Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esim. nimen takia ilkkuminen

Vierailija
16.05.2013 |

Ettekö te opeta lapsillenne, että niin ei saa tehdä ja että se on väärin. Teettehän itsekin niin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan, opetan muitakin hyviä tapoja yms vaikka kaikkea en itsekään tee...

Vierailija
2/6 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt viittaat tuohon Illusianiin, niin se on provosoiva nimi kiusaamiseen. Vanhempien pitäisi vähän ajatella, ei tuollainen nimi kuulu suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illusian nimi ei kuulu Suomen maahan ja piste, ylläoleva kiteytti hyvin.

Oikeestiko jaksatte elää ainoan elämänne noin pipo kireällä ja peläten, että joku kiusaa? :D Säälin.

Vierailija
4/6 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu nimen takia, ja olen tullut siihen tulokseen, että se on nopea ja helppo tapa tunnistaa idiootit.

Vierailija
5/6 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jormaa saa ja tulee aina ilkkua.

Vierailija
6/6 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi tullut mieleenkään sellaista ilkkumista tuosta Illusia nimestä kuin jotkut heti ottivat esille. Ja missä vaiheessa lasta siitä kiusattaisi - yläkoulussa, 3 vuotta? Epäilenpä. Nykyään on niin paljon erikoisia nimiä, että tuskin ketään aletaan nimestä kiusaamaan. Ja toisaalta jos joku törppö haluaa jotain kiusata, hän taatusti keksii siihen keinon. Lähes jokaisesta nimestä voi vääntää jotain inhottavaa.

Meidän 6-vuotias on aivan täysin tottunut päiväkodissa ja eskarissa mun mielestä erikoisiin nimii - hänen korvaansa ne ovat aivan tavallisia. Sitten kun vaikka lehdestä luen jonkin "tavallisen" nimen, lapsi sanoo että "Ai RISTO, onpa hassu nimi". Totean sitten vain, että ei kai se hassu ole, sehän on aivan tavallinen nimi. Lapsi myös kysyy toisinaan, onko jokin hänen kuulemansa nimi miehen vai naisen nimi. Ja tosiaan kyse on aivan perusnimistä, joita ei vain tutuilla satu olemaan eikä ole muualtakaan kuullut :)

Meillä ainakin opetetaan siihen, että ihmisiä ei tule osoitella eikä väheksyä eikä ilkkua minkään vuoksi - ei nimen, poikkeavan ulkonäön, ihon värin, puhetavan, vamman tai muunkaan muista erottavan syyn perusteella. Hyvin tuntuu oppi menneen perille, tosin nuoremmat sisarukset eivät vielä muista, ettei ole kohteliasta osoittaa ihmisiä, oli sitten kyse jostain erityisestä tai aivan tavallisesta henkilöstä. Minustakaan ei tuntuisi kivalta, jos joku minua osoittelisi ja sitten sanoisi vanhemmilleen jotain. :) (Toki ihmettelisin tilannetta, sillä minussa ei ole mitään poikkeavaa. Lapsilla tosin on tapana osoittaa ihmistä ja sanoa vaikka että katso kun tuolla tädillä on oranssit lapaset, tms :D )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän