Serkulla oli eilen häät. Facebookin mukaan olinkin serkussarjan ainoa, jota ei kutsuttu
Oli ihan mahtava fiilis, kun facebookiin pamahti kuva morsiamesta serkkujensa kanssa ja niinpä huomasin, että olinkin meidän puolen suvun ainoa serkku, jota ei oltu kutsuttu. En edes tiennyt häistä, eikä isänikään niistä mitään ole maininnut. Näytti olleen paikalla kuvien mukaan naisystävänsä kanssa. Ei mielestäni olla riidelty koskaan mutta ei nyt mitään läheisempiä ystäviäkään, mutta miksi muut kutsuttiin, mutta minua ei? Toivon todella nyt vastamäkeä täynnä olevaa, lyhyttä ja onnetonta avioliittoa heille. HV koko suku.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Posti hukannut kutsun?
Tämä!
Viime vuonna ihmeteltiin äidin kanssa, että miksei serkun ylppäreihin ole tullut kutsua. Äiti sai samalla viikolla, vaikka viime tipassa saikin kutsunsa oli hyvinkin onnellinen.
Mulle asia oli ok, olihan niitä muitakin juhlia. Sitten se kutsu tuli heinäkuun lopulla. Posti oli pahasti myöhässä.
Laitoin enolleni viestiä, että sain kutsun juuri nyt. Ei ollut tarkoitus olla epäkohtelias, kun en edes ilmoittanut pois jäännistä jne. Laitoin ylioppilaan tilille 50 euroa, sain kuvallisen kiitoskortin.
Mikä sussa on vikana, ap?
Minä en haluaisi häihini esim kännirähjääjää.
En ole alkoholisti. Voi toki olla, että maailmankatsomuksemme ei kohtaa. Tätini mies kerran haukkui minut mielipiteitteni takia. Sanoin aika ilkeästi takaisin ja heidän osaltaan vierailu päättyi siihen. Tästä jo vuosia aikaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Loukkaa, kun periaatekysymys. Muut serkut kutsuttiin, minua ei ja meitä on yhteensä yhdeksän serkkua.
Jos koronarajoitusten takia on esimerkiksi pitänyt rajata vierasmäärä 45:een, jotta 50 henkilöä ei ylity, niin siinä määrässä ei välttämättä oikeasti viitsi kutsua sellaisia ihmisiä, joiden kanssa ei ole muutenkaan juuri tekemisissä. Ei minusta tällaisessa tilanteessa voi vaatia sitä, että jos muuten serkkuja kutsutaan, niin sitten pitää kutsua kaikki, tai jos kutsun Liisa-tädin ja Minna-tädin, niin pitää kutsua myös Leena- ja Maija-tädit vain siksi, että hekin ovat tätejä, vaikkei edes joulutervehdystä oltaisi vaihdettu muutamaan vuoteen.
Ymmärrän että harmittaa, ja saa tietenkin harmittaakin. Mutta ehkä vähän ymmärrystä voisi olla sinne hääparin suuntaankin. Heillä on varmaan mennyt suunnitelmat ihan kunnolla uusiksi koronan takia, eli heistä itsestään riippumattomista syistä.
Jos mahdollista,pane kumppania kostoksi
Tiedätkö, onko muut serkukset enemmän tekemisissä? Kysy isältäsi, voi tietää jotain.
Noita sattuu. Minä en aikanaan saanut kutsua ystäväni häihin. Olimme olleet lapsesta asti tekemisissä, paita ja peppu. Vitsailimme aina, että olemme toistemme kaasoja ja lastemme kummeja. Häät lähestyivät ja paljon niistä yhdessä puhuttiin, sittenkun aloin tarkemmin kysellä päivää ystäväni ilmoitti, että minua ei ole kutsuttu. Paikalle tulisi kuulemma vain perhe. Jälkikäteen sain tietää, että vieraita oli ollut yli 50, perheen lisäksi myös esim. kavereita jne. En koskaan saanut selitystä tähän, välimme ovat myöhemmin viilenneet...
Miks ees kiinnostaa? Ne eroaa kuitenki. Mä sain kutsun serkun häihin. Ei olla nähty 30 vuoteen eikä missään tekemisissä. Serkku on ahne lokki ja halus vaan paljo lahjoja. Häätkin luultavasti toteutettu halvimman mukaan, eli annos makaroonilaatikkoa ja kuivakakkua. Pyh.