Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

englannin kielen pääsykoe Turussa

Vierailija
16.05.2013 |

Hei, olen pyrkimässä Turun yliopistoon lukemaan englannin kieltä. Pääsykoekirjana on mm.yksi suomenkielinen artikkeli. Onko kellään kokemuksia tuon artikkelin kysymyksistä pääsykokeissa. Olen tähän mennessä päntännyt sitä vain suomeksi, mutta nyt tuli viime tipassa mieleen, että pitäisikö minun valmistautua kokeeseen kääntämällä sitä englanniksi. Artikkelin sanasto on minulle aivan vieras eli pitäisikö ainakin etsiä sanoille englanninkieliset merkitykset? Apua kaivataan viime hetken paniikkiin!!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
2/5 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, siinähän sanotaankin että tulee hallita luettavan materiaalin sisältö ja terminologia, mutta kielioppi- ja sanasto-osa sekä kirjallisuusosa ovat erikseen.

Mutta ei siis ole kokemusta juuri tuosta artikkelista, vaan yleisesti ottaen aiempina vuosina osa kysymyksistä on ollut suomeksi suomenkielisestä aineistosta, koska kokeessa mitataan muutenkin soveltuvuutta alalle ja laajempaa ymmärrystä kielestä eikä pelkästään valmiiksi hyvää ko. kielen taitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle vastauksesta. Helpotti!

Vierailija
4/5 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä! Mutta täytyy nyt sanoa että en ole itse kokeeseen osallistunut tai osallistumassa tai sitä järjestämässä, mutta tällaisen käsityksen olen saanut :) Joku kaveri opiskelee alaa kylläkin.

Vierailija
5/5 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että tuo kielipoliittinen artikkeli on mukana esimerkkinä kääntäjän työhön tähtäävistä opinnoista. Ja ovathan opettajatkin osana julkishallinnon alaista opetustointa. Opiskelu tulee varmaan sisältämään varsinaisen kielen opiskelun lisäksi myös juuri tällaista kielen asemaan, käyttöön, käyttäjän julkishallinnollisiin oikeuksiin ja muihin kansallisiin ja kansainvälisiin kielisopimuksiin liittyviä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän