kalliilla osta.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina ostettiin 5kg, joissa tosin oli ainakin 30 mätää mansikkaa. Päällimäiset näyttivät hyviltä . Tuli hävikkiä eikä siinä kaikki: ovat päijäthämäläiseltä yrittäjältä, jolla on ukrainalaisia kausityöntekijöitä. Eilen uutisoitiin arvatenkin heidän koronaepidemiasta, että silleen. Viime kesänä saatiin Savosta huippumansikkaa. Pitänee hakea lisää sieltä.
Ja viljelijä itse kertoo satuja täällä ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
En osta koronamansikoita.
Toisin kotiini laatikollisen pieniä objekteja, joita joku muu on näpelöinyt coronoissaan koko päivän ja köhinyt päälle kerätessä ?
Ehei ...
Zinc
Ostan mielummin viimevuonna jo kerättyjä ja pakastettuja pakastemansikoita, jotka tulee halvemmaksikin loppujen lopuksi. Viime vuonna niitä taisi mennä 3 pussia, eli jollain alta 20e.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viljelijä itse kertoo satuja täällä ..
Zinc
En tasan ole viljelijä! Enkä maininnut kyseisiä yrittäjiä nimeltä. Niitähän riittää Suomessa ja Savossa. Ikävä kyllä nuo mansikat, jotka hankimme perjantaina taitavat olla tuolta uutisoidulta tilalta. Laatu- ja hintaero olivat huimat. Viime vuotisissa ei ollut yhtään pilaantunutta marjaa.
En ymmärrä, miksi mansikat pitää itse säilöä? Ensin ostetaan kallis laatikko ja pakastusrasiat, sitten putsataan ja pilkotaan ja palastin täyttyy pakastemarjoista. Kaupasta saa läpi talven pakastemansikkaa jopa halvemmalla. Mustikoiden kanssa sama homma.
On pakastettu.Mies kävi keräämässä 3.5€/kg keräs 32kg
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi mansikat pitää itse säilöä? Ensin ostetaan kallis laatikko ja pakastusrasiat, sitten putsataan ja pilkotaan ja palastin täyttyy pakastemarjoista. Kaupasta saa läpi talven pakastemansikkaa jopa halvemmalla. Mustikoiden kanssa sama homma.
Tämä on suomalaisten naisten perimässä oleva juttu, näin on aina tehty, joten niin kuuluu tehdä. Sama kuin mattojen pesu, yksi lomapäivä pitää kuluttaa joka kesä roudaamalla matot pesupaikalle, jynssättävä mäntysuovalla ja kuivatettava päivätolkulla. Nykyaikaiset matot eivät edes kestä tuollaista jynssäystä, toisin kuin räsymatot ennen vanhaan. Mutta pestävä on sormet verillä ja selkä kyttyrässä, kun niin kuuluu tehdä.
Tottakai, jo toissa viikolla. Lähitilan Polkaa 38 eur per ltk.
Vierailija kirjoitti:
Laskeepa. Vikat laatikot saa 25€
Zinc
Joo laatukamaa.
Tietty kandee venailla, jos ei ole massia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on suomalaisten naisten perimässä oleva juttu, näin on aina tehty, joten niin kuuluu tehdä. Sama kuin mattojen pesu, yksi lomapäivä pitää kuluttaa joka kesä roudaamalla matot pesupaikalle, jynssättävä mäntysuovalla ja kuivatettava päivätolkulla. Nykyaikaiset matot eivät edes kestä tuollaista jynssäystä, toisin kuin räsymatot ennen vanhaan. Mutta pestävä on sormet verillä ja selkä kyttyrässä, kun niin kuuluu tehdä.
Ei ole ainakaan ap:n perimässä. Meillä asuu kolme urheilevaa teiniä, jotka rakastavat tehdä itse smoothieita ym. Mansikka on kaikkien lempimarja, joten sitä menisi vaikka kuinka paljon. Ja kun se loppuu jossain vaiheessa talvea, on kotimainen pakastemansikka todella kallista verrattuna itse säilöttyihin. Paitsi ehkä tänä vuonna, kun meidän kaupoissa ja toreilla hinta on nyt 38 € laatikko.
Joo. Viime viikolla kävin pienellä tarhalla poimimassa luomumansikkaa ämpärillisen. On hyvää.
Pakastettu ja syöty jo sieltäkin , oli liian hyviä.
On.
42€/laatikko
Hopihopi! Ei laske hinnat enää.