Missä ovat tietokonepelejä pelaavat naiset?
Olen yrittänyt Tinderissä etsiä, mutta vastaan tulee TOSI harvoin. Joko pelaavat naiset eivät mene tinderiin tai sitten pelaamisharrastusta ei mainosteta.
Onko täällä pelaavia naisia? Pelaajanaisia kuitenkin pitäisi olla jo yhtä paljon kuin miehiä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
On myytti. Jotkut naiset pelaa kännykkä pelejä tai muita vastaavia ilmaispelejä. Sitten on ''pelaaja'' naisia jotka pelaa ja striimaa samalla. Ovat tehneet siitä elannon ja sitten miehet kulli pystyssä lahjoittaa rahaa näille.
Joskus näkee jotain pelaaja naisia. Nimi on yleensä joku gamergurl tai bubblebutt. Hakevat huomiota. Harva nainen tykkää oikeasti pelata saati jaksaa keskittyä kunnolla pelaamiseen. Oikea pelaaminen on kuitenkin aikaa vievää puuhaa ja maailmassa on niin paljon houkutuksia mitkä vievät naisten huomion.
Niin, eihän naiset voi suinkaan harrastaa mitään samaa kuin miehet, ainakaan yhtä kunnioitetusti. :) Ihan vaan pelaillaan Candy Crushia ja Simssejä, ei me peleistä mitään tiedetä.
(Oma suosikki on muuten suomalaisen NAISEN kehittämä Cities: Skylines. En striimaa tai pelaa kännykkäpelejä.)
M'urhaamassa ja r'aiskaamassa tietysti, koska sitähän noi pelit aiheuttaa. Eikö?
Ihme juttu. Ensin ihmetellään missä pelaavat naiset on ja sitten vähätellään tai ei uskota. Ei ihme, ettette saa sitä ihanaa pelaavaa naista itsellenne. :D
Täällä kans yks perheelllinen, hiukan alle 40 v. pelaaja-nainen. Omaksi ilokseni pelaan, en mitenkään tavoitteellisesti. Commodore 64 oli eka pelikone, sitten tuli Nintendo, sitten eka Playstation ja vasta aikuisena pelitietokone. Löytyy myös PS4 koska jotkut pelit on vaan konsolilla, kuten Crash Bandicoot-sarja, Uncharted-sarja ja Last of US, jotkut pelit on hommattu molempiin. Tilanpuutteen vuoksi mielummin tietokoneella josta löytyy peräti 6 kiintolevyä tällä hetkellä :D Uusin löytöni on Hitman joka onkin todella hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi pelaaja 25v. Ja kokemuksesta oppinut että omaa harrastusta ei kannata mainostaa :) joko siitä a) vittuillaan ja nälvitään miten naiset ei osaa tai b) Joka toinen janttu kuolaa ja olettaa että ollaan sielunkumppaneita vaikka ei edes tunneta
Ainiin ja unohtui vielä c) väitetään että pelaa vaan huomionhausta kun sitä kerran "mainostaa". Eli kertokaas te miehet miksi sitä kannattaisi mainostaa kun reaktio on tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myytti. Jotkut naiset pelaa kännykkä pelejä tai muita vastaavia ilmaispelejä. Sitten on ''pelaaja'' naisia jotka pelaa ja striimaa samalla. Ovat tehneet siitä elannon ja sitten miehet kulli pystyssä lahjoittaa rahaa näille.
Joskus näkee jotain pelaaja naisia. Nimi on yleensä joku gamergurl tai bubblebutt. Hakevat huomiota. Harva nainen tykkää oikeasti pelata saati jaksaa keskittyä kunnolla pelaamiseen. Oikea pelaaminen on kuitenkin aikaa vievää puuhaa ja maailmassa on niin paljon houkutuksia mitkä vievät naisten huomion.Niin, eihän naiset voi suinkaan harrastaa mitään samaa kuin miehet, ainakaan yhtä kunnioitetusti. :) Ihan vaan pelaillaan Candy Crushia ja Simssejä, ei me peleistä mitään tiedetä.
(Oma suosikki on muuten suomalaisen NAISEN kehittämä Cities: Skylines. En striimaa tai pelaa kännykkäpelejä.)
Se ei ollut yhden naisen projekti.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu. Ensin ihmetellään missä pelaavat naiset on ja sitten vähätellään tai ei uskota. Ei ihme, ettette saa sitä ihanaa pelaavaa naista itsellenne. :D
Ylellä oli tänään juttu nuoresta teinitytöstä, jota oli luultu useita vuosia soturipojaksi. Kävi kuitenkin ilmi, että hän oli ollut tyttö- ja eri merkeistä pystyi päättelemään, että hän oli ratsastanut sekä ampunut jousella säännöllisesti (ja oli ollut lihaksikas). Asia ei sinänsä ollut kovin uskomaton, koska tähän heimoon kuuluneista oli tiedetty ennenkin että joukossa oli paljon naisia, jotka osasivat sotia ja metsästää kuten miehet.
Kommenteissa olikin sitten useampi suomalainen mies, jotka mutullaan lyttäsivät asiantuntijoiden tutkimukset ja totesivat, että "se oli varmaan joku nuori vaimo, joka oli uhrattu miehensä kuoltua".
Usein tulee epäuskoinen olo, kun törmää sovinismiin, mutta aika hyvä itsetunto saa olla, jos kokee asiakseen päästellä tuollaista suustaan.
Ps. Itse pelasin aikoinaan erästä korttiroolipeliä, mutta jouduin lopettamaan, koska kanssani pelanneet aikuiset miehet eivät tykänneet seurastani. Minua tytöteltiin urakalla, värikseni valittiin puolestani aina pinkki ja kimppuuni käytiin koko pöydän voimalla (periaatteessa sallittua, mutta epäeettistä ja lapsellista). Sitten kun minut oli voitettu, jatkoivat keskenään leppoisasti peliä, yksi yhtä vastaan kerrallaan. Katsoin parhaaksi lopettaa.
30v ja pelannut pc:llä ja eri konsoleilla polvenkorkuisesta alkaen. Ainoat online-moninpelit mitä olen pelannut ovat olleet wow ja muinaiset aapelin selainpelit. Pelaan yksinpelejä; seikkailu, strategia, roolipelit, tasohyppely, indie ja simulaatio/management pääosin. En ole kiinnostunut ammuskelupeleistä enkä varsinkaan siitä että auotaan päätä, voin vaan kuvitella millaisen vastaanoton saisi jollekin online-chat pelille yhdistelmällä aloittelija+nainen. v. 2005-2007 en kokenut wowissa minkäänlaista syrjintää sukupuolen takia, harvoja itse asiassa kiinnosti ja jos kiinnosti niin positiivisesti. Olen avoliitossa mieheni kanssa joka pelaa hyvin erityyppisiä pelejä kuin minä. Minulla ei ole juuri pelaavia naiskavereita, tosi moni ikäiseni nainen kuittaa pelit niin ettei muka ole aikaa tai ettei osaa kun veljet eivät ole opettaneet. Pyh! Pelien kautta voi kokea sellaisia elämyksiä mitkä voivat olla monin verroin leffoja tai kirjoja voimakkaampia. Toki olen nuoresta pitäen ollut hyvin kiinnostunut ja liikkuttunut myös sarjakuvista ja animaatioista, harva ainakaan myöntää pitävänsä näin marginaaleista asioista. Ulospäin olen tavallinen työssäkäyvä.
WoWia olen pelannut enemmän tai vähemmän 15 vuotta, sen rinnalla jotain pleikkapelejä kuten spyroa, god of waria ja dragonagea.
Toki olen jo pariutunut pelaajamieheni kanssa 8 vuotta sitten, joten en kyllä osaa sanoa miksi pelaajanaisia ei tinderissä pyöri.
Pelaan, mutten ole tinderissä. Ei minua sieltä löydä.
Olen nainen 27 vuotias ja sinkku, en ole kuitenkaan markkinoilla vapaa kun ei kiinnosta parisuhde. Vaikka pelailenkin paljon niin elämääni silti kuuluu itsestäni huolta pitäminen, vartalon treenaaminen, kirjojen lukeminen, itseni kehittäminen. Olen muuten introvertti kotihiiri eli en viihdy ulkona enkä käy missään sosiaalisissa tapahtumissa minkä takia en miestä varmasti löytäisikään kuin vain netin kautta. Monet pelaaja miehet ihastuvat minuun kuitenkin kun olen taitava monissa monin peleissä ja ihan hyvännäköinenkin...Olen juuri muuttanut xbxosilta tietokonepelaamiseen :) Olen pelannut lapsesta asti. Tietsikalla on vielä niin vähän pelejä etten steamistä ole paljon mitään sen kummempia pelejä ostellut paitsi Destiny2 nyt kun se on ilmainen tällä hetkellä.
Pelaavat naiset eivät oikeasti kiinnosta miehiä, koska miehen mielestä naisen pitäisi tehdä kaikkea sitä, mitä ei-pelaava nainenkin tekee, ja sen lisäksi pelata vähintään 4 tuntia vuorokaudessa.
Jos nainen pelaa niin paljon, että hän on pelaavan miehen mielestä pelaava nainen, ei hänellä ole aikaa pitää kunnostaan, kauneudestaan, kodistaan ja miehestään huolta niin hyvin kuin pelaava mies haluaisi, ja sen lisäksi vielä käydä töissä. Se on katsokaas niin, että naisillakin on aikaa vain 24 tuntia vuorokaudessa. Eli jostain pitää karsia, ja suurin osa pelaavista naisista jättää sen miehen hankkimatta. Silloin on yksi huolehdittava vähempänä, ja kodin ja kauneuden voi hoitaa siltä osin kun itse katsoo tarpeelliseksi.
Ootko koskaan nähny kun joku saa selville pelissä että paikalla on nainen?
Niin. Moni tekee roolipeleissä mieshahmon varmuuden vuoks, muuttaa puhetapaansa ja väittää ettei omista mikkiä. Miksiköhän? Sen kun hoksaa ja alkaa huomauttaa kanssapelaajilleen että niiden käytös on urpoa, alkaa yhtäkkiä nähdäkin niitä naisia peleissä.
Melkein jokanen kaveri on yllättyny kun tietää. Mun pitää keskivertona odottaa väh. pari kuukautta ennen kun otan rennosti uuden pelituttavan seurassa, sitä ennen varon tarkasti paljastamasta sukupuoltani ihan kun se ois joku salaisuus. Siltikin usein reaktio on sitä luokkaa että sinne meni se kaveruus heti.
Liian moni mies luulee että pelit on deittisimulaattori, jokainen vastaantuleva nainen on "mahdollisuus" ja ikäänkun joku suhdepeli jossa pitää valita oikeet vaihtoehdot ja sitten saa pesää. Usein näkee että mies pelaa ja sillä on paljon naiskavereita, flirttaa jokaiselle, ja pudottaa heti pois kaikki joita ei kiinnosta. Lähtökohtaisesti sairas ja valheellinen asetelma kun nainen luulee että ollaan kavereita (koska mies sanoo että ai kun kiva tavata, ollaanko _kavereita_), ja sitten mies myöhemmin suuttuu kun nainen sanoo että ei kiinnosta eikä tajunnut että kaveruus on aina joku alkupeli jonka ainoa hyväksyttävä lopputulos on parisuhde. Miehen kanssa, joka näyttelee koko persoonansa koska hän kohtelee naisia pelissä kuten tekoälyhahmoja, joille pitää mekaanisesti sanoa tietyt sanat ja tehdä tietyt teot että saa halutun lopputuloksen. Ei hajuakaan miehen omasta persoonasta, eivät ole oma itsensä näissä tilanteissa juuri koskaan.
Ja sitten ihmetellään kuinka niitä pelaajanaisia ei löydy. Vinkki: jos et löydä pelaavia naisia, olet itse sellainen mies jolta pelaavat naiset kokevat joutuvansa salaamaan sukupuolensa. Mutta ei haittaa - yksi ehkä helpoimpia ajatusvääristymiä päästä eroon ja selvittää. Pitää vaan alkaa nähdä naiset yksilöinä ja olla oma itsensä.
Fake geek girlit ovat todellinen ongelma, nämä jotka esittävät olevansa kiinnostuneista miehisistä harrastuksista vain saadakseen älyllisten miesten huomiota, mutta kysyttäessä eivät pysty vastaamaan yksinkertaiseenkaan kysymykseen siitä muka kiinnostuksensa kohteesta.
Pelailen kaikenlaisia yksinpelejä (Assassin's creed, Skyrim, Fallout viimeisimpinä) enkä kauheasti tykkää noista online-peleistä. Ja vaikka tykkäisinkin: pelasin nuorempana Guild Warsia monta vuotta, ja siellä kyllä opin, että kannattaa teeskennellä olevansa mies. Ei kukaan siis väheksynyt tai ollut ilkeä, mutta kaikki olivat aivan innoissaan saatuaan selville, että olinkin nainen. Sellainen ylitsevuotava huomio teki oloni epämukavaksi, koska olen aika epäsosiaalinen.
En ole tinderissä, sillä koko konsepti ahdistaa. En halua treffailla mitään random-ihmisiä. Ihan omasta elämästä tulee vastaan kiinnostavia ihmisiä, jos on tullakseen. En tosin kauheasti pidä ääntä peliharrastuksestani, harvoin tulee vastaan ihmisiä, jotka myös pelaisivat ja siten ymmärtäisivät harrastuksesta jotain. Asun vielä sellaisessa maassa, jossa pelikulttuuri ei ole niin suosittua kuin Suomessa ja videopelejä pidetään lähinnä lasten puuhana.
He pelaavat oman kokemukseni mukaan mielummin hyvä tarinavetoisia yksinpelejä, koska saavat niin paljon ilkeillyä miehiltä online-pelien puolella. Varsinkin jos he onnistuvat voittamaan esim. Codissa tai Fortnitessa. Nämä miehet/teinijonnet, kun ei kestä sitä, että häviävät naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Joskus näkee jotain pelaaja naisia. Nimi on yleensä joku gamergurl tai bubblebutt. Hakevat huomiota. Harva nainen tykkää oikeasti pelata saati jaksaa keskittyä kunnolla pelaamiseen. Oikea pelaaminen on kuitenkin aikaa vievää puuhaa ja maailmassa on niin paljon houkutuksia mitkä vievät naisten huomion.
Suurin osa pelaavista naisista ei pelatessaan multiplayer pelejä mainosta sitä lainkaan ja eivät käytä mikkiä.
Koska muutoin epäsosiaaliset in ce lit hyökkäävät heti ja saavat kuunnella sitten kaikenlaista paskaa kunnes häipyvät.
Täällä mä olen lontoossa, tosin seurustelen miehen kanssa, jonka tapasin fortnitessa.
Kokeilin tinderiä, mutta miehet olivat mitä olivat. Yhden kanssa jaksoin treffeille ja tää meni kysymään olenko edes kiinnostunut miehistä, kun mun peliharrastus tuli esille.
Jos miesystäväni ei pelaisi, niin tuskin olisin hänenkään kanssa alkanut seurustelemaan, koska pelaaminen on mieleisempää, kuin treffailu.
Olen pelaamassa enkä tinderissä.
Nettipeleissätörmää kahdenlaisiin miehiin/poikiin: joko alkaa flirttailu tai sitten haukkuminen. Nuo flirttailijat ovat äänestä päätellen noin 15v joten saatan 3kymppisenä olla heille liian vanha :D
Täällä yksi pelaaja 25v. Ja kokemuksesta oppinut että omaa harrastusta ei kannata mainostaa :) joko siitä a) vittuillaan ja nälvitään miten naiset ei osaa tai b) Joka toinen janttu kuolaa ja olettaa että ollaan sielunkumppaneita vaikka ei edes tunneta