Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edessäsi on iso punainen nappi, jota voit painaa niin monta kertaa kun haluat. Joka painalluksella tilillesi ilmestyy 100 000€, mutta satunnainen ihminen jossain päin maailmaa kuolee.

Vierailija
12.07.2020 |

Kuinka monta kertaa painat nappia?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, onpas brutaali tulos. Jotenkin ajattelin, että ihmiset eivät uhraisi muiden henkiä oman materian takia 😯

Painoin 1-2 kun ei ollut vaihtoehtoa 0. Vaikka en tuntisi ihmistä eikä vaikuttaisi elämääni mitenkään, niin en pystyisi elämään jos kontollani olisi toisen elollisen olennon tappo.

Kuka pystyisi nauttimaan rahoista enää?

Muiden henkiä ei siis saa uhrata materian takia.

Silti kaikkialla maailmassa annetaan koronan levitä ja tappaa ihmisiä, koska muuten talous ei kestä.

Suomessakin on varsin tylyt asenteet. Esim. ei suositella käyttämään kasvomaskeja, sillä ne suojaavat vain muita, ei maskin käyttäjää.

Itse käytän maskia julkisilla paikoilla ja monia tuntuu häiritsevän eniten maskissa se, että "sehän suojaa vaan muita, ei sua". Niin, ihan hyödytön kapistus sellainen joka suojaa vaan muita 😱

Millä perusteella nämä samat maskeja dissaavat henkilöt (joita on enemmistö suomalaisista) jättäisivät painamatta sitä nappia?

Vierailija
42/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on siis, että tappaisitko jonkun jos saisit 100 000 euroa. En tietenkään.

Siinä väitetysti kuolee joku tuntematon. Et edes tiedä kuoleeko joku oikeasti vai onko se vain hämäystä ettei nappia painettaisi.

olisi mienenkiintoista tapahtuuko koulema "death note" tyyliin eli se vaikuttaa luonnolliselta tapahtumalta jossa nyt vain on vähän epäonnea mukana.

Sitten herää kysymys onko jossain tuo nappi kun porukka putoilee kallioilta ottaessaan selfieitä... Tämä selittäisi sen asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että painaisin 9+ kertaa, sillä olen ollut lähes koko ikäni työtön ja joskus laskeskelin, että (keskimäärin) jäljellä olevat vuoteni pärjäisin rahallisesti, jos saisin jostain miljoona euroa puhtaana käteen. (Olen tällä hetkellä alle 30, jos jotakuta kiinnostaa.)

Elämäntilanteeni sekä Suomen (ja maailman) tulevaisuus stressaavat siinä määrin, että valitsisin edes hetken rahallisen mielenrauhan. Jos kuolisin myöhemmin jonkun toisen napinpainamisen seurauksena, eipähän tarvitsisi stressata sitten sitäkään.

Vierailija
44/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa, että se "satunnainen ihminen" en ole minä itse? Jos oma henki on turvattu, niin painaisin nappia 1000+ kertaa.  

Kuten joku jo sanoikin, todennäköisyydet ovat tässä pelissä loistavat. Maapallolla on ainakin 6 miljardia ihmistä. Prosenttimääräisesti suurin osa väestöstä on afrikkalaisia ja aasialaisia. Täytyy olla melkoinen tuuri, että uhriksi osuu suomalainen ja suomalaisten keskuudesta vielä joku sellainen, jonka minä tunnen.  

Hei, ootas vähän! Saanko valita korkeamman summan (500 000 euroa per napin painallus) jos valitsen sellaiset asetukset, että kone etsii lähisukulaisia (verisukulaisia), joilla on yhteistä geeniperimää minun kanssani?  Olen nimittäin adoptoitu eikä minulla ole minkäänlaista tunnesidettä verisukulaisia kohtaan. Suurinta osaa sukulaisista en edes tunne nimeltä. Mutta voisin kyllä listata kolme ihmistä, joiden kuolema kasvattaisi minulle tulevan perinnön määrää noin 300 000 euroa. 

Jos kerran pelataan peliä korkeilla panoksilla (ihmishenget), niin pelataan sitten kunnon rahasummista ja käytetään taktiikkaa.  

Vierailija
45/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painaisin sitä 7 miljardia kertaa ja iloitsisin rauhasta

Vierailija
46/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään painaisi ollenkaan, paitsi jos joku ase ohimolla pakottaisi.

Vierailija
47/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin tämän ja asentaisin sen napin eteen:

https://www.google.com/search?q=kuvio+saha&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve…

Zinc

Vierailija
48/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan tarkkaan rämppäisin nappia ihan niin paljon kuin sielu sietää. Maailmassa on ihan liikaa ihmisiä ja rahalla pääsee ja hevosella kulkee. Alkujen aluksi näppäisin sen 4-5 kertaa ja ostaisin asunnon, siitä eteenpäin aina rahapulan yllättäessä. 7 500 000 000+ ihmisestä ei kukaan huomaa jotain 20 puuttuvaa sielua, minuutissa kuolee tuosta moninkertainen määrä ihmisiä muutenkin.

Vierailija
49/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin, kun ap ei laittanut vaihtoehtoa 0.

Herättää kysymyksiä ap:n moraalista.

Vierailija
50/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaisin sen pohjaan ;-)

Vierailija
51/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan raha olisi riittävä auktoriteetti, vaikkei väkiluvun harventamista ottaisi lukuun.

Tämähän on eräänlainen muunnos kuuluisasta Stanley Milgram /  Obedience to authority -tutkimuksesta, (1974), jossa viattomille annettiin sähköiskuja "auktoriteetin" käskiessä.

https://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/sosiaalipsykologia/milgra…

Vierailija
52/52 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painaisin sitä 7 miljardia kertaa ja iloitsisin rauhasta

1 miljardi sekuntia = 32 vuotta

Tuskinpa jaksaisit painella sitä nappia 7 miljardia kertaa, koska siihen menisi koko elämä. Siis vaikka painaisit nappia useamman kerran joka sekunti koko sen ajan, mitä olet hereillä. Jossain välissä pitäisi nukkua yöunet.  

Minulle riittäisi 1000 painallusta. Sen jälkeen olisi hyvä potti koossa (1000 x 100 000 euroa) ja voisin lyödä hanskat tiskiin. Lähtisin lomalle ja nauttisin, kun vielä ehtii. Joku muu voisi päästä käsiksi punaiseen nappiin. Eihän sitä koskaan tiedä, milloin seuraava napin painallus tappaa minut.