Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni katuu, että valitsi lapsensa isäksi/äidiksi juuri sen henkilön, jonka valitsi?

Vierailija
12.07.2020 |

Eli kuinka moni katuu perustaneensa perheen juuri sen henkilön kanssa, jonka kanssa perheen perusti? Tarkoitan tilannetta, jossa puoliso eli lapsen isä/äiti onkin lapsen syntymän jälkeen osoittautunut ihan erilaiseksi kuin miltä etukäteen vaikutti tai joka onkin vanhempana ollut aivan kyvytön. Itse olen tällaisessa tilanteessa enkä oikein tiedä mitä tehdä.. Kaipaisin kuulla muiden kokemuksia aiheesta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kadun. Olimme tosin 10 vuotta naimisissa ennen esikoista, eli asiat eivät tulleet yllätyksenä. Erosimme vuosia sitten. Katumiseni johtuu siitä, että mies on onnistunut tyrimään välinsä molempien lasten kanssa. Kumpikaan ei tykkää isästään. Olisi myös kiva olla eksän kanssa väleissäilman so,vauksia.

Vierailija
2/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu, silloin katuisin myös lapsiani. Olen hänelle kiitollinen ihanista lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu, silloin katuisin myös lapsiani. Olen hänelle kiitollinen ihanista lapsista.

Tätä logiikkaa en kyllä ymmärrä. Lastani en kadu ollenkaan, hän on parasta mitä elämässäni on tapahtunut. Miten se voisi liittyä siihen, että puolisoni osoittautui lapsen syntymän jälkeen ihan kyvyttömäksi vanhemmaksi? Ap

Vierailija
4/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Hyvät geenit saivat. Varallisuuden puute on ainut, mikä harmittaa.

Vierailija
5/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen lapsilleni geenit miehen äly, seksikkyys ja ulkonäkö edellä. Minun on tunnettava palavaa seksuaalista halua juuri kyseiseen mieheen, se kertoo geenien yhteensopivuudesta.

Eka lapsi ainakin on täysosuma (terve, kaunis ja kehitystään edellä koska isän ÄO yli 140) vaikkei parisuhde montaa vuotta toiminutkaan mutta valintaani en totta vie kadu.

Vierailija
6/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kadun, että mä oon lapsieni äiti. Oon aivan sysipaska vanhempi ja puoliso. Jos ei olisi lapsia, niin ei tarttis sinnitellä kiinni tässä elämässä.

Vierailija
7/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan on sanonut, että tärkein geneettinen valinta tehdään, kun päätetään, että kenen kanssa ne lapset tekee. Iso osa asioista on hyvin perinnöllistä - ei toki kaikki. Kannattaa se suvun historia tautien ja syndroomien yms osalta pohtia läpi.

Vierailija
8/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokuhan on sanonut, että tärkein geneettinen valinta tehdään, kun päätetään, että kenen kanssa ne lapset tekee. Iso osa asioista on hyvin perinnöllistä - ei toki kaikki. Kannattaa se suvun historia tautien ja syndroomien yms osalta pohtia läpi.

Ei tämä nyt mikään geenijuttu ole eikä mihinkään tauteihin liity tämä aloitus. Puolisollani on ihan ok geenit. Hän vain osoittautui ihan kyvyttömäksi vanhempana. Ap

Vierailija
9/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani en kadu. Lasten äiti oli myöskin ensimmäinen nainen joka halusi elää kanssani, joten lapset oli tehtävä hänen kanssaan, vaikka olin hänet jo heikkolahjaiseksi diagnosoinut. Esikoisestakin tuli sitten heikkolahjainen, mutta toisesta normaaliälyinen, vaikkakaan ei likimainkaan niin älykäs kuin minä. Silti täydellinen lapsi. Ja molemmat lapset ovat kauniita.

Ex-vaimoni kanssa en halua olla enää missään tekemisissä ja kierrän kaukaa kaikki häntä vähänkin muistuttavat naiset. En karta heikkolahjaisia, vaan hänen luonteessaan oli paljon merkittävämpiä vikoja jotka pilasivat elämämme. Toista kertaa en halua samaa virhettä tehdä, olipahan nainen kuinka kaunis tahansa.

Mutta siis lapsiani en kadu.

Vierailija
10/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä välillä ärsyttää että olen tekemisissä tuon ihmisen kanssa lopun ikääni, mutta meillä on niin ihanat lapset että ei se oikeasti kaduta. Olen muutenkin tullut siihen tulokseen että pysytään naimisissa vaikka suurimmat tunteet on kuolleet aikapäiviä sitten, tullaan hyvin toimeen ja arki sujuu. 

Vierailija
11/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaduttaa. Lähinnä koska vedämme joka asiassa eri suuntiin ja olemme eri mieltä melkein kaikesta.

Tämä oli tiedossa jo ennen lisääntymistä, joten voin syyttää vain omaa tyhmyyttäni. Miksi lähdin mukaan toteuttamaan toisen lapsihaaveita? Idiootin hommaa.

Vierailija
12/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun, olisi pitänyt olla tarkempi kenen kanssa ryhtyy hommiin. Tätä yritän nyt jakaa muille! Varoitusmerkit oli olemassa, mutta halu saada lapsi meni edelle...

Ugh... noh tässä ollaan ja siitä kärsitään. Muutama vuosi ja olen vastuusta vapaa. Sitä odottellessa. 

Vierailija
13/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sitten käynyt todella hyvin! Mies on todella hyvä isä ja lapset hänen kanssaan kauniita, terveitä ja älykkäitä. Oikeastaan rakastan miestäni nyt vielä enemmän kuin nuorena ennen lapsia. Ehkä johtuu näistä piirteistä, hän on todella hyvä tyyppi. Tiedän sitäpaitsi ihan varmuudella, että jos minulle tapahtuisi jotain, joutuisin sairaalaan tai kuolisin yhtäkkiä vaikka onnettomuudessa, mieheni pystyisi hyvin huolehtimaan lapsista ja heistä tulisi jokatapauksessa tasapainoisia ja menestyviä.

Vierailija
14/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kadun. Mies karkasi toisen naisen matkaan kohta lapsen syntymän jälkeen eikä välittänyt tavata lastaan 15 vuoteen. Välimatkaa koko ajan Max 130 km, juna kulkee monta kertaa päivässä.

Elarit sentään maksoi.

En ois uskonut hänestä. Vaikea luottaa omaan ihmistuntemukseenikaan tämän jälkeen.

Vierailija
15/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana ja vauvavuoden alussa kaduin, koska hän kipuili uutta rooliaan isänä ja suhteemme oli huonolla tolalla. Nyt on alkanut helpottaa, poika on kohta vuoden ikäinen.

Vierailija
16/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastani en kadu, hän on täydellinen juuri sellaisena kuin on. Lapsen isää taas kadun tavallaan. Ei ollut loppujen lopuksi lainkaan se mies jonka olin tavannut joitain vuosia aikaisemmin, muuttui alkoholistiksi ja mielenterveysongelmia löytyy. Silti kohtalaisen hyvä isä, rakastava ainakin. Erosimme vuosia sitten ja lapsella on hyvät välit isäänsä. 

Vierailija
17/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskausaikana ja vauvavuoden alussa kaduin, koska hän kipuili uutta rooliaan isänä ja suhteemme oli huonolla tolalla. Nyt on alkanut helpottaa, poika on kohta vuoden ikäinen.

Meillä sama homma. Nyt alkanut vasta helpottaa, vaikka joitain hänen kasvatustyylejään en vielä suvaitse.

Vierailija
18/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun. Lapsen isä on sosiopaatti.

Vierailija
19/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun. Lapseni äiti on ikuinen sossupummi ja mielenterveysongelmainen juoppo

Vierailija
20/26 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kadun. Joudun asumaan vihaamassani kaupungissa kunnes lapset lähtee maailmalle. Haluaisin täältä 200-300 km päähän asumaan ihaniin maisemiin. Vielä 10 vuotta...