Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita ei kiinnosta käydä vain "parilla"?

Vierailija
12.07.2020 |

Eli jos juot alkoholia, niin sitten juot kerralla hieman enemmän ja vedät viihdeillan pidemmän kaavan kautta. Minua aina joskus pyydetään parille, mutta se ei kiinnosta. En saa siitä mitään irti verrattuna ns. kunnon illanviettoon. Ennemmin joisin kaverin kanssa kotona pullakahvit kuin lähtisin parille, mutta jotkut haluaa silti aina lähteä ennemmin tuopin ääreen, mutta silti olla vain vähän aikaa. Eihän se mene edes päähän jos juo vain pari, joten miksi ei ole sama jäädä toisen luo kahville pöydän ääreen rupattelemaan?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettia miksi nain on,  ehka on alkoholinkayton kanssa vahan ongelmia sitten.   Itse toivoisin pystyvani juomaan vain parit ,  mutta kylla se hurahtaa usein liiaksi.. Siksi en itse juo valilla ollenkaan.  

Asun Lontoossa ja taalla tuttavapiiriin kuuluu niin pohjoismaisia (humalahakuinen juominen jopa aikuisilla ihmisilla),  britteja (seka humalahakuista juomista etta pienta nautiskelua,  ja silta valilta)   ja etela-eurooppalaisia (ranska,  italia, espanja jne.  ei humalahakuista juomista)

Kylla tossa suomalaisten juomistavassa ei oo mitaan ihannoittavaa,  varsinkaan aikuisena. 

Vierailija
62/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta huomaa, että eurooppalaiset juomatavat eivät pitkään aikaan tule rantautumaan ns. kansojen syvien rivien pariin tässä maassa. Periaatteena on ’kännit tai ei mitään’. Surullista.

Ajattelin ihan samaa. Säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt tästä humalahakuisuudesta.  Lopetan aika , kun tuntuu nousevan päähän.  En halua pilata seuraavaa päivää.

Tulee muutenkin huono olo, nyt viiskymppisenä. Kaksi lasia viiniä on max, ei huvita enempää.

Vierailija
64/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen verran pienikoinen, että kaksi kaljaa tuntuu jo jossain ja kolme riittää jo ihan hyvin. Kuitenkin mielestäni vain yksi annos alkoholia on jotenkin turhaa, vaan vähintään kaksi pitäisi aina saada.

Vierailija
65/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan päänsäryn ja muut laskuhumalan oireet tosi helposti jos otan vaan pari, ja saattaapa tulla seuraavana päivänäkin oksenteluakin vaikka krapulan ei kuulemma pitäisi noin pienestä iskeä. Enemmän juodessa tätä laskuhumalan öklötystä ja särkyä ei niin helposti tule, krapula on kyllä lähes takuuvarma, join sitten vähän tai paljon. Alkoholi ei oikein sovi mulle selvästikään, mutta kun nykyään joskus harvoin otan, niin en todellakaan halua jättää pariin.

Vierailija
66/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan ongelmat on selkeästi alkoholistin ongelmia.

Aloittaja mainitsee, että voisi parilla käymisen sijasta ihan mielellään jäädä vaikka kotiin juomaan pullakahvit. Ei kuulosta kovin alkoholiongelmaisen puheelta. Miten lienee oma laitasi? Voitko olla helposti edes esim 2-3 viikkoa juomatta pisaraakaan alkoholia?

Vierailija
67/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoisia vastauksia täällä. Huomaan, että moni suomalainen on vieläkin humalajuoja (ei kaikki). Yli 20 vuotta ulkomailla asuneena en osaa enää suhtautua siihen normaalina.

Mulle on normaalia mennä kavereiden tai työkavereiden kanssa "aperolle", tarkoittaa 1-2 drinkkiä ennen illallista. En edes halua sen enempää, sillä en ole tottunut kännäämään ja minusta humalassa olo on noloa. sen sijaan pari olutta tai pari lasillista viiniä, tai pari cocktailia riippuen siitä, millaisessa baarissa istutaan, on juuri sopiva määrä. Yhden jälkeen tekee mieli toista, mutta kolmas olisi jo liikaa. Tarkoitus on viettää iltaa jutellen iloisessa seurassa, ei ottaa perseitä. Alkoholi on ns. social lubricant mutta vähempikin riittää. 

Ap, jos et halua ottaa "vain" paria, mikset sitten mene mukaan seuran vuoksi ja juo jotain alkoholitonta? Vai onko juominen oikeasti tärkeämpää kuin seura? 

Vierailija
68/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja mainitsee, että voisi parilla käymisen sijasta ihan mielellään jäädä vaikka kotiin juomaan pullakahvit. Ei kuulosta kovin alkoholiongelmaisen puheelta. Miten lienee oma laitasi? Voitko olla helposti edes esim 2-3 viikkoa juomatta pisaraakaan alkoholia?

En ole se, jolta kysyit, mutta minä en ymmärrä sitä ajattelua, että alkoholijuoma menee jotenkin hukkaan jos ei siitä tule humalaan. Itse juon kyllä alkoholijuomia ihan senkin vuoksi, että tykkään niiden mausta. Ja joo, voin olla ilman alkoholia ja olen ollutkin useita viikkoja, mutten näe syytä miksi olisin ilman. 

Vierailija
69/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolta kysyit, mutta minä en ymmärrä sitä ajattelua, että alkoholijuoma menee jotenkin hukkaan jos ei siitä tule humalaan. Itse juon kyllä alkoholijuomia ihan senkin vuoksi, että tykkään niiden mausta. Ja joo, voin olla ilman alkoholia ja olen ollutkin useita viikkoja, mutten näe syytä miksi olisin ilman. 

Se nyt riippuu pitkälti ihmisestä. Kaikki ei tykkää niin paljoa alkoholin mausta, että heistä olisi mielekästä juoda vain pari, vaan ennemmin kerralla useampi humalanhakuisesti ja sitten ollaan taas pidempi aika kokonaan juomatta. Itse mm. olen tällainen.

Vierailija
70/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi lähtetä "parille" mutta jos kaver lähtee kotiin niin mikä sitten estää että jatkaa itse illanviettoa jos siltä tuntuu. Kai tanssikapakoita on vielä?

Vierailija
71/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä vastaa ap:n alkuperäistä ajatusta, mutta minä en tähtää humaltumiseen ja jos lähden jonkun mukaan "yksille", olen todella iloinen jos se toinen ei ole muuta kuin oikeasti yksille menossa.

Jos saan valita, todellakin lähden mieluummin vaikka pullakahveille kuin mihinkään baariin. Mutta pahinta kaikesta on se, että kaveri ei oikeasti halua viettää aikaa kanssasi kutsuessaan sinut mukaasi, vaan tahtoo ulos tavatakseen siellä muita. Siinä mielessä olisin ap:n sijassa onnellinen, jos joku tahtoo viettää aikaa kanssasi, juuri nimenomaan sinun kanssasi, ottipa siinä sitten sivussa lasillisen tai kahvikupillisen.

Vierailija
72/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mielenkiintoisia vastauksia täällä. Huomaan, että moni suomalainen on vieläkin humalajuoja (ei kaikki). Yli 20 vuotta ulkomailla asuneena en osaa enää suhtautua siihen normaalina.

Mulle on normaalia mennä kavereiden tai työkavereiden kanssa "aperolle", tarkoittaa 1-2 drinkkiä ennen illallista. En edes halua sen enempää, sillä en ole tottunut kännäämään ja minusta humalassa olo on noloa. sen sijaan pari olutta tai pari lasillista viiniä, tai pari cocktailia riippuen siitä, millaisessa baarissa istutaan, on juuri sopiva määrä. Yhden jälkeen tekee mieli toista, mutta kolmas olisi jo liikaa. Tarkoitus on viettää iltaa jutellen iloisessa seurassa, ei ottaa perseitä. Alkoholi on ns. social lubricant mutta vähempikin riittää. 

Ihmiset ovat erilaisia ja alkoholi vaikuttaa ihmisiin eri tavalla. Mulla pari juomaa jättää halun ottaa lisää, etenkin jos ilta jatkuu. Alkoholi tuottaa mulle mielihyvän kaltaisen reaktion kehossa, joten haluan sitä lisää. Ihan samalla tavalla haluan lisää suklaatakin jos olen syönyt muutaman palasen Fazerin sinisestä. 

Kyse ei ole siitä, että joisin itseni aina pöydän alle, koska en pysty lopettamaan. Totta kai stoppi lyödään jo aiemmin vaikka juotaisiin enemmänkin. Mutta mulle tuottaa ärsyttävän tunteen, jos otan pari juomaa ja sen jälkeen joudun lopettamaan siihen. Se tuntuu siltä, että olen saanut maistaa ripauksen herkkua, mutta nautinto loppuu heti kättelyssä, ja saan palkkioksi vain väsyneen olon. Ennemmin en ota sitä ensimmäistäkään juomaa, niin en pääse alkoholin makuun. Tekeekö tämä minusta alkoholiongelmaisen suomiurpon? En tiedä, kaiketi.

Joillekin se pariin juomaan tyytyminen sopii, ja sinä vaikutat olevan yksi heistä. Ole onnellinen, tuo kyky tekee elämästä helppoa. 

Vierailija
73/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me vaan ollaan erilaisia. Vihaan darraa niin paljon, etten voisi kuvitellakaan ryyppääväni aamunkoittoon asti. Max 5 lasia viiniä ja puoleen yöhön mennessä on lopetettava juominen, muuten menee seuraava päivä ihan pilalle. Harvoin olen humalassa vaikka tulee usein viiniä juotuakin. Esim arkena illallisen kanssa, lasten synttäreillä kuoharia ja töiden jälkeen afterworkit. Asun Hollannissa ja täällä tämä on ns normaalia alkon käyttöä.

Vierailija
74/76 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasillista viiniä menee päähän sellaisilla, jotka eivät ole joko isokokoisia tai jotka eivät ole juoneet kuukausiin.

Se että vasta 5-6 olutta alkaa vasta tuntua, on alkoholismin merkki. On liian kova viinapää jo.

Vierailija
75/76 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan kiinnosta mikään typerä kahden kaljan juominen, mistä tulee vain ärsyttävä olo muttei kuitenkaan kunnon humalaa, alkaa väsyttää ja pahimmillaan vielä hirveä päänsärkykin. Kyllä se on kaksitoista tai enemmän tai ei mitään.

Ja hyviä viinejä ei ole olemassakaan, paitsi tietysti hyvin tehty kotiviini koska on maultaan neutraalia ja helppoa juoda, humalan hankintaan loistavaa tavaraa.

Vierailija
76/76 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä yritin oppia juomaan kohtuullisesti sitä koskaan oppimatta, mutta sitten tajusin että vika ei ole minussa vaan alkoholin kohtuukäyttö on vain yksinkertaisesti typerää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän