Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testaa: kuinka monta maailman maata tiedät? (katso kuvat, huhuh...)

Vierailija
15.05.2013 |

http://www.sporcle.com/games/g/world

Mitä sait tulokseksi? Minä sain säälittävät 51, mies sai 140 ja nauraa nyt minulle. Oletko ylioppilaslakkisi arvoinen? Minä en.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:16"]

sain muutaman. mikä on IRAK englanniksi? Hermot meni siinä vaiheessa, kun ei kelvannut

[/quote]Iraq

Vierailija
42/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

79. Jäi joitan kirjoitusasusta kiinni (surkea englantikin siis kaiken lisäksi ;)) ja unohtui pari perusmaata Euroopasta sekä muutama ihan selkeä muualta.... Afrikka ei ollut kovinkaan hyvin hanskassa ja moni pieni saarivaltio jäi nimeämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

129 oikean, voi että kun unohdin hölmöjä paikkoja! Kyllä kaikki andorrat ja eritreat muistaa mut ei romaniaa? :D

Vierailija
44/73 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt treenannut tota, yksittäisiä maanosia ja USA:n osavaltioita. Saan tuosta maailmatestistä nyt yli 160 oikein, mutta en vaan ehdi nopeammin kirjoittaa... Toisaalta jätän sitten jotain pikkuvaltioita viimeiseksi, niin olen ajatellut ettei se niin iso asia ole vaikkei joka saarivaltiota muistaisikaan...

Siitä tuo on huono peli, että maiden rajat ei oikein selviä, esim. mikä maa nyt sitten oikeasti on mikä ruuhkaisilla rannikoilla, esim. siellä läntisessä Afrikassa, Balkanilla, Kaakkois-Aasiassa tai Väli- Amerikassa. Ajattelen vaan sinne päin kyseistä maailmankolkkaa ja koitan muistella mitä nimiä sinne pitikään sijoittaa.

Hyvä peli oli yksi sellainen missä piti sijoittaa nuppineuloja kaupunkien kohdalle ja pisteitä sai sen mukaan miten lähelle osui. Siinä oppi vähän sitä karttapuoltakin.

Vierailija
45/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"197 tätä jos ei tiedä ja väittää itseään vielä ylioppilaaksi niin hohhoijjaa."

Aika syvällinen käsitys sivistyksestä sulla! :)

Mä sain 92, ihan ok siihen nähden, että olen pitänyt itseäni aina huonona mantsassa.

Vierailija
46/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä puuttui esim Bermuda. yritin tarjota sitä monta kertaa

Vierailija
47/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa

Oli muuten kiva testi! Tosin jos nuo olis pitänyt vielä sijoittaakin sinne kartalle niin kylmät ois käynyt. :) Pitää laittaa mies tekemään kun tulee töistä.

Vierailija
48/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 on mun tulos. Olisin saanut 10-20 enemmän jos englanninkieliset nimet olisi hallinnassa. Silti pitää ottaa karttakirja käteen =)

Vierailija
49/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

48, ihmeen hyvin.

miten tää liittyy lukioon mitenkään? ei siellä mitään karttoja opetella.

Vierailija
50/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

118, mutta pää jumiikin tässä vaiheessa päivää aika pahasti ja päänsärky ei auta asiaa. Aika loppui kesken.

Vierailija
51/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

134. Jos sama visa olisi suomenkielinen, niin olisin saanut ehkä 145-150. Jos aikaa olisi puoli tuntia niin pääsisin ehkä 170:een.

Nopeasti saa kyllä kirjoittaa, jos meinaa kaikki saada oikein...

Vierailija
52/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

You got 75 out of 197 answers correct

Luulin olevani hyväkin pieni karttapallo kädessä, mutta te olette olleet todella nopeita.

Vierailija
53/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

67. Olisin tiennyt vielä monta lisää, mutta maiden englannin kielisistä nimistä ei ollut tietoakaan, joten tuohon jäi. Suomeksi voisin arvata, että olis tullu puolet enemmän.

Vierailija
54/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukiossa mitään maita opeteltu. Ne on peruskoulujuttuja.

Vierailija
55/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

81, mutta mulla meni hirveästi aikaa kirjoitusasuihin. En vain saanut Liettuaa kirjoitettua enkuksi oikein ja jumitin siinä ja Lichtensteinissa ties kuinka kauan - olisi vaan pitänyt siirtyä eteenpäin. Siis tiesikö joku että se on LiEchtenstein?? Samoin Norsunluurannikko jumitti kun en osaa ranskaa jne. Afrikan osaan kokonaan, mutta kirjoitusasut pettivät mut :(

Pääasia kai kuitenkin, että sain kaikki "tärkeät" maat. Kuuba ja Argentiina jäivät puuttumaan, se oli noloa. Väli- ja Etelä-Amerikka oli mun heikkoudet. 

Vierailija
56/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

116. ihan ok, oon kännissä. en saanut montaa tietämääni maata mieleen. ja osan kirjoitin väärin, enkunkielinen kirjoitusasu ei oikein onnistunut kaikein vaikeimmissa maissa. afrikasta jäi puuttumaan vain yksi maa, lälläslää. 

Vierailija
57/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

132 pahemmin pinnistelemättä. Afrikka ja tyynen meren valtiot vaikeimpia.

En muuten hetkeäkään usko näitä täysillä pisteillä patsastelijoita, jos väittävät tuon lunttamatta tehneensä :-)

Vierailija
58/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain oikein 117, mieheni 42....

Vierailija
59/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kaikki, mutta vaan siksi, että oon tahkonnut tuota samaa visaa jo kauan sitten oppiakseni ne kaikki :) Alussa sain aika tasan puolet kartalle.

Vierailija
60/73 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

116. Maailmalla matkailusta on siis ollut sentään jotain hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi