Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttäviä kommentteja ystävältä

Vierailija
15.05.2013 |

Mulla niin ärsyttää, kun ystävät eivät voi olla onnellisia toisen ystävän puolesta. Onko tää aitoa ystävyyttä vai mitä? Esimerkkejä: Sain töistä bonuksen, mikä ei hirveän suuri ollut, mutta kyllä sillä viikonloppumatkan kylpylään tekee perheen kanssa. Iloitsin tästä niin vastaanotto oli, että kun heidän perhe ei ikinä pääse mihinkään. Ok. Ehdotin ystävälle, että vois helposti säästää tähän. No ei kuulemma viitsi käyttää rahaa sellaiseen, kun ei halua uida/pukeutua uimapukuun/näyttää lihavalta kuulemma. Ja hyvähän se minulla on, kun olen laiha.

Silloin, kun hän odotti esikoistaan ja kerroin että mekin miehemme kanssa yritämme esikoista. Tuumas, että miksi kaikkien pitää tehdä lapsia nyt juuri, kun he ovat saamassa. Olimme silloin lähellä 30 ikää vuotta.

Kolmas esimerkki, kun menimme mieheni kanssa kihloihin. Hän kertoi, että olivat suunnitelleet samaa, mutta eivät nyt vielä menekään, ettei mennä samaan aikaan.

Kommentoikaa jotain tai kertokaa vastaavia juttuja. Ystävä on minulle rakas, mutta ärsyttää tää ettei uskalla kertoa iloisia asioita toiselle, ettei pahoita toisen mieltä tai tule tätä "matkimista".

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuuluu siihen ryhmään... ei ole ainoa lajissaan. Hän haluaa, että hänellä on kivoja juttuja ja muilla ei saa olla.

Vierailija
2/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen voi olla ns rakas ystävä? Kuulostaa itsekkäältä paskalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulutuksessa ensimmäisellä vuosikurssilla joululoman jälkeen useammallakin tytöllä komeili vasemmassa nimettömässä kihlasormus. Olin yksi heistä, eikä minulla ollut taatusti aavistustakaan muitten kihlautumissuunnitelmista, sillä olimmehan luokkakavereiden kanssa tunteneet vasta muutamia kuukausia. Kuitenkin sain useammalta kuin yhdeltä tai kahdelta kuulla, että "on tyhmää mennä jonkun buumin vuoksi kihloihin". Arvaatte varmaan, että kommentit tulivat niiltä, jotka eivät vielä olleet vuosien seurustelun jälkeen kihlautuneet. En oikein ymmärrä moista katkeruutta.

Nyt olemme jo koulutuksen loppuvaiheessa, ja useita vauvauutisia on tullut parin viime vuoden aikana. Itse yritämme kanssa esikoista saada aikaiseksi, mutta minusta se on vaan kiva juttu, että on samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä ympärillä!

Vierailija
4/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arsyttavaa!

ystavallasi on todennakoisesti trauma jo lapsuudesta jos esim iso- tai pikkusisko on ollut laiha ja han pullukka. sisko on saanut aina kaiken ensin ja hanta ei olla otettu huomioon. siina on ihan varmasti jostain tollaisesta kyse. Voit yrittaa ihan hakemalla hakea juttuja jotka on hanella hienosti (esim upea puutarha, kaunis tytar, hyva pukeutumistyyli, kiva mekko.. jne) joilla saa ystavasi itsetuntoa paremmaksi.. sinahan haluat olla hanen ystavansa ja auttaa? Tsemppia!

Vierailija
5/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 22:43"]

Miten tuollainen voi olla ns rakas ystävä? Kuulostaa itsekkäältä paskalta. 

[/quote]

Ollaan tunnettu jo pitkään siksi rakas. Ja ei ollut ennen tuollainen, että ei olisi ollut onnellinen hyvistä asioista. T:AP

Vierailija
6/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hienoa, jos oman elämän iloiset tapahtumat olisivat jotain spesiaalia ja yksilöllistä. Voisi kuvitella, että yhtä aikaa vauvoja saavat ihmiset ystävystyisivät helpommin tai jos vanha kaveri saisi samoihin aikoihin vauvan, niin kaverit lähentyisivät vieläkin enemmän. Siitä saattaa tulla helposti jonkinlaista vertailua. Tilanteet eivät ole kuitenkaan kaikilla ihan samat, vaikka homman nimi ja ulkoiset raamit olisivat samat.

Vierailija
7/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sen ystäväsi olisi pitänyt sanoa?

Että joo, alankin heti säästää rahaa johonkin jota en halua tehdä?

En ymmärrä mitä valitat. Outoa tosin jos joku jättää menemättä kihloihin sen takia, että joku toinen menee samoihin aikoihin.

Vierailija
8/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 22:51"]

Arsyttavaa!

ystavallasi on todennakoisesti trauma jo lapsuudesta jos esim iso- tai pikkusisko on ollut laiha ja han pullukka. sisko on saanut aina kaiken ensin ja hanta ei olla otettu huomioon. siina on ihan varmasti jostain tollaisesta kyse. Voit yrittaa ihan hakemalla hakea juttuja jotka on hanella hienosti (esim upea puutarha, kaunis tytar, hyva pukeutumistyyli, kiva mekko.. jne) joilla saa ystavasi itsetuntoa paremmaksi.. sinahan haluat olla hanen ystavansa ja auttaa? Tsemppia!

[/quote]

Tack. Pitääkin alkaa kehumaan häntä jostain tommoisista jutuista, että hänelle tulisi parempi mieli ja itsetunto. Nuo kertomani esimerkit on loppupeleistä aika pieniä asioita joiden takia ei ystävyyttä laiteta jäähylle. T:AP

Vierailija
9/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 22:57"]

En ymmärrä mitä valitat. Outoa tosin jos joku jättää menemättä kihloihin sen takia, että joku toinen menee samoihin aikoihin.

[/quote]

Pointtihan olikin siinä, kun he eivät pääse ikinä mihinkään, mutta me päästään nyt lähtemään. T:AP

Vierailija
10/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi on jostain syystä alkanut myöhäinen minä minä minä -vaihe, jota hän nyt purkaa ympäristöönsä. Jospa olisi vaikka joku ikäkriisi päällä? Voit joko olla noteeraamatta hänen outoja kommenttejaan, tai sitten todeta seuraavaan vastaavanlaiseen huomautukseen, että aijaa, miksi niin ajattelet?

Onkohan ystäväsi sinulle kateellinen? Tuo bonusjuttu vähän viittaisi siihen. 

Jos ystäväsi joskus menee naimisiin, älä vaan itse mene samoihin aikoihin, ja toivo, ettei kukaan muukaan hänen kaveripiiristään tee sitä virhettä. Hän varmasti haluaa olla kesän (tai minkä lie vuodenajan) kaunein morsian! :)

Vierailija
11/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:03"]

[/quote]

Pointtihan olikin siinä, kun he eivät pääse ikinä mihinkään, mutta me päästään nyt lähtemään. T:AP

[/quote]

Niin...? Mikä tässä oli se ongelma?

Vierailija
12/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vain ajattelematon? Mulla on kaveri jolta saattaa lipsahtaa milloin mitäkin, esim. Kuvailla jotain ihmistä "vähän sua lihavampi" tai arvostella parisuhdettani tajuamattaan, "ihme miten ootte edelleen yhdessä". Joillakin vaan tuo puhe kulkee nopeampaa kuin ajatus

Vierailija
13/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin ap- älä jatkossa kerro bonuksistsi

Vierailija
14/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:03"]

[/quote]

[/quote]

Niin...? Mikä tässä oli se ongelma?

[/quote]

Niin ystävä olisi voinut sanoa, että ompa mukava, kun teidä perhe pääse nyt kylpylään. Eikä kääntää asiaa itseensä, että kun he eivät pääse niin ei meidänkään pitäisi. Joko ymmärsit.

Vierailija
15/15 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:10"]

jos on vain ajattelematon? Mulla on kaveri jolta saattaa lipsahtaa milloin mitäkin, esim. Kuvailla jotain ihmistä "vähän sua lihavampi" tai arvostella parisuhdettani tajuamattaan, "ihme miten ootte edelleen yhdessä". Joillakin vaan tuo puhe kulkee nopeampaa kuin ajatus

[/quote]

Jotkut ei vaan jaksa pelata sitä "Sanon nyt täsmälleen oikeat asiat joilla osoitan olevani hyvä ihminen" -peliä. Luuletko, että ne jotka eivät sano, eivät ajattele noin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan