Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Painava tunne rinnassa ja rasitusrintakipua...

ahdistunut
12.07.2020 |

Olen 35v nainen ja kärsinyt rasitusrintakivusta ja painon tunteesta koko kevään, lääkärissä otettu keuhkokuvat, koronatesti, ekg ja verikokeet ja ei löydöksiä, päivystykseen jo kerran joutunut! Hengenahdistusta ajoittain myös.

Nyt perjantaista alkaen on ollut jatkuvaa painon tunnetta etenkin vas rinnan alueella, mutta myös oikealla ja vasen kylki arka ja kipeä ilman mitään syytä, suvussa sydänsairauksia ja pelkään sydänkohtausta :(

Rintatuntemus pahenee rasituksessa mutta tuntuu levossa myös .

Kuitenkin tilanne pysynyt aika stabiilina jo kolmatta päivää ja olen ollut vähällä soittaa päivystykseen, mutta on kova sairaalakammo ja en ole saanut kerätyksi rohkeutta enkä halua mennä ns turhaan jos ei taaskaan löydy kokeissa mitään, lääkärit ilmeisesti muutenkin jo pitävät luulotautisena...

Onko kukaan täällä samoilla oireilla lähtenyt sairaalaan ja onko kyseessä ollut sydänkohtaus vai jotain muuta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Oletteko tutkineet närästystä ja muita vatsavaivoja?

Minulla heliobakteeri oireili noin. kova Närästys aiheuttaa kaikenlaisia outoja rintakipuja ja yleensä painottuu vasemmalle. (koska vatsalaukku on vähän vasemalla) jos on heliobakteerista kyse, se tuntuu sellaisena epämukavana lievänä kipuna, ei tunnu vältämättä närästyksen poltetta ollenkaan.

Vierailija
2/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips!

Minulla heliobakteeri oireili noin. kova Närästys aiheuttaa kaikenlaisia outoja rintakipuja ja yleensä painottuu vasemmalle. (koska vatsalaukku on vähän vasemalla) jos on heliobakteerista kyse, se tuntuu sellaisena epämukavana lievänä kipuna, ei tunnu vältämättä närästyksen poltetta ollenkaan.

Sama jatkaa!

Vaikka hengenahdistusta ei pidetä refluksitaudin oireena, niin moni refluksitautinen sitä kokee kun närästys on oikein pahana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips!

Sama jatkaa!

Vaikka hengenahdistusta ei pidetä refluksitaudin oireena, niin moni refluksitautinen sitä kokee kun närästys on oikein pahana.

Vierailija
4/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaivaa kovasti niin on syytä mennä lääkäriin. Tuttuni kuoli reilu nelikymppisenä sydämen aortan dissekaatioon joka johti aortan repeämään ja äkkikuolemaan. Hän oli muutaman päivän tuntenut epämääräisiä kipuja ja huonovointisuutta. Kävi päivystyksessäkin em. vaivojen takia, mutta mitään ei löydetty sydänfilmistä tai keuhkokuvasta. Magneettikuva olisi paljastanut tulevan katastrofin.  Ennestään täysin terve ihminen. 

Vierailija
5/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäykkä rinkaranta, fasettilukkoja selkärangassa, jäykät hartiat jne aiheutti minulla samanlaista. Apuna fysioterapia, hieronta ja venyttely.

Vierailija
6/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös refluksi oireilee paineena rinnassa. Rasituksessa ei kyllä pahene, vaan reipas kävely helpottaa.

Vierailija
7/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona?

Vierailija
8/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paniikilta/naisille tyypillisenä hysterialta.

9/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänhermot ! Sinulla on ollut aivan liian kova henkinen taakka ja stressi.

Betasalpaajaa pyydä lääkäriltä.

Ensiavun saat kamferttivaleriaanatipoista apteekista noin 6 euroa pullo.

Vierailija
10/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: on ollut myös puutumisoireita käsissä, jaloissa ja kasvoissa, syytä näillekään ei ole löydetty. Puristavaa tunnetta esiintyy myös kainaloiden alueella ja leuassa, etenkin vasemmalla. Lihasjumeja itse veikkailin, mutta enää en ole varma :/  Mulla on kaikki sepelvaltimotaudin oireet mutta lääkäri oli sitä mieltä että erittäin harvinainen alle 40-vuotiailla...

Vierailija
11/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko? Juotko paljon? Anoreksia? Ylipaino? Aika outoa tuossa iässä ellei ole jo jotain muuta vialla terveydessä.

Vierailija
12/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa on jonkin verran (81kg) pituuteen nähden (164cm) mutta ei sairaalloisesti. tosin keskivartalolihavuutta on :/  Koronakevät oli kyllä henk koht aika stressaavaa aikaa...En polta enkä juo

ap

Vierailija
13/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle lääkärille niin saat paremmat tutkimukset.

Vierailija
14/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperventilaatiosyndrooma. TYKSin sivuilta hyvät itsehoito-ohjeet. Hyvä Terveys-lehden kysymys- vastauspalsta osiolla "happi loppuu" kannattaa myös lukea. Terveyskirjaston artikkeli keskittyy enemmän äkilliseen paniikkityyppisen ilmiöön.

Sepelvaltimotautia miettisin vasta, jos vanhempasi on saanut sydäninfarktin alle 50 vuotiaana, kolesterolisi on yli 8, verenpaineesi tai verensokerisi on ollut vuosia koholla ja/tai olet tupakoinut yli 15 askivuotta.

Yleistyvä ongelma nykyisin.

Vierailija
15/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan ajan varaamista kardiologin vastaanotolle suoraan.ota sydänfilmi ja otetut koetulokset mukaan.Itse tein näin kun ihme väsymystä ja rytmihäiriöitä ja rytmihäiriösairaus löytyi, johon nyt lääkitys.Terveysasemalta ei apua saanut.

Vierailija
16/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samoilla oireilla ollut kahdesti sairaalassa tarkkailussa yön yli. Siinä myös otettiin keuhkokuvat (röntgen ja se varjoainekuvat), verikokeita, jatkuva ekg seuranta. Toisella kertaa myös oli sydämen ultra, se sängyn vieressä tehty "miniultra".

Kävin myöhemmin sitten vielä rasituskokeita ja isomman ultraan. Mitään ei löytynyt. Hyvä, mutta... kun oireita yhä oli.

Loppupeleissä päättivät, että paniikkihäiriö. Sain lääkityksenkin, mutta oireet kyllä loppui kokonaan tuohon diagnoosiin. Eli sain jonkun selityksen oireille, niin enpä enää ruokkinut itseäni pahempaan tilaan. Sain mielenrauhan. Lääkitysttä en ole tarvinnut.

Vierailija
17/19 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, mutta heitetään lusikka soppaan.

Hormoneissa vika.

Mulla oli samanlaisia oireita. Paineen tunne, Veto pois, rappusissa hengenahdistus, lihasjäykkyyttä ja puutumista. Hikoilutti kuin Keski ikäistä ämmmää.

Ylipainoa 10kg, en dokaa, en polta, syön terveellisesti. Liikuntaa ei juurikaan.

Otettiin verikokeet

Sydänfilmi

Heliko

Spirometria

Ja vaikka mitä.

Lopulta selvisi että aivolisäke ei anna nyytteihin herätettä, mistä johtuen testosteroni oli alhaalla.

Löytyi pilleri tähänkin vaivaan ja nyt tuntuu kuin puuhun voisin kiivetä.

Vierailija
18/19 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, kiitos kaikille vastanneille! Nyt tilanne on se, että olin eilen jälleen päivystyksessä ja edelleen ekg normaali, samoin keuhkokuva, mutta veriarvoissa on jotain häikkää, trombosyytit ja leukosyytit koholla ja lääkäri sanoi, että täytyy ehkä ottaa yhteyttä hematologiin...

Lähete vetämässä myös sydänultraan ja sepelvaltimoiden tietokonetomograafiaan elokuun puolelle. Ja lisää verikokeita otetaan tulevaisuudessa. Pelottaa, mutta onneksi kuuntelin vaistoani ja lähdin päivystykseen! Sentään pääsee jatkotutkimuksiin. Eli tarinan opetus, jos tuntuu että jotain on ns pielessä vaikka ekg näyttää normaalia niin ei kannata tuudittautua siihen vaan pyytää/vaatia lisätutkimuksia

Vierailija
19/19 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mitähän tälle aloittajalle kuuluu? Onko hengissä ja hyvissä voimissaan? Viimeinen viesti oli semmonen..