Aurinkokuivattu tomaatti on ylimainostettu äklöruoka
Tykkääkö joku oikeasti jostain koiran puruluun näköisestä sitkeästä kököstä ruoassa. Mutta kun on niin mahtavaa olla trendikäs.
Kommentit (27)
En tiedä trendeistä mitään, mutta aurinkokuivattu tomaatti rosmariini- tai yrttiöljyssä yleensäkin on tosi ihanaa, kun laittaa salaattiin muutamia sellaisia.
Oukei. Sulle on mulle ei, tykkään kovasti:). Ruisleivän päällä ihan namia, samoin pesto.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:50"]
En tiedä trendeistä mitään, mutta aurinkokuivattu tomaatti rosmariini- tai yrttiöljyssä yleensäkin on tosi ihanaa, kun laittaa salaattiin muutamia sellaisia.
[/quote]
juujuu. tottakai. rosmariini- tai yrttiöljyssäpä hyvinkin.
Trendit ei niin kiinnosta, mutta itse olen tykännyt aurinkokuivatuista tomaateista n. 10 vuotta, niihin tulee välillä himo, ja syön suoraan purkista. Kaikki ei tykkää, mutta ei se tee siitä mitään trendiruokaa, vaan ihmisillä on erilaisia makuja.
mäkin tykkään pilkkoa noita salaattiin hyviä ovat :) onko ne muka jotain trendiruokaa.. en oom tiennytkään.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:50"]
Oukei. Sulle on mulle ei, tykkään kovasti:). Ruisleivän päällä ihan namia, samoin pesto.
[/quote]
yhhyh... pesto on samaa sarjaa. ruohosilppua lasipurkissa. Maistuu pahalle. Varsinainen äklöke.
Koiran puruluun näköinen sitkeä kökkö? Kokonaisenako sä olet ne tomaatit ruokaan laittanut?
Aurinkokuivatut tomaatit oli trendikkäitä ehkä 12 vuotta sitten. Revi siitä, uuvatti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:55"]
Aurinkokuivatut tomaatit oli trendikkäitä ehkä 12 vuotta sitten. Revi siitä, uuvatti.
[/quote]
Mammojen trendit tulee reilusti myöhässä. Palstalla ne ovat nyt vasta brassailu- ja hienosteluruokaa.
En oo viä ikinä uskaltanut maistaa kun näyttävät oksettavilta, mutta takuulla aion nyt kun se kerta on trendikästä!
Eipä taida kuitenkaan olla mikään trendi... En itse välitä, mutta kyllä niitä mieheni mussuttanut yli 10v jo :D
Minä ainakin tykkään oikeasti! Aivan ihania vaikka salaatin joukossa. Välillä jopa kyllästyin niihin, kun mussutin jatkuvasti salaatissa, mutta nyt taas maistuu. <3
En ole mitään trendejä ajatellut, mutta ehkä se, jos niitä on viime aikoina ollut joka Pirkka-lehden ruokaresepteissä sun muualla, on saanut minut tietoiseksi siitä, että aurinkokuivattuja tomaatteja on edes olemassa. Sitten olen päättänyt kokeilla ja ihastunut. En tosiaankaan syö niitä jonkun muoti-ilmiön takia, jos sellaista edes onkaan. :)
Siis pesto on sun käsityksen mukaan ruohosipulia lasipurkissa? Jospa nyt ensin ottaisit selvää mistä se pesto on tehty ja mitä sisältää. Eikä niitä tomaatteja kokonaisina jyrsitä, vaan käytetään pieneksi pilkottuna maustamassa ruokia, kuten salaatteja tai vaikkapa lihapullia. Tätä en ymmärrä että tullaan haukkumaan asioista mistä ei tiedetä mitään. Ja juu, molemmat ollut trendikkäitä yli 10v sitten...
Aurinkokuivattu tomaatti oli trendikästä 90-luvulla.
Oletko kokeillut sellaista kummallisuutta että et söisi aurinkokuivattua tomaattia jos et siitä tykkää? Ja antaisit niiden syödä sitä jotka siitä tykkäävät?
Tiedän ehdotukseni olevan todella radikaali ja uudenaikainen mutta kannattaa testata! Ei tarvitse sen jälkeen itkeä keskustelupalstalla sitä kun jokin maistuu pahalta.
En ole ikinä pitänyt aurinkokuivattua mitenkään erityisen hienona ruokana, tai trendikkäänä. Mutta joo, tykkään siitä oikeasti. Esim. salaatti johon tulee keitettyä uutta perunaa, rucolaa, mozzarellaa, aurinkokuivattua tomaattia ja öljy-sinappikastike - nam! Tai hyvään oliiviöljyyn säilötty aurinkokuivattu tomaatti suikaleina pastasalaatissa, ehkä peston ja mozzarellaan ja tuoreen basilikan kanssa. Tai paahdetulla leivällä joka on voideltu hyvällä itsetehdyllä pestolla, ja jonka päällä on pari suikaletta hyvää parmesanjuustoa. Nälkä tulee!
Viime kesänä ostin Roomasta aivan taivaallisen ihania aurinkokuivattuja tomaatteja. Ei öljyssä vaan sellaisessa pussissa, ai että!!
Trendit ja (yli)mainostaminen? Ihan outo ajatus syödä jotain vain jonkun mukatrendin vuoksi. Mutta minä pidän niistä ihan oikeasti. Ne ovat minulle oikein himoruokaa. Salaattiin en laita, mutta silputtuna monenlaisiin muihin lämpimiin ruokiin, kastikkeisiin, laatikoihin, pizzaan ja piirakkaan, ja välillä tulee vedettyä purkista ihan sellaisenaan. Nam!
Maku on sen verran voimakas, että harva niistä tykkää sellaisenaan. Kaikkihan ei tykkää tomaatista ylipäätään. Aiemmissa viesteissä mainituissa ruuissa toimii sen sijaan oikein hyvin, kuten pastassa tai salaatissa. Makueroja löytyy myös valmistajien välillä, kannattaa testata.