Mitä lapset syövät lounaaksi kesällä kun olette töissä?
Minkälaisia lounaita koululaisilla on kesälomalla, jos vanhemmat ovat töissä ja laspet yksin kotona?
Kommentit (8)
Munakasta osaavat tehdä itse
Edellisen päivän päivällisen jämiä osaavat lämmittää.
Oikein kuumana päivänä laittavat vain voikkaria.
Käyvät mummolassa syömässä.
Käyvät hampurilaisella.
Sen, mitä kotiapulainen hankkimistamme aineksista valmistaa.
Lounas usein suhteellisen kevyt, esim salaatti (kala-, kana-, salami-, muna- lisällä) tuoreen patongin kanssa.Hyvin samantyyppinen ateria kuin mitä lounaakseni syön itse töissä - tosin ilman viiniä.
Ihan samoja safkoja kuin talvellakin tai silloin kun itsekin olen lomalla, vai pitäisikö olla jotain toisenlaisia ruokai, ja jos pitää, niin mitä?
Edellispäivän jämiä, manna-tai riisipuuroa (mikä tehty aamulla valmiiksi), salaattia esim. Joskus vaan voileipää ja jugurttia, hedelmiä tms..
Omat lapseni ovat erittäin taitavia ruuanlaittajia ja ovat olleet pienestä asti mukana innokkaana kettiössä auttamassa. Osaavat itse käydä myös kaupassa hankkimassa raaka-aineet. Mielenkiinnolla aina odotan, mitä on valmiina kun töistä kotiudun.
Ap, minkä ikäisiä sinun lapset on...
Aargh, kesä on ihana mutta kesäloman ruokapolitiikka karseaa.. Olen aina onnesta kikkaralla kun koulut alkaa ja lapsi saa yhden lämpimän ruuan tosta vaan ja vieläpä ilmaiseksi!
Kai se mun teini syö päiväsaikaan mitä löytää, edellisen illan rippeitä, voileipiä, paistaa kananmunia ja lämmittää nuudeleita.. En voi mennä väittämään, että kesän ruokavalio olisi jotenkin erinomaisessa kunnossa.
Meillä on joko edellisen päivän ruokaa tai mikromurkinoita.