Koulutuskysely 18-45v palstalaisille
kiinnostaa millä taustoilla ihmiset täällä ovat
t. amk-mies 31-45v
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan täällä on maistereita. Muita taida ollakaan.
Minä en ainakaan ole maisteri. Varmasti joku valehtelee kyselyynkin olevansa maisteri, mutta ihmetellä täytyy että miksi. Ei se yhtään maisterimmaksi ketään tee, vaikkei edes anonyymiin kyselyyn pystyisi myöntämään ettei sitä ole.
t. apNo tässähän vaihtoehtona oli yliopisto. Mä oon kandi.
Sitten voit merkata sinne yliopisto-vaihtoehdon. Tosin ei se sinusta kovin akateemista kyllä vielä tee, olen itsekin kandi sen lisäksi, että olen valmistunut amk:sta, ja amk:n lopputyö oli vaativampi tehdä kuin kandi. Mutta nämä on näitä, aina jää informaatiota piiloon kun yksinkertaistetaan.
t. ap
Pelkkä lukio, n25. Ja mihin pitäisi jatkaa, kaikki tätä kauhistelee? Jatkoin suoraan työelämään niinkuin amiksetkin, opin hommat töissäkin ja siitä maksetaan. En lukion jälkeen tiennyt mille alalle haluaisin, mutta tiesimme miehen kanssa, että perheen perustaisimme. Hyvä, että uskallettiin, en tiedä uskaltaisinko enää kun nuoruuden rohkeus karisee. Niinhän monesta tulee vela. Ja näillä papereilla ei ole vaikea päästä yliopistoon ja ehkä sekin menee sitten kivasti kun ei on jo aikuisen ajatusmaailma vs. suoraan lukiosta, hitto mitä mun esseet oli silloin 18 v.. voin kertoa, "copy paste, ehkä sisäistän tän joskus" ja sillä pärjäsi liian hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan täällä on maistereita. Muita taida ollakaan.
Minä en ainakaan ole maisteri. Varmasti joku valehtelee kyselyynkin olevansa maisteri, mutta ihmetellä täytyy että miksi. Ei se yhtään maisterimmaksi ketään tee, vaikkei edes anonyymiin kyselyyn pystyisi myöntämään ettei sitä ole.
t. apNo tässähän vaihtoehtona oli yliopisto. Mä oon kandi.
Sitten voit merkata sinne yliopisto-vaihtoehdon. Tosin ei se sinusta kovin akateemista kyllä vielä tee, olen itsekin kandi sen lisäksi, että olen valmistunut amk:sta, ja amk:n lopputyö oli vaativampi tehdä kuin kandi. Mutta nämä on näitä, aina jää informaatiota piiloon kun yksinkertaistetaan.
t. ap
Voi voi, mulla on reippaasti opintoja sen kandin päälle.
Tällä palstalla on kyllä paljon yli 45-vuotiaita. Itse aloitin v.-98 ja aika moni kaverini on roikkunut täällä samaiset parikymmentä vuotta.
Jos siis halusit jotain tietoa palstailijoista. Ihan vinkkinä, että jos vaihtoehtojen määrä on rajattu, niin kannattaa haarukoida vähän isompia siivuja, esim, alle 20v, 20-40, 40 - 60 ja yli 60. Nyt rajat suuren osan palstailijoista pois.
t. N48, maisteri
Tiedäthän, että ketjun avaavat ja siihen vastaavat lähinnä koulutuksesta kiinnostuneet, joten vastaukset eivät millään tavalla edusta palstan käyttäjiä yleisesti?
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on kyllä paljon yli 45-vuotiaita. Itse aloitin v.-98 ja aika moni kaverini on roikkunut täällä samaiset parikymmentä vuotta.
Jos siis halusit jotain tietoa palstailijoista. Ihan vinkkinä, että jos vaihtoehtojen määrä on rajattu, niin kannattaa haarukoida vähän isompia siivuja, esim, alle 20v, 20-40, 40 - 60 ja yli 60. Nyt rajat suuren osan palstailijoista pois.
t. N48, maisteri
En ole kauhean kiinnostunut yli 50v palstalaisista, jos rehellisiä ollaan. Jos olisi ollut enemmän tilaa vastausvaihtoehdoille, olisin laittanut pienemmät ikähaarukat ja 50:een ikävuoteen asti. Yli viiskymppisissä on paljon kansakoulun tms. käyneitä, ja muutenkin yli viiskymppiset ovat monet saaneet elämässään todella paljon kaikkea kivaa vaikkeivat ole mitään koulutusta käyneet, joten ihan eri kontekstikin.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän, että ketjun avaavat ja siihen vastaavat lähinnä koulutuksesta kiinnostuneet, joten vastaukset eivät millään tavalla edusta palstan käyttäjiä yleisesti?
Kyllä. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt laittaa otsikoksi vain "kysely 18-45v palstalaisille"
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä todeta, että omituisen paljon noita 31-45v yliopistonaisia on. Sen verran vajaata juttua täällä on yleensä, että jotenkin odottaisi vähän parempaa tasoa.
t. ap
Onko se ihme? Minkä ikäisillä naisilla lapsia tapaa olla? Tää on kuitenkin vauvapalsta.
Ihan hauska kysely, mutta vähän olisit voinut panostaa ja miettiä esim. ikäskaalausta uusiksi. Suomessa käytännössä mahdotonta, että 18v. olisi valmistunut yliopistosta. Ja kyllä yli 45-vuotiaat olisi saanut mukaan.
Mä kävin amiksen, siihen päälle yhden erikoistumisen ja nyt on liksat sitä mallia, että ajan Hummerilla, asun huvilassa järven rannalla ja voin päättää kenelle töitä käyn tekemässä.
Sen verran vähän tekijöitä ja alalle hankala kouluttautua, mutta silti joka kodissa/talossa minun työtä tarvitaan.
Että ei se akateemisuus merkitse hyvää liksaa. Sekä monet "amikset" käyttäytyy paremmin kuin "akateemiset".
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin amiksen, siihen päälle yhden erikoistumisen ja nyt on liksat sitä mallia, että ajan Hummerilla, asun huvilassa järven rannalla ja voin päättää kenelle töitä käyn tekemässä.
Sen verran vähän tekijöitä ja alalle hankala kouluttautua, mutta silti joka kodissa/talossa minun työtä tarvitaan.
Että ei se akateemisuus merkitse hyvää liksaa. Sekä monet "amikset" käyttäytyy paremmin kuin "akateemiset".
Akateemisuus ei tosiaan merkitse mitenkään pakosti hyvää liksaa. Lisäksi sanoisin näppituntumalla, että kaikkein huonoiten käyttäytyvät akateemiset ovat juuri niitä isopalkkaisimpia akateemisia kuten ekonomit, lakimiehet ja dippainssit.
t. ap
N 60-v. FK (= ylempi korkeakoulututkinto)
Vain lukio. Vahingossa vastasin yliopisto, koska luin että ylioppilas, hups.
N29
Nää on maistereita tohtoreita melkein jokainen ja he täällä luovat tuulentupaa kaikki tietää sen.
Naiset nyt alapeukuttaa täällä mitä tahansa miesten kirjoittamaa. Juuri mm. raivokkaan alapeukutuksen takia tuntuu niin uskomattomalta, että isoin ryhmä olisi täällä akateemisia naisia. Epäilen ettei tuollainen puolueellisuus, mitä kaikkien miesten alapeukutus edustaa, sovi kauhean hyvin esimerkiksi akateemiseen tutkimukseen.
t. ap