Haluatko eroon pakkoruotsijankuttajista?
Siis niistä, jotka koko ajan joka halvatun keskustelupalstalla tunkee esiin pakkoruotsivoivotuksineen. Ja jos aloitat minkä tahansa koulumaailmaan jotenkin liittyvän ketjun, niin jonkun aasinsillan kautta ne tunkee sinne itkemään, kun ovat joutuneet oikein pakkoruotsia opiskelemaan.
Mokomatkin mammanpojat! Paljon vähemmän mun hermokapasiteettia on muutaman vuoden ruotsinkurssit rasittaneet kuin teidän jatkuva itkeminen ja valitus. Se on mun ainut kantani tähän keskusteluun nyt, turha yrittää saada jotain helvatan väittelyä tähänkin aikaiseksi.
Kommentit (48)
Minä taas olen kyllästynyt pakkoruotsin kannattajien jankutukseen. On todella kallis rikkaus, tämä "kaksikielisyys". Lainausmerkit tulee siitä, että aitoa kaksikielisyyttä Suomessa on todella vähän, eikä sekään koulusysteemin tulosta vaan jo hiekkalaatikolla opittua. Siinä vaiheessa lapsilla ei ole vielä mitään ennakkoluuloja ja niin suomi kuin ruotsikin tarttuvat oivallisesti päähän.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:17"]
Minä taas olen kyllästynyt pakkoruotsin kannattajien jankutukseen. On todella kallis rikkaus, tämä "kaksikielisyys". Lainausmerkit tulee siitä, että aitoa kaksikielisyyttä Suomessa on todella vähän, eikä sekään koulusysteemin tulosta vaan jo hiekkalaatikolla opittua. Siinä vaiheessa lapsilla ei ole vielä mitään ennakkoluuloja ja niin suomi kuin ruotsikin tarttuvat oivallisesti päähän.
[/quote]
Kun saataiskin enemmän näitä hiekkalaatikko-oppineita :) Ei tarttis katsella ja kuunnella nirppanokkaruotsinkielisiä, jotka eivät taivu suomea edes ymmärtämään, vaikka osaavat sitä erinomaisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 13:25"]
Minä tykkäsin koulussa kielistä, ja vaikka englanti, ranska ja saksa olivat a) mukavampia opiskella b) kivampia oppia, niin ei minulla ruotsiakaan kohtaan ole koskaan ollut ongelmia. Ällän siitä kirjoitinkin ja ysi tuli lukion lopputodistukseen, ei siis valittamista! Ja kun kolme-neljä sukupolvea menen taaksepäin perheeni historiassa, niin sieltähän löytyy kolmeneljäsosaa ruotsinkielistä sakkia. Sånt är livet, sano.
Ennemmin minä lukisin kiihkomielisiä kommentteja pakkomatematiikan ja pakkoliikunnan poistamiseksi kouluista. Ne kaksi ainetta olivat todella vastemielisiä kouluaikana.
[/quote]
Todella tyypillinen suomenruotsalaisten vastaus - lahjat kun eivät ole riittävät näköjään? Minä suosisin nimenomaan matematiikkaa sekä liikuntaa, ne ovat oikeasti lapsen kehitystä tukevia aineita.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:43"]
Minuun pakkoruotsijankuttajat ovat vaikuttaneet siten, että nykyään kannatan pakkoruotsia. Ennen minulla ei ollut asiasta kantaa. Oli yks ja hailee.
[/quote]
Joo, vähän sama täällä. Jokin kumma vaikutus sillä on kun pakkoruotsipropagandaa tungetaan täällä päivästä toiseen kurkusta alas. Asia on mulle suht yks hailee, paitsi että palstapersun spämmäyksestä vittuuntuneena kannatan, kiusallakin.
[/quote]
Niinpä. Mä olen havahtunut ihan tästä jankkauksesta siihen, että pitäisi tosiaan pitää yllä sitä ruotsintaitoa. Helposti heittämällähän siitä tuli se ällä aikoinaan kirjoitettua, mutta vuosia on aikaa ja työelämässä kuitenkin aika vähäisillä fraaseilla pärjää sekä ruotsiksi että englanniksi. Harkitsen nyt Hufvudstadsbladetin tilausta ja ruotsin kielen keskustelukurssiakin. Pitäisi kyllä mennä jollekin englannin vastaavalle kurssillekin, kun ei se suullinen puoli pysy kondiksessa ilman ahkeraa harjoittelua.
Valitettavasti ranskaa ja saksaa en ole ikinä työelämässä tarvinnut eikä ole kukaan tullut edes kysymään, että Sprechen Sie Deutsch. Sitten varmaan tarvitsisin, jos olisin jossain saksankielisessä maassa töissä, mutta harvassa on ne suomalaiset, joita asia oikeasti koskee, vaikka nuorena haaveilisi mitä. Englanti se on Suomessa toimivien kansainvälisten firmojen kieli.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:17"]
[/quote]
Kun saataiskin enemmän näitä hiekkalaatikko-oppineita :) Ei tarttis katsella ja kuunnella nirppanokkaruotsinkielisiä, jotka eivät taivu suomea edes ymmärtämään, vaikka osaavat sitä erinomaisesti.
[/quote]
Älä muuta sano! Itse joudun päivittäin katselemaan ja kuuntelemaan näitä nirppanokkia, jotka oikein mielellään nöyryyttävät asiakaspalvelijoita. Koska "minulla on oikeus". Toivon joka kerta tällaiseen törmätessäni, että he itse joutuvat aspa-töihin ja palvelemaan suomeksi. Vaikka eihän niistä siihen ole; vaikka kielitaitoa ei puuttuisi, palveluasennetta vaan ei löydy. Mutta onneksi pappa betalar.
Epäkohtien edessä ei pidä nöyrtyä, tasa-arvosta pitää aina jaksaa muistuttaa. Esimerkiksi sukupuolten välinen tasa-arvo ei ole vielä täydelleen toteutunut: asiasta ei saa vaieta. Samoin Suomen valloittajien kielen asema on maassamme edelleenkin sellainen, että se syrjii suomenkielistä valtaväestöä; tätäkään asiaa ei saa vaieta kuoliaaksi. Totuuden edessä ei saa vaieta!
Samaa mieltä. Olisi kiva, jos niille annettaisiin yksinkertaisesti banni. Samaa propagandaa koko ajan. En voi ymmärtää näitä jatkuvia itkupotkuraivareita.
Niinpä. Kaiken huipuksi nyt viime viikolla kolahti postiluukustakin joku pakkoruotsinvastustuslappunen ja siinä joku kuvakoodi nettiin, missä ilmeisesti olisi niitten kanssa pitänyt itkeä ruotsin opintoja vastaan. Mä olen niin kurkkua myöten täynnä!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal#Rotuopit
Ruotsinkielen ohella haluan tietenkin opiskella koulussa myöskin tätä rotuoppia, joka on RKP:n esi-isän erikoisalaa.
Svekomaanit (ruotsalaiset) eivät ikinä ole voineet sietää Fennomaaneja (suomalaisia), koska Fennomaanit ovat älyllisesti alempaa rotua, kuten RKP:n teksteissä sievästi todetaan.
Jokavuotisen mitalinkin ovat RKP lahjoittaneet ansioituneille RKP:n oppien kannattajille. Tosin tuo mitali-linkki on jostain syystä retusoitu pois?
Pakkomielle on pakkomielle, ja yhdellä ryhmällä se on ruotsin kieli. Ei siis ruotsin kouluopetus vaan kieli ja sen puhujat. He vain jankuttavat tuota ainaista koulun "pakkoruotsiaan", koska uskovat monien olevan samaa mieltä. Samalla tavalla aikoinaan Lapuan liike paasasi aluksi kommunismia vastaan, mutta pian kävi ilmi että tavoitteena oli koko eduskunnan lakkauttaminen ja demokratiasta eroon pääseminen.
Minusta me kaikki mahdutaan tänne ja meitä kaikkia tarvitaankin, jotta keskustelua saadaan aikaiseksi. Jos oltais kaikki samaa mieltä kaikesta, niin olisipa tylsää.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:45"]
Minusta me kaikki mahdutaan tänne ja meitä kaikkia tarvitaankin, jotta keskustelua saadaan aikaiseksi. Jos oltais kaikki samaa mieltä kaikesta, niin olisipa tylsää.
[/quote]
Samaa mieltä, mutta minä en teen niin että otan joka jumalan aamu pakkomielteeni käteen ja tulen tänne tekemään aiheesta 25 samansisältöistä jankutusaloitusta. Jotain rajaa. Ei sekään keskustelua edistä että yksi hullu purkaa jotain ihmeellistä pakkomiellettään ja kaikki muut jättää tulematta ja keskustelematta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:58"]
Näin helpolla pääsette eroon pakkoruotsijankuttajista:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131
[/quote]
Oletko koskaan miettinyt miksi kukaan ei halua allekirjoittaa tuota? Pieni vinkki, katso peiliin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 08:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:58"]
Näin helpolla pääsette eroon pakkoruotsijankuttajista:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131
[/quote]
Oletko koskaan miettinyt miksi kukaan ei halua allekirjoittaa tuota? Pieni vinkki, katso peiliin.
[/quote]
Varmaan siksi, että oikeasi te haluatte jatkossakin kuulla pakkoruotsijankutusta?
Ei kai kukaan usko, että pakkoruotsijankuttajat ovat tyytyväisiä ja lopettavat kampanjointinsa, jos ruotsista tulee kouluihin vapaavalintainen aine? Ehei, he toteavat saaneensa muuriin ensimmäisen särön, ja sitten alkaa kampanjan seuraava osa. Katukylteistä ruotsi pois?
Minä tykkäsin koulussa kielistä, ja vaikka englanti, ranska ja saksa olivat a) mukavampia opiskella b) kivampia oppia, niin ei minulla ruotsiakaan kohtaan ole koskaan ollut ongelmia. Ällän siitä kirjoitinkin ja ysi tuli lukion lopputodistukseen, ei siis valittamista! Ja kun kolme-neljä sukupolvea menen taaksepäin perheeni historiassa, niin sieltähän löytyy kolmeneljäsosaa ruotsinkielistä sakkia. Sånt är livet, sano.
Ennemmin minä lukisin kiihkomielisiä kommentteja pakkomatematiikan ja pakkoliikunnan poistamiseksi kouluista. Ne kaksi ainetta olivat todella vastemielisiä kouluaikana.