Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintojen surkastuminen, mistä johtuu?

Vierailija
16.05.2013 |

Sattuisko joku tietämään, kun minua on mietityttänyt,että mistä johtuu (ei riitä selitykseksi geenit) että joillakin naisilla rintakudos surkastuu raskauksien ja imetysten jälkeen ja joillakin kukoistaa?

Siihenkään ei ole mitään faktaa että pienirinta ei surkastu vaan voi ihan yhtä hyvin surkastua rusinaksi,pelkiksi nahoiksi, kuten minulla. Ennen oli hyvä A- kuppi ja raskauksien ja normaalipainoon laihduttamisen jälkeen surkastuivat niin että AA- kuppi oli liian iso. Ja siis en laihduttanut edes lähtöpainoon vaan painan 2,5 kiloa enemmän kuin ennen raskauksia, ja BMI on ihan taulukon keski vaiheilla.

Olen täältä lukenut että jollakin on voinut jopa C-kupista nahistua A -kupin luppanaksi.

Sitten joillakin onnekkailla käy niin että A-kupista tulee C-kuppi tms, niin että raskauden jälkeen ovat pysyvästi isommat, vaikka raskaus/imetys-kiloja ei jää.

Mitkä asiat tähän vaikuttavat- mikä on se prosessi joka rinnan sisällä tapahtuu että näin käy? Voiko sitä estää mitenkään?

Itse olen sitä mieltä, että imetys teki sen, koska rinnat eivät kasvaneet raskaus aikana, sama A-kupin liivi meni koko ajan, vain vähän pyöristyivät.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvoi raskausaikana D-kupista F-kuppiin ekan kolmanneksen aikana. Eikä ne paljon oo pienentyneet vaikka en edes imetä ja vauva on syntynyt. 

Vierailija
2/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tasan ei siis käy onnen lahjat. Lisäisin vielä tuohon mun aloitukseen, että mulla ei edes lihominen vaikuta suurentavasti.Vaikka lihoisin satakiloiseksi, niin kuppikoko ei kasva, eli siis mulla pitäisi olla rintsikat 100AA. Vain tuonne kainalon alle sivuun tulee läskiä.

Mutta toisinpäin vaikuttaa kyllä, eli rinnoista lähtee aina ekana se vähäkin rasva. Myös rintarauhaskudos on surkastunut, sitä ei tunnu enää just ollenkaan siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri tuollainen C-kupista A:han siirtynyt. Jännä juttu että ekan raskauden ja imetyksen jälkeen ei juurikaan ollut muutosta mutta toisen imetyksen jälkeen tapahtui tämä hurja kutistuminen. Paino on pysynyt ihan samana.

Luin joskus varsin yllättävästä tutkimustuloksesta että imetyksen lisäksi rintojen kutistumiseen voi tietyn geeniperimän kohdalla olla runsas kahvinjuonti  syyllinen.

Minä aloin juoda valtavasti kahvia juuri toisen lapsen jälkeen kun lapsi oli niin huonouinen ja päivisin en meinannut pysyä hereillä. Kahvijuoppo olen edelleen.

Vierailija
4/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..mä olen aina, siis ihan aina ollut kahvijuoppo. Mullakin kyllä se vihoviimeinen surkastuminen tapahtui kolmannen jälkeen. Ekan ja tokan jälkeen meni vielä pieni A. Sitten kolmannen jälkeen lähti kaikki.

ap

Vierailija
5/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua! Mä olen kanssa nykyään lähes rinnaton kahden lapsen äiti.

b vaihtui aa:ksi ja riippamalli tietysti. Turha odottaa mitään bikinikuntoa näillä eväillä :(

Noh, maailmassa paljon isompiakin asioita mutta ei varmaan ole päivää ettei mua tää rinnattomuss vaivaisi, yleensä viim.suihkuun mennessä katson tippalinssissä peiliin.

Olen myös kahvijuoppo pahimmasta päästä, voi kun olisin aiemmin kuullut tuosta maagisesta yhteydestä niin olisi jäänyt kahvit juomatta.

Vierailija
6/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lisää:

Mua ei niin kamalasti harmita tämä c-kupin muuttuminen a:ksi. On paljon kevyempi olo ja voi olla ilman rintsikoitakin.

Varmasti ulkonäkökeskeisenä n. 20-25-vuotiaana tämä olisi ollut kamalaa mutta olin jo 33 kun tämä rintojen menetys tapahtui. Joskus kyllä uimahallin suihkussa muistelen kaiholla entisiä kun näen jollain samantyyliset kun mulla oli ennen :)

Vierailija
7/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän se pieneneminen varsinaisesti, mutta kun niistä tulee usein niin hirveän näköiset, siis pelkkää löysää nahkaa joka valuu. Mulla ainakin se niiden muoto aiheutti eniten kärsimystä, pelkkä ruttuinen nahka jossa ruttuinen ja tunnoton nänni. Minä en ainakaan voi nut kuvitellakaan että olisin ollut ilman rintsikoita, rinnat olivat niin koomisen näköiset kun ne valuivat.

ap

Vierailija
8/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suvun naiset ovat rintavia. Kaikille itseni mukaan lukien esikoisen syntymän jälkeen rinnat ovat kasvaneet jättimäisiksi. Siitä ne ovat palautuneet ja pienentyneet, mutta mitään tyhjiä pussukoita niistä ei ole tullut. Kai se osittain on geeneissä, tiedä sitten.