Onko muita, joita ei kiinnosta käydä vain "parilla"?
Eli jos juot alkoholia, niin sitten juot kerralla hieman enemmän ja vedät viihdeillan pidemmän kaavan kautta. Minua aina joskus pyydetään parille, mutta se ei kiinnosta. En saa siitä mitään irti verrattuna ns. kunnon illanviettoon. Ennemmin joisin kaverin kanssa kotona pullakahvit kuin lähtisin parille, mutta jotkut haluaa silti aina lähteä ennemmin tuopin ääreen, mutta silti olla vain vähän aikaa. Eihän se mene edes päähän jos juo vain pari, joten miksi ei ole sama jäädä toisen luo kahville pöydän ääreen rupattelemaan?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Juu kiva mennä parille, kun eka mennään bussilla kaupunkiin sinne terdelle ja sit kun bussit se enää kulje sen parin jälkeen, niin taksilla kotiin. Aikas kallista. Ite viihtyisin kanssa pidempään, mut nää parin lasin kutsujat asuu tuossa keskustassa ja on kiva poiketa jokirantaan just parille.
Sen verran vanhoja isännän kanssa ollaan, ettei kuitenkaan sitten haluta baareihin lähteä. Ikää molemmille 48 ja pakka kunnossa, mutta silti tuntuu, että hirveä vaiva kahden olusen takia jo laittautua kylille😊
Eli lähtisit parille, jos asuisit keskustassa. Ok.
Parien konsepti ei sovi mulle. Jos juttu lentää hyvin kaverin kanssa ja juodaan ohessa vaikka 2 olutta, mulla herää halu jatkaa iltaa, koska olut stimuloi kivasti ja nautin siitä sosiaalisesta tilanteesta. Sitten tuntuu ärsyttävältä vetää vain homma kiinni ja lopettaa siihen. Kai mulla on sitten kropassa joku sellainen refleksi, että alkoholi saa aikaan hyvänolon tunteen, joka kannustaa juomaan lisää.
En kyllä hirveästi edes juo alkoholia, mutta jos joskus otan, niin jotenkin alkoholi toimii mulla tosi hyvin, ja nautin sen tuomasta tunteesta.
Mielummin juon vaikka kahvia, niin vältyn siltä ärsyttävältä tunteelta kun pitää lopettaa heti siihen pariin olueen.
Tiukassa on suomijunttien juomatottumukset edelleen.
Matkailu avartaisi.
Siinä vastaus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä ap juoda useamman ja antaa kaverin juoda pari. Miksi otat niin kirjaimellisesti.
No tuota... Ajatellaan asiaa vertauskuvallisesti. Päätät lähteä kaverisi kanssa 10 kilometrin lenkille. Kahden kilometrin jälkeen kaveri toteaa sinulle, ettei häntä kiinnosta enää enempää ja hän kääntyy takaisin kotiin, mutta toteaa; jatka sinä toki koko lenkki, ei siinä mitään.
Ei. Vaan sinähän tietäisit jo etukäteen, että kyseessä on parit eikä se 10, jos kaveri ehdottaa parille menemistä.
Ei mua haittais. Mä menisin pari kilsaa kaverin kans ja jatkaisin loput yksin.
Ketään ei yllätetä, joten ei tule pettymyksiä. Kaikki tietää missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Tiukassa on suomijunttien juomatottumukset edelleen.
Matkailu avartaisi.
Tiukassa on myös tämä suomalaisten ajatus siitä, ettei EUROOPASSA juovuttaisi, vaan aina vain nautittaisiin muutama lasillinen chardonnayta sivistyneesti.
Vierailija kirjoitti:
Onpa joku todella riippuvainen siitä juomakaverista. Huh huh. Baareissa ja terasseilla on myös muita ihmisiä kuin vain se sinun käsikynkkää baariin - kaverisi.
No kyllä suurin osa baareissa on seurueen kanssa. Ei mulla ainakaan ole pokkaa tunkea johonkin seurueeseen, joilla on omat jutut meneillään. Ja jos taas joku on yksin, niin en halua heitäkään häiritä, sillä he saattavat olla yksin juuri siksi, että haluavat relata hetken rauhassa.
Ja kun omaan seurueeseen on yrittänyt tunkea joku ulkopuolinen itsevarma adonis, niin tuntuu että lähestulkoon aina se on joku sellainen tyyppi, jonka juttuja emme olisi edes tarvinneet.
No itse nimenomaan en halua tulla humalaan, koska en pidä siitä tunteesta. Pidin joskus parikymppisenä ja sitä nuorempana, mutta en enää. Tykkään silti ehdottomasti juoda oluen tai pari, tai lasin hyvää viiniä. Pidän niiden mausta ja kyllä se myös rentouttaa vaikka ei päähän mene sen enempää. Lasillisen ääressä on kiva rupatella, toki myös kahvikupillisen.
Oikeastaan hieman yllättävää, että aikuiset ihmiset pitävät humaltumista ainoana syynä juoda alkoholipitoisia juomia. Luulin että sellainen on teinien touhuja lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Kun juo niin pitää juoda ihan perseet. Kuka muka juo kaljaa maun takia? Mieluummin juon vaikka kokista. Kaljaa pitää juoda vain ja ainoastaan sen takia että tulisi mahdollisimman kovaan känniin.
No hyi hitto! Kuka käski kaljaa juomaan? Itse juon ainakin viiniä jos parille kutsutaan. Se menee nätisti siemaillen. Melkoinen alkoholikulttuuri kun tätä ketjua lukee.. eikö ihmisille tosiaan vaan pari riitä? Aina pitää ne perseet vetää olalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Kun juo niin pitää juoda ihan perseet. Kuka muka juo kaljaa maun takia? Mieluummin juon vaikka kokista. Kaljaa pitää juoda vain ja ainoastaan sen takia että tulisi mahdollisimman kovaan känniin.
No hyi hitto! Kuka käski kaljaa juomaan? Itse juon ainakin viiniä jos parille kutsutaan. Se menee nätisti siemaillen. Melkoinen alkoholikulttuuri kun tätä ketjua lukee.. eikö ihmisille tosiaan vaan pari riitä? Aina pitää ne perseet vetää olalle.
Ketjussa ei edelleenkään ole kyse siitä että pari ei riitä. Aivan yhtä hyvin me voimme olla kokonaan juomatta alkoholia. Mielellämme menisimme kahvilaan tai syömään, mutta kun monet pyytävät mukaan parille ja sitä ihmettelemme. Emme haluaisi juoda niitä paria.
Vierailija kirjoitti:
No itse nimenomaan en halua tulla humalaan, koska en pidä siitä tunteesta. Pidin joskus parikymppisenä ja sitä nuorempana, mutta en enää. Tykkään silti ehdottomasti juoda oluen tai pari, tai lasin hyvää viiniä. Pidän niiden mausta ja kyllä se myös rentouttaa vaikka ei päähän mene sen enempää. Lasillisen ääressä on kiva rupatella, toki myös kahvikupillisen.
Oikeastaan hieman yllättävää, että aikuiset ihmiset pitävät humaltumista ainoana syynä juoda alkoholipitoisia juomia. Luulin että sellainen on teinien touhuja lähinnä.
No jos tätä ketjua lukee niin melko juoppoa sakkia, kun pitää ne kännit saada vetää! Itsekkään en välitä humalatilasta, joten ihan ne pari riittää. Tänä vuonna en ole vielä vetänyt niitä kuuluisia perseitä, mutta yleensä saatan vetää 1-2 krt vuodessa jossain mökillä hyvässä seurassa. Jos taas baarissa olen, niin tajuan kyllä painella kotiin jos juomat maistuu liiankin hyvältä ja alan olla humalassa. Eihän siinä enää edes ole keskustelukykyinenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa ei edelleenkään ole kyse siitä että pari ei riitä. Aivan yhtä hyvin me voimme olla kokonaan juomatta alkoholia. Mielellämme menisimme kahvilaan tai syömään, mutta kun monet pyytävät mukaan parille ja sitä ihmettelemme. Emme haluaisi juoda niitä paria.
No sanoppas sitten mikä siinä on ongelmallista? Jos kuitenkin joku alkoholipitoinen maistuu, niin ottaa vain se pari? Mulle tosin on aivan sama vaikka vetäisit itse vieressä kahviasi jos olen itse kutsunut sinut johonkin ” parille” ja itse ottaisin sen lasillisen viiniä.
Olette outoja! Ei mitään järkeä mennä kalliiseen baariin vetämään kaatokänni. Tai vetää kaatokänni edes yksin himassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanoppas sitten mikä siinä on ongelmallista? Jos kuitenkin joku alkoholipitoinen maistuu, niin ottaa vain se pari? Mulle tosin on aivan sama vaikka vetäisit itse vieressä kahviasi jos olen itse kutsunut sinut johonkin ” parille” ja itse ottaisin sen lasillisen viiniä.
En mäkään tajua, "parille" tarkoittaa mielestäni että treffataan ja jutellaan kuulumiset ja kumpikin saa juoda mitä haluaa. Voit syödä vaikka jätskiä jos et halua "vain paria lasillista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edellinen vastasi että kun juo, niin pitää juoda perseet! Mulle kyllä alat selittelemään kuinka et haluaisi niitä paria juoda:D
Ihan sama täällä. En pidä ollenkaan minkään alkoholijuoman mausta, joten koskaan en juo maun vuoksi. Ruoan kanssa mieluiten kivennäisvettä eikä happamia ja kitkeriä viinejä, ja janoon vettä tai virvoitusjuomia.
Mutta tykkään kyllä alkoholin vaikutuksesta silloin, kun haluan juhlia. Eli juon vain humaltumistarkoituksessa, ja aika harvoin näin aikuisena työssäkäyvänä (opiskelijana oli bileet monta kertaa viikossa). Kun juon, haluan tuntea sen ihanan vaikutuksen kun "velat muuttuu saataviksi" ja kaikki on hyvin, ärsyttävätkin ihmiset ihania, energiaa on kuin pienellä kylällä, ajatus kulkee vähän eri polkuja kuini selvänä. Sitä ei vielä "parista" tule, niistä ei tule kuin korkeintaan halu saada juomia lisää tai pieni tympäisevä laskuhumalan olo ilman humalaa sitä ennen. Syötättää kuin pitkän illan jälkeen ja tekee miel kaloreita, mutta mitään iloa niistä parista ei ollut.
En ole ikinä tiennyt että ihmiset jakautuu tässä asiassa näin selvästi kahtia. Näköjään joillekin se rajallinen määrä on kuin sanoisi mennään Lintsille mutta vain kahteen laitteeseen.
Aloittajan ongelmat on selkeästi alkoholistin ongelmia.
Minä päinvastoin haluan käydä aina ns. parilla. Saa nousun hyvät puolet ilman karmeaa darraa ja mikä tärkeintä; ilman töppäilyjä. Yhdelläkin on kiva istua vaikka yksinkin. Kesäisin käyn terassilla lähes päivittäin.
Kiva olla ajoissa kotona ja käydä nukkumaan hyvillä mielin ja herätä hyvillä mielin kivan päivän/illan jälkeen.
Olen yllättynyt tästä humalahakuisuudesta. Lopetan aika , kun tuntuu nousevan päähän. En halua pilata seuraavaa päivää.
Ja mikä estää sinua yhtymistä loppuun saakka?