Tuurijuoppo mies tahtoo viedä lapsen mökille kaksin
Mieheni on tuurijuoppo. Välillä menee monta kuukautta hyvin ja välillä viikonloppu maataan kännissä sohvalla. Työnsä mies hoitaa hyvin, mutta parin viikon välein piilottelee viinapulloja ja juo niitä salaa yksin. Sunnuntai on miehelle erityisen mieluisa juomapäivä.
Kesät ovat olleet miehelleni vaikeita viinankäytön suhteen. Mökillä mies juo välillä sivistyneesti pari siideriä, mutta välillä yllättää olemalla aamulla yhdeksän aikaan ihan kanttuvei. Pari kertaa olen joutunut perumaan menoni, kun mies on ollut liian humalassa ja en ole uskaltanut jättää lasta hänelle. Tosin viimeisestä kerrasta on ollut jo yli puoli vuotta. Viimeiset pari kuukautta on mennyt suht hyvin.
En usko ekaluokkalaisen huomanneen. Tyttö viettää aikaa paljon kanssani tai kavereilla. Humalassa mies makaa sohvalla eikä räyhää, loikoilee, surffaa ja katselee televisiota.
Pidämme kesälomamme eri aikaan. Huolestuin kun mieheni haluaa mökkeillä tytön kanssa lomansa aikana. Miten käy mökillä jos viinapiru iskee? Eihän tyttö osaa edes uida! Lukuisia kertoja mies on luvannut olla juomatta, mutta onkin kulaissut salapullonsa ja ollut tuhannen kännissä. En siis voi luottaa hänen olevan siinä kunnossa, että pystyy huolehtimaan lapsesta, jos jotakin sattuu. Meillä on aiheesta aivan kamala riita. Mitä tehdä?
Kommentit (12)
Kuinka pitkästä ajasta on kyse? Jos esim. 4-5 päivästä niin anna miehellesi antabusta ennen mökillemenoa. Juotat antabusta esim. 3 tablettia päivässä viikon ajan ennen mökille lähtöä. Silloin pitoisuus veressä pysyy varmasti niin korkealla koko mökilläoloajan, ettei varmasti pysty juomaan. Antabusta saatte terveyskeskuslääkäriltä tai a-klinikalta.
Tuo on tylsä tilanne. Tuurijuopon tai muunkaan juopon sanaan ei voi luottaa ja sitten kun heillä itsellään on aivan vääristynhyt käsitys siitä, miten hallitsevat juomistaan
No et tietenkään anna lasta epäluotettavalle henkilölle, olipa vaikka isä tai mikä tahansa. Antabus ei auta mitään.
No vielä pahempi jos se juo antabuksen kanssa! Saa sydärin ja heittää henkensä, sehän se on lapselle kivaa katseltavaa.
Olisipa hienoa, jos antabus auttaisi. Tyttö on joskus aiemmin ollut mieheni kanssa kaksin 2 yötä, ennen kuin tajusin että joskus menee överiksi. Silloin meni hyvin. Mutta kun en voi olla ihan varma että tänä kesänä menee.
Tylsäksi tilanteen tekee miehen raivopäisyys. Hän on minulle todella vihainen, kun estän mukavat mökkeilyt kesän parhaimpana aikana. Hän sanoo juovansa vain, kun minä olen paikalla, että olisi yksi vastuullinen aikuinen selvänä. Riita on kertakaikkiaan kamala. Huokaus.
Ap
Ei se antabus estä juomasta. Saa vain helvetin pahan olon ja hengenvaaran aikaiseksi viinan kanssa.
Mun mies on samanlainen, tosin juo harvemmin eikä siis todellakaan viikottain. Saattaa olla parikin kuukautta juomatta kokonaan ja jossain muiden ihmisten seurassa voi juoda vain lasin tai kaksi, omien kavereidensa kanssa tai yksin voikin juoda taas ihan tolkuttomasti.
Hän on hoitanut etälapsiaan humalassa kahdesti. Ei paljon tee mieli erota, koska en tiedä miten voisin ikinä antaa lapsen hänelle tapaamisiin. Eikä tarvitse saarnata, että pitikö tuollaisen kanssa lisääntyä. Tilanne paheni huomattavasti vasta kun meidän yhteinen lapsi syntyi.
Ai niin: Mun mieheen ei antabus tehoa. Hän pystyy juomaan siitä huolimatta, ei saa edes pahaa oloa. Syke vain nousee ja punaisia läiskiä ilmestyy iholle, mutta siinä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 22:30"]
Olisipa hienoa, jos antabus auttaisi. Tyttö on joskus aiemmin ollut mieheni kanssa kaksin 2 yötä, ennen kuin tajusin että joskus menee överiksi. Silloin meni hyvin. Mutta kun en voi olla ihan varma että tänä kesänä menee.
Tylsäksi tilanteen tekee miehen raivopäisyys. Hän on minulle todella vihainen, kun estän mukavat mökkeilyt kesän parhaimpana aikana. Hän sanoo juovansa vain, kun minä olen paikalla, että olisi yksi vastuullinen aikuinen selvänä. Riita on kertakaikkiaan kamala. Huokaus.
Ap
[/quote]
Edellinen jatkaa... Munkin mies sanoi aina aiemmin, ettei voisi ikinä juoda esim silloin kun etälapset on meillä, koska hän kokee olevansa heistä yksin vastuussa niin kuin tosiasiassa onkin. No, eipä ollut ongelmaa.
Voisikohan mummo tms tulla mukaan mökille tai hoitaa lasta mökkiloman ajan?
Kyllä ekaluokkalaisen pitäisi osata uida jos teillä mökkikin on. Vaikka ei tähän kesään autakaan niin syksyllä lapsi heti uimakouluun.
Lapselle oma puhelin mukaan mökille ja varmistat lapselta että kaikki on ok ja neuvot että soittaa sinulle jo tulee tilanteita että isä "nukahtaa". Mietit jo valmiiksi mitä siinä teet jos näin käy. Lähetkö mökille hakemaan lasta.
en antaisi lasta tuurijuoåpon mukaan, ellen ole itse äitinä "valvomassa!".
Eihän tuo edes ole mikään tuurijuoppo, vaan ihan perusalkkis.
Sun pitää ottaa härkää sarvista kiinni ja sanoa suoraan, että EI! Tyttö pysyy kotona, menkööt yksi skutsiin toikkaroimaan.
Lisään vielä että kyllä lapsi osaa uida selkää noin 15 metriä. Alkeellinen uimataito siis on, mutta eihän se veneillessä tai huojuvalta laiturilta tippuessa paljon lohduta.
näistä vastauksista olen saanut paljon ajateltavaa.
ap