Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas lapsi hukkunut

Vierailija
16.05.2013 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288565639373.html

Onko viikon aikana jo toinen hukkunut ja kolmas, joka on kadonnut ja on etsitty.

Toivottavasti edes yksi herää ja ensi viikolla katsoo lapsensa perään, eikä pane sitä yksin ulkoilemaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se lapsi vaan avannut oven ja lähtenyt ulos? Ei tietenkään av-haavemaailmassa ei tuollaista tapahdu.

Vierailija
22/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen vastaa itse teoistaan mutta nyt on kyseessä yksivuotias! 

En voi todella ymmärtää miksi ei vahdita! varsinkin kun asutaan jokien tai järvien rannalla

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 08:30"]

Entä ne kaikki aikuiset, jotka hukkuvat keväisin pudotessaan jäihin ja kesäisillä uintireissuilla varsinkin juhannuksena? Miksi heidät on laskettu yksin ulkoilemaan?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä kuolee päivittäin, no big deal.

Vierailija
24/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen mukaan oli päässyt verkkoaidasta olevasta reiästä pois (pihaltaan?). Katsokaapa nyt kaikki, jotka annatte taaperoidenne ulkoilla pihalla ilman valvontaa, että aidat ovat kunnossa talven jäljiltä. 

Vierailija
25/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tääkin äiti on voinut olla viime viikolla kurkku suorana huutamassa lasten kuolemista täällä. Mutta niitä vaan tapahtuu. Ihan sairasta kenenkään täällä huudella, ei kukaan lapsensa kuolemaa halua. Ja se tuska on valtava, että ollaan mekin vaan hiljaa.

Vierailija
26/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin naapurista karkasi 1-vuotias (tai 1v 8kk, mutta yksivuotias uutisissa olisi) päiväuniltaan ikkunasta pihalle. Pitäisikö vanhempien istua päiväunienkin aikana vuoteen vieressä vahtimassa? Kuinka moni istuu? Entä yöllä, kuinka moni valvoo koko yön katsellen etteivät lapset vain karkaa ja hukuta itseään?

Vierailija
27/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin pidin huolta siitä, että meillä oli ikkunoissa suojat ettei niistä kukaan päässyt ulos kun lapset olivat pieniä, ja että ovi oli sellainen, että siitä ei päässyt lapset omin luvin karkuun. Kyllä tuollaisiin asioihin voi IHAN ITSE vaikuttaa, ei se ole taivaasta annetttu asia miten on kodin turvallisuus hoidettu. En ymmärrä, että aikuiset ihmiset ovat noin avuttomia, etteikö mistään muka pysty itse ottamaan vastuuta!

Vierailija
28/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kodista pitää tehdä lapsille turvallinen paikka. Ei mun lapsi nukkunut huoneessa, jossa oli ikkuna auki ( jos pääsi kiipeämään. eikä ollut yksin pihalla, tai autossa yms. Pitää tehdä sen verran lapsia, että ne kerkeää hitaa tai hoidattaa muilla. Monet onnettomuudet on vältettävissä, ei toki kaikki. Eliminoikaa vaarat, sillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
29/29 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun yksivuotias lapsi päästetään menemään yksin aidan raosta joen rannalle, voi jo todeta, että vaikka tyhmät pystyvät lisääntymään mielin määrin ja vielä valtio rahoittaa, niin eivät ne onneksi osaa pitää tyhmiä lapsiaan elossa. Tämä on jo niin räikeä heitteillejättötapaus, että minä ainakin syyllistän vanhempia surutta riippumatta siitä, ovatko lapsen vanhemmat niin sairaita, että käyvät netissä lukemassa näitä juttuja. Aikuinen saa yksivuotiaan helposti kiinni, se ei livahda niin vain vikkelästi minnekään sillä välin jos vähän katsoo lintua taivaalla. Vastahan se on oppinut kävelemään. Toivottavasti nuo vanhemmat eivät saa enää enempää lapsia, tämäkin jos olisi jäänyt eloon aivovammaisena, olisi ollut vain veronmaksajien elätettävä lopun ikänsä. Lapsesta vastuussa olleelle aikuiselle tulisi antaa syyte kuolemantuottamuksesta.