Miksi kaikkien pitäisi saada kävellä kengillä sisällä?
Tiedän lukuisia perheitä, joissa kävellään sisällä kengillä. Se on heidän asiansa, tehkööt kotonansa ihan mitä haluavat. Hyväksyn heidän tapansa.
Meillä ei kävellä kengillä sisällä, enkä halua, että kukaan muukaan kävelee meillä sisällä kengillä. En halua myöskään opettaa lapsiani kävelemään kengillä sisällä, se ei vain istu omaan hygieniakäsitykseeni. Jos joku lapsistani myöhemmin haluaa käyttää omassa kodissaan kenkiä, se on hänen oma valintansa. Toivon kuitenkin, ettei hän meillä vieraillessa käytä kenkiään.
Se, etten hyväksi kengillä kävelyä sisällä, sapettaa joitakin aivan tolkuttomasti. He pitävät minua nipona. He näkevät asiassa vain oman puolensa. Minä näen molemmat, mutta haluan pitää omastani kiinni.
Nämä kenkien käyttäjät julistavat banderoillein kaduilla, että jokaisen tulisi saada käyttää kenkiä sisällä - ihan missä tahansa. Kukaan ei voi sitä kieltää. Heillä on oikeus käyttää kenkiä niidenkin ihmisten luona, jotka eivät kävele kengillä sisällä ja vaativat näitä muuttamaan mielipiteitään.
En muuta. Ja tämä oli muuten homokeskustelu.
Kommentit (8)
Vaatiahan voi, mutta jokainen päättää omassa kodissaan......jos on selkärankaa.
Viimeiseen pisteeseen asti täysin samaa mieltä kanssasi.
Näin juuri! Miksi kaikkien pitäisi hyväksyä homoliitot ja muu? Tehkööt kotonansa mitä tekevät, antakoot muiden elää heidän elämäänsä.
Eihän ne vaadi että kaikkien pitäisi käyttää kenkiä sisällä, vaan että he saisivat kävellä kengillä kotonaan ilman että sitä pilkataan ja kenkiä sisällä käyttäviä halveksitaan. Ei todellakaan vaadita että kaikkien pitäisi käyttää kotonaan kenkiä. Ja tuskin tulevat sinun olohuoneeseesi tai makuuhuoneeseesi kävelemään kengillä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 12:08"]
Eihän ne vaadi että kaikkien pitäisi käyttää kenkiä sisällä, vaan että he saisivat kävellä kengillä kotonaan ilman että sitä pilkataan ja kenkiä sisällä käyttäviä halveksitaan. Ei todellakaan vaadita että kaikkien pitäisi käyttää kotonaan kenkiä. Ja tuskin tulevat sinun olohuoneeseesi tai makuuhuoneeseesi kävelemään kengillä.
[/quote]
Saan kyllä olla sitä mieltä, ettei kengillä käveleminen sisätiloissa ole järkevää. Se on likaista ja aiheuttaa aivan turhaa siivousta. Saan olla sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi kävellä kengillä sisällä. Voin kuitenkin olla sitä mieltä, että kukin tehkööt kotonansa mitä haluavat, mutta suvaitkoon myös minua, joka jättää kenkänsä eteiseen joka ikinen kerta.
Piikkikoroista jää muuten ilkeät painaumat parkettiin aika helposti.
Toisaalta, itse pidän kenkiä sisällä: nytkin on kengät jalassa.....nimittäin sisäkengät!
Ei monikaan näköjään ymmärrä, mistä tässä aloituksessa todellisuudessa oli kyse. Olen kuitenkin täysin samaa mieltä aloittajan kanssa kenkiin verhotun asian kanssa.
Meilläkään ei kävellä yleensä sisällä kengillä mutta toisaalta jos on vaikka juhlat tai joku paremmin pukeutunut naisvieras tulee muuten niin en kyllä vaadi juhlakenkiä riisumaan ja sukkahoususillaan tassuttelemaan. Ei ne lattiatkaan pilalle satunnaisesta kengillä kävelystä mene.