Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin kypsyttää jo imetys

Vierailija
17.05.2013 |

Vauvani imetys sujui loistavasti alusta saakka. Miten ihanaa olikaan vain katsella kun se pieni tuhisee siinä tyytyväisenä. Tuttipulloihin ja korvikkeeseenkaan ei tarvinut koskaan turvautua.

Nyt vauva on kuitenkin jo 13 kuukautta vanha ja olen jo kuukauden ajan yrittänyt vähentää imetystä. Vauva ei millään halua luopua imemisestä ja alkanut lutkuttaa tuttiakin ahkerammin. Joka kerta kun otan hänet syliin, hän alkaa kitistä hysteerisesti, repii vaatteitani ja yrittää sukeltaa paitani sisään. Muuta ruokaa ja juomaa yritän lisätä, mutta mistään ei tule mitään.

En jaksa enää imettää, vauva haluaa imeä yölläkin. Koko imetysprosessin vieroitushormonit näyttävät iskeneen vain minuun, koko toimitus ärsyttää ja tuntuu epänormaalilta.

Onko kukaan keksinyt, miten vieroittaa tissitakiainen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sun täytyy pistää nyt kerrasta poikki. Olisko mahdollista, että lähtisit itse kotoa pois esim. vuorokaudeksi tai kahdeksi, niin että olisit yön poissa ja isä hoitais? Kun palaat niin luukut ei vaan enää avaudu, piste. Jos yöpoissaolo ei tunnu hyvältä, niin sitten ei varmaan auta kuin kestää lapsen kiukut ja huudot, kun tissiä ei heru. Isän kannattaa tosiaan se yö hoitaa, niin et ole siinä maidonhajuisena. Tsemppiä vaan, täälläkin yksi 8kk tissitakiainen, onneksi ei tarvi vielä vierottaa...

Vierailija
2/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa vielä, jäi vähän ajatus kesken. Kun lapsi huutaa rinnan perään, niin voisit yrittää tarjota jotain muuta tekemistä? Joku kiva lelu käteen tai alat vaikka tanssittaa lasta tms. Tai annat mukista vettä, jos onkin janoinen ja siksi haluaa rintaa. Muutenkin vieroituspäivien aikana olisi varmaan hyvä olla paljon ohjattua tekemistä ja aktiviteetteja, niin ehkä lapsi ei edes huomaa kaivata rintaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa se on. Meillä lapsi meni hoitoon 10kk:den ikäisenä. Ajattelin, että imetys loppuu, koska tein vuorotöitä, mutta lapsi söi rintaa vielä 1,6 vuotiaanaki. Sitten lopetin yövuorojen alkana sen vaan kokonaan. Nopeasti unohti asian, eikä kysellyt enää perään.

Vierailija
4/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat laastarit nännien päälle ja selität että tissit meni nyt rikki.. etkä anna periksi vaikka kuinka huutaisi. Muutama päivä ja yö siinä huutaessa menee mutta sen jälkeen on kaikilla helpompaa !

Vierailija
5/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samankaltaista. Tuntui, ettei lapsi juuri sillä hetkellä ollut valmis vieroitettavaksi, vaikka itseä ei enää olisi kauheasti huvittanutkaan. Jatkoin kuitenkin vielä tuosta 1,5kk ja yhtäkkiä olikin paljon helpompi vieroittaa. Pikkuhiljaa aina yksi syöntikerta jätettiin pois ja korvattiin jollain muulla ruoalla. N. kuukausi meni yhteensä vieroitukseen ja ei tarvinnut lasta huudattaa.

Helpommin ja nopeammin saat varmaan kerrasta poikki vierotettua. Minun taas on vaikea kuunnella itkua, tulen siitä itse niin hermostuneeksi. Siksi meille oli parempi näin.

Vierailija
6/7 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan, että tuossa vaiheessa tais meilläkin olla tissillä roikkumista ja useamman kerran yöllä heräilyä syömään. Meni se sitten ohi jossain vaiheessa. Nyt lapsi on vuoden ja 8 kuukautta, ja on tainnut vierottua rinnasta. Tänään se kyllä muistui sille mieleen, mutta en antanut. Viimeksi oon imettänyt 1,5 viikkoa sitten.

Vierailija
7/7 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä! Vihdoinkin imetys loppui! Kuukauden piti hiljalleen vähentää ja harhautella 14-kuista vauvaa, nyt takana kolme ongelmatonta päivää ilman maitoa tai paidan hysteeristä repimistä.

Mutta mitäs tämä on kun, minulla on heti ikävä imetystä, etenkin kun tiedän tämän olleen viimeinen vauvamme. :D