Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lääkäri todentaa masennuksen

Vierailija
17.05.2013 |

Epäilen sitä itselläni ja en todellakaan pystyisi pitämään pitkää sairauslomaa, olen yh.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireiden perusteella, arvon yhhyh

Vierailija
2/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy niistä oireista juu. Netistä löytyy hyvin tietoa oireista, jos masennusta epäilet. Sairaslomalle ei tosiaan kannata jäädä, jos suinkin vain töissä pystyy käymään. Kotona yksinään pyöriminen tai sohvalla makaaminen eivät auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 19:24"]

Kysyy niistä oireista juu. Netistä löytyy hyvin tietoa oireista, jos masennusta epäilet. Sairaslomalle ei tosiaan kannata jäädä, jos suinkin vain töissä pystyy käymään. Kotona yksinään pyöriminen tai sohvalla makaaminen eivät auta.

[/quote]

No toisilla auttaa ja toisilla ei. Olen ollut reilu 3kk sairauslomalla masennuksen vuoksi, 2vko-1kk pätkissä annettu. Ensi kuussa varmaan jo töihin. Itseäni auttoi vaikkakin ensimmäiset viikot meni kotona verhot kiinni mutta parempi sekin kuin itkeä töissä jatkuvasti. Nyt lääkityksellä ja levolla valmis taas töihin ja elämä tuntuu paremmalta.

Vierailija
4/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on sairaus aivoissa, kemiallinen inbalanssi eikä mikään "mulla on huono olla nyt 2 viikkoa". Kyllä usein joutuu koko elämänsä sen kanssa painimaan, ja ongelmat on erittäin syvällä päässä.

Vierailija
5/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lääkitys se varmaan lähinnä auttoi, ei lepo varsinaisesti auta masennukseen ellei sitten kyseessä ole joku burn out. Silloinkin olis tärkeintä saada jotain muutosta elämäntilanteeseen, ettei heti uudestaan väsy. Mutta toki joskus masentunut on siinä pisteessä, että töihin ei vaan pysty tai töihinmeno ei ole hyväksi.

Vierailija
6/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä on niin paljon ohjeita kuin on sairastuneitakin. Mulla ei ole lääkitys toistaiseksi juurikaan auttanut. Lihotti ja teki väsyneeksi. Nyt ilman lääkitystä. Tosin minulla varmaan kaiken aiheutti kilpirauhanen eli se kannattaa tutkia. Ihan tasapainossa ei vieläkään ole..

Mutta monella saattaa auttaa ihan perinteinen touhuaminen eli unohtaa koko masennuksen ja tekee asioita mistä nauttii. Omista tekemisistään saa myös iloa. Eipä sitä harvoin asioita liikaa pohtimalla kummemmaksi tule. Siinä menee pää vaan entistä enemmän solmuun.

Meillä ei ole tietääkseni kuin tää elämä, joten elää sen niin kuin itse haluaa ja tekee jokaisesta päivästään sellaisen kuin itse haluaa! 

Vierailija
7/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa masennusta mittaavia testejä, joilla paljastuu, onko masennusta ja jos on, niin minkä asteista se on. Psykiatrilla on tällaisia testejä (vähän laajempia), mutta myös ihan tavallisen lääkärin vastaanotolla ja esim. työterveyshuollossa voidaan tehdä masennustesti.