Raskauspahoinvointi ja esikoisen haju
Ihana puolitoistavuotias, joka pahoinvoinnin takia välillä suorastaan kuvottaa. nuhan haju, pissavaippa ja uniset pierut tekevät lähellä olosta vastenmielistä. Kakkapyllystä puhumattakaan.
kamalan huono omatunto tuntea näin. Kenelläkään samanlaista?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:51"]
Liian lyhyt ikäero.
[/quote]
aha. Kiitos tiedosta. Musta 2v 2kk on oikein sopiva. Ap
Sun täytyy nyt varmaan laittaa lapsi virikehoitoon, että voit olla rauhassa raskaana.
Ai niin, unohdin että kysyin vauvapalstalta. Täällä tunnetusti hengaa ilkeitä lapsenvihaajia ja sekopäitä. Sori että vaivasin. Ap.
Eikö nelonen jo sanonut sen minkä halusitkin kuulla?
Oliko sulla pahoinvointia ekassa raskaudessa? Oliko pitkään?
Jos on lyhytaikainen ja vain ajoittainen niin toki sen varmasti kestää ja esikoinenkaan ei mitenkään "vaurioidu", mutta jos olet ekassa raskaudessa kärsinyt pahasta pahoinvoinnista niin voihan sitä ajatella, tältä kantilta, että liian pieni ikäero ilmeisestikin se noin 2 vuotta, koska tuon ikäisen esikoisen hajujen kanssa joutuu niin tiiviisti elämään pahoinvoinnistaan huolimatta. Mulla oli paha ja pitkään jatkunut pahoinvointi esikoisesta, ja voin kuvitella että vaippojen vaihto olisi ollut ihan mahdotonta. Kakkonen tulikin vasta kun esikoinen ei enää ollut autettava vessa-asioissa. Onneksi pahoinvointikin oli lievempää tällä kertaa. Tsemppiä.
Luonnollista. Varhaiset esi-äitimme olisivat jo lähettäneet esikoisen keräilemään itse ruokansa. Odottavan äidin kaikki voimavarat ja vähäinen ravitsemus olisi mennyt raskauteen.
Tuttu juttu. Hajuaisti herkistyy ja muuttuu raskausaikana, lisäksi varmaan jotain tekemistä imetyksestä vieroittamisen kanssa kuten eläimilläkin. Ei ole tarkoitus imettää edellistä pentua kun toinen on kohta syntymässä. Mulla oli sama ongelma eikä edes liittynyt vaippoihin tai pieruihin tai pukluihin (esikoinen oli jo kolmen vanha) vaan ihan esikoisen oma ominaishaju, esim. tukassa ja hengityksessä oli vastenmielinen, samoin oman miehen ominaishaju tuntui voimakkaammalta ja vastenmieliseltä. Hormonaalinen juttu, toisilla varmaan voimakkaampi kuin toisilla mutta älä sure, menee kyllä ohi. Älä toki näytä esikoiselle, että hänen hajunsa äklöttää, käännä päätä huomaamattomasti ja hengitä ulospäin, ei sisäänpäin haliessa...
Mulla teki pahaa esikoisen kakkavaippa, muuten ei esikoinen haissut :D
Mulla sama juttu, varsinkin kesken vaipanvaihdon joutu välillä ihan oksentamaan, vaippaa vaihdettiin usein, kun pissakin haisi sieltä läpi, ja sitten ne yöpierut, yhhyh. Nyt kun raskautta kestänyt jo 27 viikkoa, ei enään haittaa niin paljon, vaipat vaan nakataan kuistilla olevaan roskikseen, mutta ne nyt haisee kaikille.
Nykyään tuoksuttelen esikoisen päätä ja niskaa ja toinen vaan tuoksuu niin ihanalle ja suloiselle. ikäeroa tulee tasan 2 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:08"]
Tuttu juttu. Hajuaisti herkistyy ja muuttuu raskausaikana, lisäksi varmaan jotain tekemistä imetyksestä vieroittamisen kanssa kuten eläimilläkin. Ei ole tarkoitus imettää edellistä pentua kun toinen on kohta syntymässä. Mulla oli sama ongelma eikä edes liittynyt vaippoihin tai pieruihin tai pukluihin (esikoinen oli jo kolmen vanha) vaan ihan esikoisen oma ominaishaju, esim. tukassa ja hengityksessä oli vastenmielinen, samoin oman miehen ominaishaju tuntui voimakkaammalta ja vastenmieliseltä. Hormonaalinen juttu, toisilla varmaan voimakkaampi kuin toisilla mutta älä sure, menee kyllä ohi. Älä toki näytä esikoiselle, että hänen hajunsa äklöttää, käännä päätä huomaamattomasti ja hengitä ulospäin, ei sisäänpäin haliessa...
[/quote]
No nyt minä hoksasin, miksi monet eroaa kun lapset ovat pieniä.
Liian lyhyt ikäero.